Porsche z mocnym wzrostem sprzedaży. W Polsce marka przegoniła Fiata

Porsche z mocnym wzrostem sprzedaży. W Polsce marka przegoniła Fiata

Auta Porsche i TAG Heuer
Auta Porsche i TAG Heuer Źródło:Porsche
Kto by pomyślał, że przyjdzie taki rok, w którym Polacy będą kupowali więcej Porsche od Fiatów. Producent sportowych samochodów podsumował rok: okazało się, że nie tylko polski rynek był dla marki bardzo dobry.

W roku 2023 firma Porsche zanotowała solidny wzrost i zwiększenie liczby dostaw. W ciągu ostatnich 12 miesięcy producent samochodów sportowych dostarczył łącznie 320 221 aut, o 3 proc. więcej niż w 2022. – Nawet w czasach globalnej niepewności gospodarczej nasza marka pozostaje pożądana i ekskluzywna – powiedział Detlev von Platen, członek zarządu Porsche AG ds. sprzedaży i marketingu. – W ubiegłym roku w szczególności skorzystaliśmy na bardzo zrównoważonej pozycji Porsche w największych regionach sprzedaży.

Silna Europa i słabe Chiny

W Europie (z wyłączeniem Niemiec) Porsche dostarczyło w ubiegłym roku 70 229 samochodów, o 12 proc. więcej niż w 2022. Na rodzimym rynku niemieckim swoje nowe auta odebrało 32 430 klientów – to przyrost o 10 proc. W Ameryce Północnej zaraportowano 86 059 dostaw (+9 proc.), co czyni ją największym regionem sprzedaży Porsche w 2023 r.

Co zaskakujące, w Chinach klienci odebrali kluczyki do 79 283 samochodów (-15 proc.). Spadek w przypadku Państwa Środka wynikał głównie z utrzymującej się w tamtejszym regionie trudnej sytuacji gospodarczej. W dalszym ciągu pozytywnie rozwija się region sprzedaży obejmujący rynki tzw. zamorskie i wschodzące, w którym odnotowano 16-procentowy wzrost liczby dostaw. W zeszłym roku klientom przekazano tam 52 220 samochodów.

911 z mocnym wzrostem

Największy, bo 24-procentowy wzrost popularności spośród wszystkich linii modelowych w 2023 r. zanotowało Porsche 911, które na całym świecie trafiło do 50 146 klientów. Dwucyfrowy wzrost zarejestrował także Taycan – swój nowy egzemplarz odebrało 40 629 klientów (+17 proc.).

Najpopularniejsze modele Porsche

Najlepiej sprzedającym się modelem było Cayenne. W ubiegłym roku SUV-a wybrało 87 553 nabywców (-8 proc.). Spadek w porównaniu z 2022 rokiem Porsche tłumaczy zmianą generacyjną, w tym rozłożonym w czasie wprowadzaniem nowej odsłony na światowe rynki, począwszy od kwietniowego debiutu, a także aktualizacją oprogramowania wariantów hybrydowych. Porsche Macan trafiło w ręce 87 355 klientów, utrzymując poziom z 2022 r. W ostatnim roku swojego cyklu życia poprzednia generacja Porsche Panamera zanotowała 34 020 dostaw. Nowe pokolenie luksusowej limuzyny, zaprezentowane w listopadzie, będzie dostępne dla klientów począwszy od 2024 r. Modele 718 Boxster i 718 Cayman dostarczono w liczbie 20 518 egzemplarzy (+13 proc.).

Trudny rok 2024

Co czeka Porsche w 2024 roku? Detlev von Platen spodziewa się wyzwań: – Aktualizujemy cztery z sześciu serii modelowych – to więcej premier produktów, z rozłożonymi w czasie wdrożeniami, niż kiedykolwiek wcześniej w ciągu jednego roku. Spodziewa się, że warunki rynkowe w Chinach wciąż pozostaną trudne. W 2024 r. bardziej niż kiedykolwiek będziemy skupiać się na rozwoju zorientowanym na stabilny poziom sprzedaży.

Czytaj też:
Ile naprawdę drogich samochodów kupują Polacy?
Czytaj też:
Jest najszybszy samochód elektryczny na Nürburgringu. Ile pojechał?

Opracował:
Źródło: Porsche