Modele Toyoty w ofercie na 2024 rok
Artykuł sponsorowany

Modele Toyoty w ofercie na 2024 rok

Nowa Toyota CHR3
Nowa Toyota CHR3 Źródło:Toyota
Obecność w ponad 180 krajach, miliony sprzedawanych rocznie pojazdów i pozycja światowego lidera. Toyota to absolutnie kluczowy gracz na motoryzacyjnym rynku. Japoński gigant kreuje trendy, wyznacza kierunki i nie przestaje pracować nad utrzymaniem wzrostowej tendencji.

Co to oznacza dla klientów? Prace inżynierów, projektantów i programistów owocują innowacjami, które sprawiają, że modele Toyoty nieprzerwanie stają się coraz lepsze, oszczędniejsze i przyjazne dla środowiska. Wśród nadchodzących ulepszeń i poprawek można wskazać takie, które odczują nie tylko przyszli ale i obecni posiadacze samochodów japońskiej marki. Co nowego słychać w świecie Toyoty w 2024 roku?

Najnowsze trendy Toyoty w 2024 roku

Wszystko wskazuje na to, że czeka nas rok Toyoty. Optymizm jest w tym przypadku poparty konkretnymi faktami – ekscytujących nowości możemy spodziewać się w wielu obszarach. Które z nich są najważniejsze?

Przede wszystkim – nowe napędy hybrydowe 5. generacji, a wśród nich hybrydy typu plug-in. Najnowsza odsłona technologii opracowanej przez prekursora napędów hybrydowych oznacza wzrost mocy, lepsze osiągi, jeszcze niższą emisję CO2 i miniaturyzację komponentów wchodzących w skład układu hybrydowego. Toyota Corolla Cross była pierwszym modelem, który otrzymał najnowszą hybrydę. Teraz 5. generacja hybrydy obecna jest w autach takich, jak Corolla, Toyota C-HR, czy nowa Toyota Prius. Mocniejszy napęd, w wybranych modelach jest dostępny w specjalnym wariancie, który umożliwia ładowanie z gniazdka. Dzięki większej baterii i mocniejszemu silnikowi elektrycznemu, w mieście możemy jeździć taką hybrydą zupełnie jak samochodem elektrycznym. W trasie nadal mamy do dyspozycji zasięg i zalety samochodu spalinowego. W przypadku hybryd plug-in dodatkową korzyścią są rewelacyjne osiągi. Zastosowanie większej jednostki elektrycznej sprawia, że moc Priusa czy C-HR Plug-in Hybrid to 223 KM, a RAV4 w tym wariancie oddaje do dyspozycji aż 306 KM.

Rok 2024 oznacza również przełom w kwestii bezpieczeństwa na drogach. Nowe przepisy, które wejdą w życie w połowie tego roku nakładają na producentów aut szereg obowiązków. Regulacje dotyczą obowiązkowych elementów wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa i mają przybliżać kraje wspólnoty europejskiej do celu zredukowania liczby ofiar i poszkodowanych w wypadkach drogowych. Jak podchodzi do tego Toyota? W nowych modelach marki portfolio systemów bezpieczeństwa jest znacznie szersze niż wymaga tego nadchodzące prawo. Nad bezpieczeństwem jazdy w nowych Toyotach czuwają cyfrowi asystenci i elektroniczne systemy zapobiegające kolizjom i łagodzące ewentualne skutki wypadków. Przykłady? Nawet mała, miejska Toyota Yaris ma w standardzie kamerę cofania oraz układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia. Wykrywa on pieszych i rowerzystów i pomaga uniknąć fatalnej w skutkach kolizji. W nowej Toyocie C-HR bez dopłaty możemy się z kolei cieszyć wsparciem systemu monitorowania martwego pola w lusterkach, a także asystentem bezpiecznego wysiadania, który ostrzeże nas przed kolizją z nadjeżdżającym z tyłu pojazdem. Wszystkie systemy są zdalnie aktualizowane – inżynierowie cały czas doskonalą te odpowiedzialne za bezpieczeństwo, dzięki czemu twoja Toyota może stać się jeszcze lepsza nawet po wyjechaniu z salonu.

