Największe wydarzenie sportów motorowych w Niemczech przyniosło światową premierę: nowy Golf GTI Clubsport został zaprezentowany międzynarodowej publiczności oraz licznym fanom w ramach legendarnego 24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring. Najmocniejsza wersja hothatcha charakteryzuje się odmienionym wyglądem zewnętrznym, ulepszonym wnętrzem, osiągami i sportowym zawieszeniem.
Jako pierwsi Golfa mogli zobaczyć ulepszony model z całkowicie przeprojektowanym przodem fani. Nowy Clubsport za sprawą standardowych reflektorów LED Plus jest bardziej wyrazisty. Pojazd po raz pierwszy posiada również podświetlane logo VW w atrapie chłodnicy. Z tyłu duży spojler dachowy daje potrzebną siłę docisku.
Zaprojektowany z myślą o osiągach
Golf GTI Clubsport może być wyposażony w opcjonalne, 19-calowe felgi aluminiowe Queenstown, a ich wzór pięciu owalnych otworów przypomina klasyczne felgi typu Detroit, które zadebiutowały w Golfie GTI piątej generacji. W przyszłości Golfa GTI Clubsport będzie można również zamówić z nowymi 19-calowymi kutymi felgami Warmenau: każda z felg waży 8 kg, wyraźnie mniejsza jest zatem masa nieresorowana. Obsługa wielu elementów wyposażenia Golfa GTI Clubsport może się odbywać za pomocą nowo opracowanej wielofunkcyjnej skórzanej sportowej kierownicy i nowego systemu infotainment. Nowy topowy model GTI jest również wyposażony w nowego asystenta głosowego IDA z opartym na sztucznej inteligencji narzędziem Chat GPT.
Rekordowe osiągi
Nowy Golf GTI Clubsport wyróżnia się także napędem: doładowany silnik EA888 LK3 Evo4 zapewnia moment obrotowy 400 Nm i moc 300 KM, która jest przenoszona na drogę za pośrednictwem elektronicznie sterowanej blokady mechanizmu różnicowego przedniej osi. Opcjonalnie dostępne jest adaptacyjne zawieszenie DCC.
Kolejnym wyróżnikiem Golfa GTI Clubsport jest ekskluzywny profil jazdy Special. Po jego włączeniu systemy związane z dynamiką jazdy zostają dostrojone do charakterystyki północnej pętli toru Nürburgring w celu skompensowania typowych dla tego obiektu nierówności. Jest to możliwe dzięki specjalnemu dostrojeniu adaptacyjnego zawieszenia DCC i zmodyfikowanym ustawieniom menedżera dynamiki pojazdu. Golf GTI Clubsport przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,6 sekundy, a prędkość maksymalna najmocniejszego GTI jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Limit ten można jednak zdjąć, jeśli zamó się pakiet Race – samochód może wtedy rozpędzić się do 267 km/h.
Czytaj też:
Nowy Volkswagen Transporter. Design siódmej generacji modeluCzytaj też:
Będą Volkswageny, Skody i Cupry za... mniej niż 20 tys. euro. Niemcy chcą iść na wojnę z Chinami
Volkswagen Golf Clubsport