Odmiana SL 63 S E Performance wieńczy serię SL. 4,0-litrowy silnik V8 biturbo AMG i elektryczna jednostka napędowa wspólnie generują moc systemową 816 KM i maksymalny systemowy moment obrotowy do 1420 Nm, czyniąc nowy wariant najpotężniejszym SL-em w historii. Osiągi auta to: przyspieszenie do 100 km/h w 2,9 s i prędkość maksymalna 317 km/h.
4,0-litrowy silnik V8 biturbo AMG na przedniej osi w nowym SL-u 63 S E Performance jest połączony z elektryczną jednostką napędową na tylnej osi. Umieszczony tam zespół łączy synchroniczny silnik elektryczny z magnesami trwałymi o mocy 204 KM z elektrycznie przełączaną dwubiegową przekładnią i mechanicznym dyferencjałem tylnej osi o ograniczonym poślizgu.
Z tyłu, nad osią, znajduje się również lekki akumulator. Ta kompaktowa konstrukcja zapewnia wiele korzyści. Silnik elektryczny oddziałuje bezpośrednio na tylne koła i dzięki temu może bezpośrednio przekształcać moc w napęd, zapewniając dodatkowe przyspieszenie podczas ruszania, przyspieszania i wyprzedzania. W razie potrzeby, w miarę wzrostu uślizgu kół tylnej osi, jego siła napędowa jest przekazywana także na przednie koła. To zasługa mechanicznego połączenia w pełni zmiennego napędu na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ za pośrednictwem wału i przednich półosi. Umiejscowienie zespołu przy tylnej osi poprawia rozkład masy oraz nacisku na osie.
Jazda wyłącznie na prądzie
Akumulator ma pojemność 6,1 kWh, a jego ładowanie odbywa się poprzez ładowarkę pokładową prądu zmiennego (AC) o mocy 3,7 kW – na stacji ładowania, za pomocą wallboxa lub z domowego gniazdka. Baterię zaprojektowano z myślą o szybkim dostarczaniu i pobieraniu energii, a nie o jak najdłuższym zasięgu, ma możliwość przejechania 13 km wyłącznie w trybie elektrycznym (EAER).
Podobnie jak w przypadku pozostałych wariantów SL-a, hybrydowa odmiana jest oferowana z licznymi lakierami i indywidualnymi elementami wyposażenia do wyboru. Nabywcy mogą korzystać także z oferty programu Manufaktur, z szeroką gamą opcji personalizacji nadwozia i wnętrza, w tym z szerokiej gamy nowych odcieni. Ekskluzywną nowość stanowi lakier Ognisty Pomarańczowy Manufaktur (22 450 zł).
Standardowa specyfikacja obejmuje m.in. ceramiczny układ hamulcowy AMG, zawieszenie AMG Active Ride Control, reflektory Digital Light z funkcją projekcji, zestaw kamer 360°, system nagłośnienia Burmester Surround, 21-calowe felgi AMG, kierownicę AMG Performance i skórzaną tapicerkę nappa, asystenta martwego pola, wspomaganie manewru wymijania, nawigację oraz skrętną tylną oś AMG.
Cennik i wyposażenie
Auto kosztuje od 1 115 500 zł. A oto ceny dodatkowych opcji:
-
pakiet aerodynamiczny AMG (16 118 zł)
-
zewnętrzny pakiet AMG karbon (27 631 zł)
-
przyciemnione reflektory i tylne lampy (4317 zł)
-
dach w kolorze czerwonym, szarym lub granatowym (2303–4029 zł)
-
specjalny pokrowiec na samochód AMG (1612 zł)
-
fotele AMG Performance (12 376 zł)
-
elementy wykończenia wnętrza z drewna (3454–4605 zł)
-
kierownica AMG Performance wykończona włóknem węglowym oraz mikrofibrą Microcut (3569 zł)
-
pasy bezpieczeństwa w różnych kolorach (2303 zł)
-
system nagłośnienia Burmester High-End 3D Surround (21 356 zł)
-
system unoszący przednią oś (10 362 zł)
Nabywcy mają do wyboru również pakiet wyposażenia Premium Plus za 19 019 zł, obejmujący: wielokonturowe wentylowane fotele, wyświetlacz head-up, asystenta wnętrza MBUX oraz rozszerzoną rzeczywistość MBUX dla nawigacji.
Czytaj też:
Drogowa rakieta od Mercedesa-AMG w specjalnej wersji już na rynkuCzytaj też:
Bestseller Mercedesa-AMG już w salonach. Znamy ceny 421-konnego auta