Nowa Toyota Land Cruiser: stare patenty i debiutujące w aucie terenowe technologie

Nowa Toyota Land Cruiser: stare patenty i debiutujące w aucie terenowe technologie

Toyota Landcruiser
Toyota Landcruiser Źródło: Toyota
To nie SUV, tylko prawdziwa terenówka. A w związku z tym wyposażona jest w technologie, które mają pomóc przejechać przez miejsca, które dla innych samochodów są niedostępne.

W kultowy, bo wytwarzanym od 70 lat aucie, wykorzystano klasyczną konstrukcję z ramą oraz nową platformą GA-F, stały napęd 4x4 oraz najnowocześniejsze technologie, których w tym modelu jeszcze nie było. Oto jakie.

Stały napęd 4x4

Toyota Landcruiser

Nowy Land Cruiser to nadal prawdziwy samochód terenowy z klasycznym, stałym napędem na cztery koła. Konstrukcja wału napędowego została dopracowana pod kątem trwałości oraz cichszej pracy. Zmodyfikowano również centralny mechanizmy różnicowy o ograniczonym poślizgu typu Torsen, który został zoptymalizowany pod kątem osiągów i wpływu na zużycie paliwa.

Nowa blokada mechanizmu różnicowego oparta o elektrozawór zapewnia o 85 proc. szybszą reakcję (około 0,15 s). Nowy reduktor radzi sobie z większym momentem obrotowym, jest trwalszy i mniej podatny na korozję. Nowy przełącznik wyboru trybu pracy reduktora H4 lub L4 oraz nowe przełączniki blokady dyferencjału znajdują się na konsoli środkowej obok dźwigni zmiany biegów.

Toyota Landcruiser

Nowego Land Cruisera napędza czterocylindrowy rzędowy silnik o pojemności 2755 cm3, który ma 204 KM/150 kW mocy i jest połączony z nową, 8-biegową automatyczną skrzynią biegów Direct Shift. Dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu 500 Nm auto może holować przyczepę o masie do 3500 kg.

Nowa konstrukcja i przeprojektowane zawieszenie

Toyota Landcruiser

Nowy Land Cruiser oferuje klasyczne właściwości terenowe, dzięki połączeniu sprawdzonych przez lata rozwiązań z najnowszymi technologiami. Samochód, jak przekonuje producent, daje też radę w codziennej jeździe, dzięki podniesieniu poziomu komfortu. Land Cruiserem łatwiej się manewruje niż poprzednikami, a kierowca ma dobrą widoczność we wszystkich kierunkach, dzięki zmianom stylistycznym

Dzięki nowej platformy GA-F auto jest znacznie bardziej wytrzymałe i sztywne. W przednim zawieszeniu zastosowano nowy, niezależny układ podwójnych wahaczy ze zwiększonym skokiem, uzyskując wysoką przyczepność i zdolność do jazdy w terenie. Lżejsze i jednocześnie bardziej sztywne są też elementy tylnego zawieszania. Zwiększony skok poprawia sprawność w trudnym terenie zapobiegając odrywaniu się tylnego koła od nawierzchni.

Technologiczne wsparcie w terenie

Toyota Landcruiser

Auto jest wyposażone w nowoczesne technologie ułatwiające poruszanie się w terenie. Nowy Land Cruiser jest pierwszą Toyotą, w której zastosowano system rozłączania przedniego stabilizatora (SDM), co przekłada się na większe zdolności terenowe oraz większy komfort na drogach. To także pierwsza generacja w historii, w której jest elektryczne wspomaganie kierownicy, co pozwoliło na rozszerzenie liczby systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota Safety Sense.

Nowe technologie w Land Cruiserze

Toyota Landcruiser

Land Cruiser jest wyposażony w system Multi-Terrain Select (MTS), który dostosowuje pracę układu kierowniczego, hamulcowego i napędu do różnych typów nawierzchni w terenie. Nowością jest tryb Auto, w którym kierowca nie musi zmieniać ustawień w trakcie jazdy. Z kolei monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM) Land Cruisera zapewnia pełny obraz obszaru wokół pojazdu, a wykorzystując system Multi-Terrain Monitor (MTM) wyświetla także obraz pod pojazdem.

Czytaj też:
Światowy Samochód Roku 2024 wybrany. Nagroda znów dla Koreańczyków
Czytaj też:
Nowe dostawczaki Toyoty debiutują w Polsce. Dostały gwarancję na 1 milion kilometrów

Opracował:
Źródło: Toyota