Modelowa ofensywa Toyoty trwa, dlatego w 2024 roku należy spodziewać się premier, które zachwycą stylem i innowacjami. Zwiastunem tego, jak będzie wyglądała gama modelowa marki są modele takie jak nowa Toyota Prius czy nowa Toyota C-HR. Japońska marka konsekwentnie rozwija też ofertę GR SPORT, a więc usportowionych wersji wyposażenia obecnych na rynku modeli. Zmiany nie kończą się w ich przypadku na sportowej stylizacji – modyfikacje obejmują również układ jezdny oraz układ kierowniczy. Wszystko dla jeszcze większej przyjemności z jazdy – chodzi o to, by w pełni wykorzystać zalety platformy stworzonej w architekturze TNGA. Nowe modele Toyoty są projektowane tak, by łączyć oszczędne, mocne napędy hybrydowe z pieczołowicie opracowanymi układami jezdnymi.

Corolla Cross – nowy SUV z napędem hybrydowym 5. generacji

Osiągnięcie ambitnych celów na 2024 rok zdecydowanie ułatwia silna i wszechstronna gama modelowa marki. Już teraz obejmuje ona szereg modeli, które podnoszą poprzeczkę klasowym konkurentom i oferują kompletny zestaw walorów. Pozycja rynkowego lidera nie wzięła się znikąd, a jednym z modeli, który pomaga ją utrzymać jest Toyota Corolla Cross.

Nowa Toyota Corolla Cross

Pod maskę SUV-a trafiła hybryda piątej generacji w trzech wariantach. Silniki 1.8 Hybrid, 2.0 Hybrid Dynamic Force i 2.0 Hybrid Dynamic Force z napędem na obie osie AWD-i to kompletna gama, w której niskie zużycie paliwa współgra z doskonałą dynamiką. Już bazowy, 140-konny układ napędowy gwarantuje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,9 s, a średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie od 5,0 l/100 km. Takim samym spalaniem, a przy tym lepszymi osiągami charakteryzuje się 197-konny wariant z 2-litrową jednostką benzynową. Pierwsza setka pojawi się na zegarach już po 7,6 s. Topowa odmiana czyli 197-konna hybryda z napędem AWD-i rozpędza się do 100 km/h w 7,5 s, a silnik elektryczny na tylnej osi zapewnia dodatkową porcję trakcji zawsze wtedy, gdy warunki staną się zbyt trudne dla przednionapędowych SUV-ów i crossoverów. Napęd na cztery koła to jednak niejedyny element, dzięki któremu Toyota Corolla Cross jest tak wszechstronna.

Jak na rodzinnego SUV-a przystało, adekwatne do wysokich wymagań musi być również podwozie. Zwiększony prześwit pozwala bez obaw zjechać z asfaltu, podjechać pod stromy podjazd czy ze spokojem ducha pomknąć polną drogą. Starannie zestrojone zawieszenie to kompromis między komfortem, bezpieczeństwem i uterenowionym charakterem. Corollą Cross jest po prostu gotowa na rodzinne przygody.

Nowa Toyota C-HR – stylowe auto, które wymyka się konwencjom

Druga generacja Toyoty C-HR ma twardy orzech do zgryzienia. Niełatwo jest przecież dorównać legendzie poprzednika. Najnowszy model producenta nie boi się jednak wyzwań – podobnie jak model pierwszej generacji zaskakuje odważnym, przypominającym auto koncepcyjne stylem. Do nieszablonowego wyglądu dodaje też garść innowacji, najnowocześniejszych systemów i hybrydowe napędy piątej generacji, również w wariancie plug-in i z napędem na cztery koła. Jakie są kluczowe zalety nowej Toyoty C-HR?

