Hybrydowy Opel Astra gotowy do zamawiania. Auto ma dwie wersje nadwozia

Hybrydowy Opel Astra gotowy do zamawiania. Auto ma dwie wersje nadwozia

Hybrydowa wersja Opla Astry
Hybrydowa wersja Opla AstryŹródło:Stellantis
Elektryczny, hybryda plug-in lub wersja z silnikiem spalinowym – klienci obecnej generacji Opla Astry mogli wybierać spośród różnych rodzajów napędu. Teraz ofertę uzupełniono o kolejny wariant: od teraz Opla Astrę i Opla Astrę Sports Tourer można zamawiać także w wersji z technologią hybrydową 48 V.

Ceny nowej Astry Hybrid zaczynają się już od 135 500 zł.

Co oferuje technologia hybrydowa? Jak przekonuje Opel: szeroką gamę korzyści, szczególnie klientom, którzy „stawiają pierwsze kroki” w mobilności elektrycznej, a także kierowcom, którzy jeżdżą w ruchu miejskim z częstym ruszaniem i zatrzymywaniem się, dzięki funkcji rekuperacji: w porównaniu z jej odpowiednikiem z napędem wyłącznie spalinowym, zużycie paliwa i emisja CO2 w nowej Astrze Hybrid są mniejsze o około 14 proc.

Przy niskich prędkościach, podczas jazdy w mieście, właściciele mogą poruszać się na napędzie wyłącznie elektrycznym, a zatem lokalnie bezemisyjnie. Gniazdo ani stacja ładowania nie są potrzebne, ponieważ akumulator Astry Hybrid ładuje się podczas zwalniania. Wszystkie elementy układu napędowego są ze sobą zestrojone, co przekłada się również na wysoki poziom komfortu jazdy. Dzięki kompaktowym wymiarom system hybrydowy zajmuje niewiele cennego miejsca w środku.

– Niedawno wprowadziliśmy na rynek jeden z pierwszych w pełni elektrycznych modeli kombi – Astrę Sports Tourer Electric. Teraz, kolejny raz poszerzamy ofertę napędów dostępnych dla naszego bestsellera klasy kompaktowej. Nowa Astra i Astra Sports Tourer Hybrid z technologią 48 V to przystępna cenowo alternatywa dla każdego, kto pragnie zmniejszyć zużycie paliwa i emisję spalin swojego samochodu bez konieczności korzystania z zewnętrznego źródła zasilania – mówi Krzysztof Gacek, dyrektor marki Opel w Polsce.

Niższe zużycie paliwa

Układ napędowy nowej Astry i Astry Sports Tourer Hybrid obejmuje akumulator litowo-jonowy, który ładuje się automatycznie w określonych warunkach jazdy, a także nowy turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra i mocy 100 kW/136 KM. Trzycylindrowy silnik opracowany specjalnie na potrzeby zastosowania w hybrydzie jest dostępny w połączeniu z nową, zelektryfikowaną sześciobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów i silnikiem elektrycznym o mocy 21 kW/28 KM.

Dzięki połączeniu silnika benzynowego i elektrycznego, zużycie paliwa i emisja CO2 pięciodrzwiowej Astry Hybrid jest niższe w porównaniu do niezelektryfikowanej Astry 1.2 Turbo z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów o około 14 procent.

Działanie napędu hybrydowego

W mieście napęd elektryczny wspomaga silnik benzynowy podczas przyspieszania i ruszania z miejsca. Silnik elektryczny zwiększa moment obrotowy, zwłaszcza przy niskich prędkościach obrotowych silnika, co korzystnie wpływa na dynamikę jazdy i redukcję emisji CO2. Przy niskich prędkościach silnik elektryczny umożliwia również w pełni elektryczną jazdę przez maksymalnie jeden kilometr lub przez 50 procent czasu jazdy w mieście. Gdy Astra Hybrid zwalnia przy wyższych prędkościach, silnik benzynowy wyłącza się, a silnik elektryczny zaczyna działać jako generator do ładowania 48-woltowego akumulatora układu hybrydowego.

W zależności od preferencji, kierowca Astry i Astry Sports Tourer Hybrid może wybrać jeden z trzech trybów jazdy: Eco, Normal i Sport. Od momentu startu, nowa Astra Hybrid przyspiesza do 100 km/h w 9 sekund i może osiągnąć maksymalną prędkość 210 km/h.

Zaletą jest kompaktowa konstrukcja systemu. Silnik elektryczny jest zintegrowany z obudową skrzyni biegów, a 48-woltowy akumulator znajduje się pod lewym przednim fotelem, dzięki czemu użytkownicy hybrydy mają do dyspozycji pełną przestrzeń bagażową, która w przypadku Astry Sports Tourer Hybrid wynosi do 1 634 litrów.

Wyposażenie standardowe i opcje

Każda Astra i Astra Sports Tourer Hybrid w standardzie oferuje bezprzewodowy system multimedialny z 10-calowym kolorowym ekranem dotykowym, kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto. W razie potrzeby wiele informacji można również wygodnie wyświetlić na opcjonalnym wyświetlaczu projekcyjnym Intelli-HUD, a smartfony można ładować bezprzewodowo.

Oprócz dostępnych w standardzie systemów wspomagających, technologia taka jak nieoślepiające reflektory pikselowe Intelli-Lux LED składające się z łącznie 168 elementów LED czy kamera 360 stopni Intelli-Vision (w standardzie od poziomu wyposażenia GS) są dostępne w opcji. Są też systemy bezkluczykowe „Keyless Start” i „Keyless Open & Start”. Ponadto Astra Sports Tourer Hybrid ma sterowaną czujnikami, elektronicznie otwieraną i zamykaną pokrywę tylną.

Czytaj też:
Samochody używane biją rekordy popularności. Jakie modele kupują Polacy?
Czytaj też:
Polacy kupują samochody używane. Wzrost cen nieunikniony?

Opracował:
Źródło: Stellantis