Elektryczny kabriolet od Maserati. Uwaga, ma aż 829 koni

Elektryczny kabriolet od Maserati. Uwaga, ma aż 829 koni

Maserati GranCabrio Folgore
Maserati GranCabrio Folgore Źródło:Maserati
Maserati zaprezentowało GranCabrio Folgore, czyli elektryczną wersję GranCabrio.

Wieczorem 15 kwietnia 2024 roku Maserati zaprezentowało światu gamę Folgore, swoje nowe elektryki, w tym nowy, w 100 elektryczny kabriolet.

Teatralnie i po włosku

Podczas prezentacji było bardzo teatralnie. Na scenie pojawiły się Matilda De Angelis, utalentowana aktorka z Włoch oraz znakomita przedstawicielka włoskiego świata nauki, astrofizyczka Edwige Pezzulli, które przywitały gości i wspólnie przybliżyły dzieje marki z Mediolanu.

Przypomnijmy, że Maserati świętuje w tym roku 110-lecie swojej historii w budowie samochodów i osiąganiu wyścigowych sukcesów. Tego samego dnia, w którym miała miejsce prezentacja, 15 kwietnia, urodził się największy geniusz wszech czasów, Włoch Leonardo Da Vinci. Maserati postanowiło nawiązać do tej rocznicy.

Premiera elektryka

Po występie dwóch włoskich gwiazd scenę zajęła światowa premiera samochodu, który odgrywać ma wiodącą rolę w elektrycznej epoce Maserati. To GranCabrio Folgore, kabriolet w 100 proc. z Modeny i w 100 proc. zasilany prądem.

GranCabrio Folgore to pierwszy w 100 proc. elektryczny kabriolet w segmencie luksusowych aut – a zarazem najszybszy na rynku. Po GranTurismo Folgore, pierwszym w pełni zelektryfikowanym modelu marki, oraz Grecale Folgore, pierwszym w 100 proc. elektrycznym SUV-ie w historii marki z trójzębem, obecną ofertę elektrycznych maszyn z Modeny uzupełnia nowe Maserati z otwartym nadwoziem.

Podczas wydarzenia Klaus Busse, szef designu, opowiedział publiczności o GranCabrio Folgore, które podczas swojego debiutu wystąpiło z ekskluzywnym lakierem Liquid Rose Gold, miękkim dachem w kolorze Titan Grey oraz wnętrzem Denim i Ice, z kontrastowymi przeszyciami. Wszystko miało pokazywać możliwości programu personalizacji Maserati Fuoriserie. Busse opowiedział historię charakterystycznych cech samochodu, od jego designu i osiągów po specjalny dźwięk Folgore oraz niesamowite specyfikacje techniczne zaczerpnięte z bolidów Formuły E, które dzielą swoją technikę z seryjnymi Maserati.

Dyrektor generalny Maserati Davide Grasso, dodał na koniec, że Maserati nie istnieje bez Włoch – również w nowym, elektrycznym rozdziale swojej historii.

Ogromna moc i moment

Maserati GranCabrio Folgore ma akumulator o pojemności 92,5 kWh. Silniki elektryczne dostarczają łącznie 829 KM i 1350 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie do setki trwa dokładnie 2,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 290 km/h. Maksymalna moc ładowania to imponujące 270 kW. Wszystko dzięki architekturze 800V.

Zasięg nie powala, ale dzięki wspomnianej architekturze uzupełnianie prądu trwa bardzo krótko. Wg WLTP zasięg wynosi od 419 do 447 kilometrów (w zależności od położenia dachu).

Kierowca Maserati GranCabrio Folgore ma do dyspozycji cztery tryby jazdy: GT, Sport, Corsa i Max Range. Zmieniają one charakterystykę zawieszenia, układu kierowniczego i napędu.

Czytaj też:
Włosi znów się popisali. Oto nowe Maserati GranCabrio
Czytaj też:
Ile naprawdę drogich samochodów kupują Polacy?

Galeria:
Maserati GranCabrio Folgore
Opracował:
Źródło: Maserati