Przede wszystkim – nowoczesna i innowacyjna. Wystarczy zerknąć, jak obszerna jest lista standardowego wyposażenia obecnego w każdej wersji auta. Bez dopłaty możemy się cieszyć z cyfrowych zegarów, adaptacyjnego tempomatu, wspomnianych wyżej systemów bezpieczeństwa (m.in. asystent martwego pola czy system ostrzegania o ruchu poprzecznym), kamery cofania czy systemem multimedialnym najnowszej generacji z bezprzewodowym połączeniem Apple CarPlay® i Android Auto™ oraz zdalnymi aktualizacjami over-the-air.

Wiele rozwiązań, które zastosowano w Toyocie C-HR to innowacje mające na celu zmniejszenie emisji. Aerodynamiczna sylwetka i chowane klamki zewnętrzne sprawiają, że nadwozie jest bardziej opływowe, co pozwala obniżyć zużycie paliwa. Dach panoramiczny jest znacznie lżejszy, a jego konstrukcja została uproszczona. Zamiast rolety zastosowano tu specjalną niskoemisyjną powłokę, dzięki której wnętrze mniej się nagrzewa i wolniej wychładza, co pozwala zmniejszyć straty energii związane z utrzymaniem odpowiedniej temperatury w kabinie. Tworzywa użyte do jej wykończenia są z kolei przyjazne dla środowiska. Następca bestsellera został przygotowany od początku do końca w duchu zrównoważonego rozwoju.

Nowy Yaris – ekonomiczne i zwrotne miejskie auto

Yaris, nie bez powodu nazywany królem aut miejskich, doczekał się liftingu. Nowa odsłona miejskiej Toyoty jest jeszcze bardziej dynamiczna i zaskakuje wszechstronnością. Doskonale sprawdzi się bowiem w mieście, ale nie boi się dłuższych tras i autostrad. Wszystko dzięki kilku kluczowym rozwiązaniom.

Nowa Toyota Yariss

Bazujący na platformie TNGA samochód jest odpowiednio wyciszony, a układ jezdny poradzi sobie również z większymi prędkościami. Odpowiednio zestrojone zawieszenie łagodzi wibracje i wstrząsy, które pojawiają się podczas autostradowej jazdy. Równie dobrze maskuje niedoskonałości miejskich ulic – popękany asfalt, usiana dziurami wiosenna nawierzchnia dróg czy progi zwalniające wyrastające na niemal każdej drugorzędnej jezdni. Yaris jest gotowy zmierzyć się z wszystkimi tymi wyzwaniami.

Pod maską pracuje oczywiście hybryda. Obok znanego już 116-konnego układu w gamie jednostek pojawił się nowy silnik Hybrid Dynamic Force 130 KM. Mocniejszy silnik elektryczny i zoptymalizowana jednostka benzynowa to duet, który poprawia osiągi, zapewnia lepszą elastyczność i nadal utrzymuje zużycie paliwa w ryzach. A jeśli o oszczędności mowa – 116-konny wariant wyróżnia się średnim spalaniem zaledwie od 3,8 l/100 km, choć nie jest tajemnicą, że w miejskich warunkach ten wynik może być jeszcze niższy.

Yaris po faceliftingu zyskał również garść innych nowości. To m.in. cyfrowe zegary, które zastąpiły dotychczasowe rozwiązanie. Ekran o przekątnej 12,3 cala wyświetla wszystkie niezbędne informacje i oferuje wyjątkowo szerokie możliwości personalizacji. Zaktualizowany został również system multimedialny, teraz wyświetlany opcjonalnie na 10,5-calowym ekranie dotykowym HD. Łączność Apple CarPlay® i Android Auto™ jest bezprzewodowa, a w wybranych wersjach wyposażenia jest dostępna stacja do indukcyjnego ładowania, ale ci, którzy chcą połączyć więcej urządzeń lub preferują tradycyjne ładowanie smartfona, mają teraz do dyspozycji gniazda USB-C. W ofercie pojawiły się również nowe wzory felg i lakiery.

To, co przyciągało klientów do salonu i na przestrzeni lat sprawiło, że Yaris stał się wyjątkowo atrakcyjną propozycją, pozostało niezmienione. Miejski model Toyoty nadal proponuje doskonałe wyposażenie standardowe, przestronne i wygodne wnętrze, a także legendarny, niezawodny napęd hybrydowy.

