Jednocześnie Generalna Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że to nie koniec prac przy inwestycji, które będą jeszcze prowadzone na biegnącej równolegle dawnej drodze wojewódzkiej DW163 (obecnie droga gminna). Całkowite zakończenie robót zgodnie z kontraktem powinno nastąpić w kwietniu 2024 roku.
Przypomnijmy, że kontrakt na budowę drogi o wartości 56,3 mln zł drogowcy podpisali 8 sierpnia 2022 r. z firmą PORR. Nowa trasa powstawała obok funkcjonującego wjazdu do Kołobrzegu DW163 (ul. Bolesława Krzywoustego). DK11 łączy się z trzema istniejącymi już wcześniej rondami – na węźle Kołobrzeg Wschód, na wysokości ul. Janiska oraz na połączeniu z oddanym do ruchu w 2018 roku III etapem obwodnicy Kołobrzegu w ciągu DK11.
Do zakończenia są jeszcze odcinki nawierzchni na dawnym przebiegu DW163 (w rejonie ronda Patana, skrzyżowania do Budzistowa oraz skrzyżowania z ul. Janiska). Zostaną wykonane nasadzenia zieleni oraz roboty wykończeniowe i porządkowe poza jezdniami głównymi.
Nowy dojazd do portu
Inwestycja połączyła węzeł Kołobrzeg Wschód, na drodze ekspresowej S6, z oddanym do ruchu w 2018 roku fragmentem obwodnicy Kołobrzegu w ciągu DK11 z mostem przez rzekę Parsęta i zrealizowanym w latach wcześniejszych przez samorząd dojazdem do portu w Kołobrzegu. Wraz z oddaniem do ruchu odcinka DK11 łączącego z S6 przebieg drogi krajowej do portu w Kołobrzegu uzyskał ciągłość.
Sieć drogowa w tym rejonie uzyskała swój docelowy kształt. DK11 (jako S11 posiadając klasę drogi ekspresowej) biegnie od węzła Bielice w pobliżu Koszalina wspólnie z drogą S6 w kierunku Kołobrzegu. Na węźle Kołobrzeg Wschód DK11 już w klasie drogi GP odchodzi od drogi S6 i biegnie nowym przebiegiem DK11 omijając centrum Kołobrzegu do swojego punktu początkowego – kołobrzeskiego portu.
Czytaj też:
Wiosna na budowach. Drogowcy informują, co czeka kierowcówCzytaj też:
Powstanie kolejna obwodnica. Tym razem ominie Krosno Odrzańskie