Dwa „szalone” sportowe Fordy. Jeden to pick-up, a drugi... dostawczak

Dwa „szalone” sportowe Fordy. Jeden to pick-up, a drugi... dostawczak

Ford Transit Custom MS-RT
Ford Transit Custom MS-RT Źródło:Ford
Nowe modele Forda – Transit Custom MS-RT i Ranger MS-RT – nawiązujące do sportów motorowych – trafią do Europy.

Ford Pro pokazał nową linię wyjątkowych pojazdów dostawczych z logo MS-RT: Transita Custom MS-RT i Rangera MS-RT. Oba modele zostały zaprojektowane i skonstruowane we współpracy globalnego zespołu Forda ze specjalistami z MS-RT – partnerem firmy M-Sport, znanej z przygotowania maszyn rajdowych Forda.

Nowy E-Transit Custom MS-RT wyposażony jest w elektryczny układ napędowy o mocy maksymalnej 285 KM (210 kW). Z kolei „ekstremalny uliczny pick-up” – Ranger MS-RT – ma 3,0-litrowy silnik wysokoprężny V6 i korzysta ze specjalnego zawieszenia. Oba auta można zamawiać u dealerów Transit Centrum, dostawy rozpoczną się w połowie 2024 roku.

Ford Transit Custom MS-RT

Galeria:
Ford Transit Custom MS-RT

Ford Transit Custom MS-RT wyróżnia się stylistyką nadwozia nawiązującą do sportów motorowych, wyposażeniem oraz gamą układów napędowych, wśród których znajduje się napęd wysokoprężny, hybrydowy plug-in oraz w pełni elektryczny. Model oferuje do 6,8 m3 maksymalnej przestrzeni ładunkowej i do 1199 kg maksymalnej ładowności.

Nadwozie Transita Custom MS-RT ma nowy, aerodynamiczny przedni zderzak ze zintegrowanym spojlerem, sportowe progi boczne obniżające optycznie sylwetkę pojazdu oraz nową, usportownioną tylną część nadwozia, w tym zderzak ze zintegrowanym dyfuzorem. Dodatkowo model wyposażono w tylny spojler, a wersje z napędem elektrycznym mają dodatkowy pasek świetlny LED między reflektorami.

Pod szerszymi nadkolami zamontowano stworzone dla tego modelu antracytowe 19-calowe felgi aluminiowe. Zmniejszają one masę nieresorowaną, a jednocześnie zwiększają rozstaw kół o ponad 50 mm w porównaniu ze standardowym Customem.

W pełni elektryczny E-Transit Custom MS-RT może pochwalić się najwyższą mocą maksymalną spośród wszystkich znanych do tej pory wersji Customa, co zawdzięcza silnikowi elektrycznemu o mocy do 285 KM (210 kW) napędzającemu tylne koła.

Dwulitrowy silnik wysokoprężny EcoBlue o mocy 170 KM współpracuje z ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Wersja napędzana hybrydą typu plug-in o mocy 232 KM ma pod maską 2,5-litrowy silnik benzynowy i akumulator o pojemności 11,8 kWh.

Ford Ranger MS-RT

Galeria:
Ford Ranger MS-RT

Forda Rangera MS-RT wyposażono w wysokoprężny silnik 3,0 EcoBlue V6 o mocy 240 KM i maksymalnym momencie obrotowym 600 Nm, współpracujący z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów i z nowym układem napędu na cztery koła e4WD. Bez zmian w stosunku do nowej rodziny Rangerów pozostają ładowność wynosząca 1 tonę oraz zdolność holowania 3,5-tonowej przyczepy.

Przedni pas nadwozia wersji MS-RT kojarzy się z ekstremalnymi Rangerami, które biorą udział w wyścigach po bezdrożach. Sylwetka pojazdu została obniżona optycznie przez wyprofilowane progi, natomiast z tyłu uwagę zwraca charakterystyczny zderzak ze zintegrowanym dyfuzorem. Na klapie skrzyni ładunkowej znalazło się miejsce na logo MS-RT i spojler, który uzupełnia drugi spojler znajdujący się nad kabiną.

21-calowe felgi połączono z oponami 275/45 R21 – są to więc największe koła, jakie kiedykolwiek były oferowane w Rangerze. Poszerzone nadkola zwiększają całkowitą szerokość pojazdu o 82 mm zarówno z przodu, jak i z tyłu, a rozstaw kół z każdej strony zwiększył się o 40 mm.

Na zawieszenie składają się nowe, twardsze amortyzatory przednie, przestrojone zawieszenie tylne, a całość obniża prześwit o 40 mm. Ranger MS-RT zyskał dzięki temu bardziej sportową sylwetkę.

Od momentu wprowadzenia na rynek, Ranger MS-RT będzie dostępny w szerokiej palecie lakierów, w tym Conquer Grey, z czarnymi, błyszczącymi obudowami lusterek i podobnymi klamkami drzwi. Standardowe wyposażenie obejmuje 12-calowy ekran dotykowy z systemem SYNC 4A, dwustrefową, automatyczną klimatyzację, przednie i tylne czujniki parkowania, kamerę cofania, inteligentny tempomat adaptacyjny i inteligentny ogranicznik prędkości.

Transit Custom MS-RT i Ranger MS-RT będą oferowane przez dealerów Transit Centrum w całej Europie. Nowe modele trafią do montażu końcowego i wykończenia w nowym, specjalnie do tego przeznaczonym zakładzie, zlokalizowanym na terenie strefy Ford Dagenham Estate w Wielkiej Brytanii.

Czytaj też:
Elektryki z dobrymi osiągami. 4 modele warte uwagi
Czytaj też:
Bestseller Forda z radykalnie niższą ceną. Auto ponownie z dopłatami z „Mojego elektryka”

Opracował:
Źródło: Ford Pro