, cennik
Wiosną, do polskich salonów trafią pierwsze egzemplarze Torresa EVX, wyposażonego w napęd elektryczny. W pełni elektryczny SUV o długości ponad 4,7 metra ma zasięg wynoszący do 462 km. Nazwa modelu Torres pochodzi od chilijskiego parku narodowego o tej samej nazwie.
Elektryczny EVX ma 17 cm prześwitu, kąty natarcia 18,3 stopnia i zejścia 20,8 stopnia, które pozwalają bezpiecznie zjechać z utartych szlaków.
Torres EVX bazuje na architekturze pojazdu wprowadzonej po raz pierwszy w modelu Torres z konwencjonalnym napędem. Ma wnętrze przeznaczone dla pięciu osób. W kokpicie centralne miejsce zajmują dwa 12,3-calowe panoramiczne wyświetlacze cyfrowe.
207 KM i jeden silnik
Za napęd Torresa EVX-a odpowiada napęd elektryczny o mocy maksymalnej 207 KM, zasilanym przez akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy (LFP). Akumulator w technologii „Blade Battery” został opracowany przy współpracy z BYD, chińskim potentatem i światowym liderem w produkcji układów akumulatorowych do samochodów.
W połączeniu z wydajnym systemem zarządzania, łączny zasięg Torresa EVX wynosi 462 kilometrów. Możliwość ładowania mocą do 350kW minimalizuje czas ładowania w zakresie 10-80 proc. do 28 minut. Torres EVX został wyposażony w funkcję Vehicle-to-Load (V2L), umożliwiającą zasilanie zewnętrznych odbiorników z maksymalnym poborem mocy do 3,5 kWh.
Cennik koreańskiego SUV-a
Elektryczny SUV będzie dostępny w trzech wersjach z ceną podstawową 189 900 zł. Dostawa pierwszych egzemplarzy do Polski została zaplanowana na późną wiosnę 2024 roku. EVX w wersji Joy w wyposażeniu standardowym ma m.in. adaptacyjny tempomat, panoramiczny wyświetlacz, zasilanie urządzeń zewnętrznych (V2L), oświetlenie LED i łączność Apple Car-Play/Android Auto.
Wszystkie samochody są objęte fabryczną, 7-letnią gwarancją do 150 tys. kilometrów.