Dowiedz się więcej »> https://www.toyota.pl/nowe-samochody/nowy-yaris

Nowa odsłona legendarnej Toyoty Prius

Bez cienia wątpliwości można nazwać Toyotę Prius jednym z najważniejszych modeli w historii marki. To ona w latach 90. wcieliła się w rolę pioniera i to zastosowanym w niej rozwiązaniom zawdzięczamy współczesne hybrydy. Nowa, piąta generacja modelu przenosi flagową technologię na wyższy poziom, a oprócz tego w końcu wygląda tak, że aż chce się za nią oglądać po zaparkowaniu.

Model-ikona w nowej generacji zyskał napęd hybrydowy typu plug-in. Prius ma teraz dwie twarze – w mieście może służyć zupełnie jak auto elektryczne i pokonywać codzienne trasy wyłącznie przy użyciu napędu elektrycznego. W warunkach, w których potrzebujemy mocy lub zasięgu samochodu spalinowego, Prius staje się klasyczną hybrydą. Uzupełniać energię możemy z domowego gniazdka lub publicznych ładowarek, a umieszczone na dachu panele fotowoltaiczne zapewnią nawet kilka dodatkowych kilometrów zasięgu każdego dnia.

Zasięg po ładowaniu baterii do pełna wynosi nawet 86 km. To znacznie więcej niż dzienne zapotrzebowanie większości kierowców. A co, gdy bateria się wyczerpie? Prius pozostaje oszczędny, a ponadto… całkiem szybki. Wygląd idzie tu w parze z osiągami – przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 6,7 s. Aerodynamiczne nadwozie z mocno opadającą linią dachu, duże, 17 lub 19-calowe felgi, wąskie, LED-owe reflektory i tylna część z LED-ową listwą świetlną przypominająca rasowe sportowe coupé. Prius nigdy nie wyglądał i nie jeździł tak dobrze. To po prostu nowy rozdział dla legendarnego modelu.

Toyota RAV4 i RAV Plug-In Hybrid – klasyka w nowym wydaniu

Toyota RAV4 to jeden z flagowych modeli marki. Tego SUV-a nikomu nie trzeba chyba przedstawiać – w końcu od niego wszystko się zaczęło. Pierwsza generacja SUV-ów przetarła szlaki w kwestii projektowania aut o terenowym charakterze, ale o właściwościach jezdnych samochodu kompaktowego. Samonośne nadwozie, sprężysty układ jezdny, wysoki prześwit i opcjonalny napęd na cztery koła. Choć Toyota RAV4 z generacji na generację rosła i dojrzewała, główne założenia towarzyszące jej powstaniu pozostały niezmienne. Teraz RAV4 jest rodzinnym SUV-em z oszczędną i dynamiczną hybrydą pod maską. Oprócz klasycznego rozwiązania, w gamie jest obecna również hybryda typu plug-in.

Niskie emisje, symboliczne, jak na te wymiary, zużycie paliwa, a przy tym moc, dzięki której Toyocie niestraszne są rodzinne wyprawy. RAV4 obecnej generacji to model, który szybko zyskał przychylność klientów i pozostaje częstym widokiem na drogach.

Dlaczego warto zwrócić uwagę na hybrydowy wariant plug-in? 306 KM mocy i pierwsza setka w około 6 sekund. Fantastyczne osiągi SUV-a nie wykluczają się tu z zaletami, do którego przyzwyczaił nas model. Standardowe wyposażenie, w którym znajdziemy kamerę cofania i adaptacyjny tempomat, liczne systemy bezpieczeństwa, cyfrowe zegary, praktyczne wnętrze z dużym bagażnikiem i wygodnymi fotelami czy też słynna już niezawodność, dzięki której wyprawy w nieznane charakteryzuje bezcenny spokój ducha. RAV4 to idealne połączenie cech, z których znana jest Toyota.

Źródło: Toyota