Najmocniejszy Mercedes-AMG SL dostępny w sprzedaży w Polsce. Znamy ceny

Najmocniejszy Mercedes-AMG SL dostępny w sprzedaży w Polsce. Znamy ceny

Mercedes-AMG SL 63 S E Performance
Mercedes-AMG SL 63 S E Performance Źródło:Mercedes-Benz
W polskich salonach Mercedesa można zamawiać już topową wersję roadstera z gwiazdą. Nowy Mercedes-AMG SL 63 S E Performance dysponuje hybrydowym napędem plug-in generującym moc systemową 816 KM oraz 1420 Nm systemowego momentu obrotowego.

Odmiana SL 63 S E Performance wieńczy serię SL. 4,0-litrowy silnik V8 biturbo AMG i elektryczna jednostka napędowa wspólnie generują moc systemową 816 KM i maksymalny systemowy moment obrotowy do 1420 Nm, czyniąc nowy wariant najpotężniejszym SL-em w historii. Osiągi auta to: przyspieszenie do 100 km/h w 2,9 s i prędkość maksymalna 317 km/h.

4,0-litrowy silnik V8 biturbo AMG na przedniej osi w nowym SL-u 63 S E Performance jest połączony z elektryczną jednostką napędową na tylnej osi. Umieszczony tam zespół łączy synchroniczny silnik elektryczny z magnesami trwałymi o mocy 204 KM z elektrycznie przełączaną dwubiegową przekładnią i mechanicznym dyferencjałem tylnej osi o ograniczonym poślizgu.

Mercedes-AMG SL 63 S E Performance

Z tyłu, nad osią, znajduje się również lekki akumulator. Ta kompaktowa konstrukcja zapewnia wiele korzyści. Silnik elektryczny oddziałuje bezpośrednio na tylne koła i dzięki temu może bezpośrednio przekształcać moc w napęd, zapewniając dodatkowe przyspieszenie podczas ruszania, przyspieszania i wyprzedzania. W razie potrzeby, w miarę wzrostu uślizgu kół tylnej osi, jego siła napędowa jest przekazywana także na przednie koła. To zasługa mechanicznego połączenia w pełni zmiennego napędu na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ za pośrednictwem wału i przednich półosi. Umiejscowienie zespołu przy tylnej osi poprawia rozkład masy oraz nacisku na osie.

Jazda wyłącznie na prądzie

Mercedes-AMG SL 63 S E Performance

Akumulator ma pojemność 6,1 kWh, a jego ładowanie odbywa się poprzez ładowarkę pokładową prądu zmiennego (AC) o mocy 3,7 kW – na stacji ładowania, za pomocą wallboxa lub z domowego gniazdka. Baterię zaprojektowano z myślą o szybkim dostarczaniu i pobieraniu energii, a nie o jak najdłuższym zasięgu, ma możliwość przejechania 13 km wyłącznie w trybie elektrycznym (EAER).

Podobnie jak w przypadku pozostałych wariantów SL-a, hybrydowa odmiana jest oferowana z licznymi lakierami i indywidualnymi elementami wyposażenia do wyboru. Nabywcy mogą korzystać także z oferty programu Manufaktur, z szeroką gamą opcji personalizacji nadwozia i wnętrza, w tym z szerokiej gamy nowych odcieni. Ekskluzywną nowość stanowi lakier Ognisty Pomarańczowy Manufaktur (22 450 zł).

Standardowa specyfikacja obejmuje m.in. ceramiczny układ hamulcowy AMG, zawieszenie AMG Active Ride Control, reflektory Digital Light z funkcją projekcji, zestaw kamer 360°, system nagłośnienia Burmester Surround, 21-calowe felgi AMG, kierownicę AMG Performance i skórzaną tapicerkę nappa, asystenta martwego pola, wspomaganie manewru wymijania, nawigację oraz skrętną tylną oś AMG.

Cennik i wyposażenie

Mercedes-AMG SL 63 S E Performance

Auto kosztuje od 1 115 500 zł. A oto ceny dodatkowych opcji:

  • pakiet aerodynamiczny AMG (16 118 zł)
  • zewnętrzny pakiet AMG karbon (27 631 zł)
  • przyciemnione reflektory i tylne lampy (4317 zł)
  • dach w kolorze czerwonym, szarym lub granatowym (2303–4029 zł)
  • specjalny pokrowiec na samochód AMG (1612 zł)
  • fotele AMG Performance (12 376 zł)
  • elementy wykończenia wnętrza z drewna (3454–4605 zł)
  • kierownica AMG Performance wykończona włóknem węglowym oraz mikrofibrą Microcut (3569 zł)
  • pasy bezpieczeństwa w różnych kolorach (2303 zł)
  • system nagłośnienia Burmester High-End 3D Surround (21 356 zł)
  • system unoszący przednią oś (10 362 zł)

Nabywcy mają do wyboru również pakiet wyposażenia Premium Plus za 19 019 zł, obejmujący: wielokonturowe wentylowane fotele, wyświetlacz head-up, asystenta wnętrza MBUX oraz rozszerzoną rzeczywistość MBUX dla nawigacji.

Czytaj też:
Drogowa rakieta od Mercedesa-AMG w specjalnej wersji już na rynku
Czytaj też:
Bestseller Mercedesa-AMG już w salonach. Znamy ceny 421-konnego auta

Opracował:
Źródło: Mercedes-Benz