W pełni elektryczne Audi A6 Avant e-tron concept jest zapowiedzią przyszłej rodziny Audi A6 z napędem elektrycznym. Stylistyka Audi A6 Avant e-tron concept pokazuje ewolucję w erę e-trona. Świadczą o tym takie detale jak ciągła listwa świetlna z tyłu, a także duża, zamknięta osłona chłodnicy Singleframe, której dolna krawędź jest otoczona umieszczonymi blisko ziemi wlotami powietrza, które chłodzą napęd, akumulator i hamulce.
Projekt unika ostrych krawędzi, dzięki czemu wypukłe i wklęsłe kontury Audi A6 Avant e-tron concept płynnie się przenikają. Połączenie 22-calowych kół i niewielkich prześwitów ze spłaszczoną kabiną i szerokim łukiem dachu Avant nadaje pojazdowi sportowy wygląd i charakter. Płaski łuk dachowy z pochylonym słupkiem D opada ku tyłowi w specyficznym dla Audi stylu. Podobnie jak Audi A6 Sportback e-tron concept o tym samym rozmiarze, nadwozie o długości 4,96 m, szerokości 1,96 m i wysokości 1,44 m plasuje się w samochodowej klasie premium.
Dzięki tysiącom godzin spędzonym w tunelu aerodynamicznym, udało się osiągnąć współczynnik oporu powietrza na poziomie 0,24 – zaledwie dwie setne więcej niż w modelu Sportback, pomimo charakterystycznej dla Avanta wysokiej linii dachu. W praktyce oznacza to mniejsze zużycie energii, co z kolei może mieć pozytywny wpływ na zasięg.
Nowe Audi A6 Avant e-tron zadebiutuje jeszcze w tym roku.
Supernowoczesna platforma
Model A6 Avant e-tron concept, podobnie jak modele koncepcyjne sphere, został zbudowany na nowoczesnej platformie PPE (Premium Platform Electric), która po raz pierwszy zadebiutuje już w tym roku w modelach Q6 e-tron oraz Q4 e-tron i będzie bazą dla wszystkich przyszłych modeli elektrycznych Audi.
Dzięki platformie PPE, w zależności od napędu i wariantu modelu, wersja produkcyjna oparta na Audi A6 Avant e-tron concept może zapewnić w przyszłości zasięg nawet ponad 700 kilometrów. Jest to możliwe dzięki systemowi 800 V i mocy ładowania do 270 kW. Platforma PPE jest uniwersalna i jej wielkość można zmieniać i wykorzystywać w wielu gamach modelowych.
Czytaj też:
Tak dużo aut z wyższej półki Polacy nie kupowali jeszcze nigdy. Niemieccy producenci triumfująCzytaj też:
Tak dużo aut używanych Polska nie importowała od lat
Audi A6 Avant e-tron concept