ChatGPT w nowych modelach Audi. Ulepsza nie tylko sterowanie głosowe

ChatGPT w nowych modelach Audi. Ulepsza nie tylko sterowanie głosowe

Audi RS Q8
Audi RS Q8 Źródło: Audi
Audi postanowiło zintegrować ChatGPT z modułowym systemem informacyjno-rozrywkowym trzeciej generacji w swoich obecnych i przyszłych modelach.

Aby zwiększyć możliwości sterowania głosowego w swoich pojazdach, Audi wdraża opartego na sztucznej inteligencji chatbota ChatGPT za pośrednictwem usługi Microsoft Azure OpenAI Service w swoim systemie informacyjno-rozrywkowym.

Od lipca 2024 roku właściciele około dwóch milionów modeli Audi wyprodukowanych od 2021 roku i wyposażonych w modułowy system informacyjno-rozrywkowy trzeciej generacji (MIB 3) będą mogli wchodzić w interakcje ze swoim samochodem za pomocą języka ojczystego i odsłuchiwać informacje, które chcieliby poznać podczas jazdy. Nowe pojazdy, takie jak Q6 e-tron i przyszłe modele z architekturą elektroniczną E3 1.2, otrzymają ChatGPT za pośrednictwem Cerence Chat Pro, jako rozszerzenie asystenta Audi.

Dla wszystkich Audi od 2021 roku

Dzięki integracji ChatGPT z wprowadzaniem głosowym online w modelach z MIB 3 począwszy od roku modelowego 2021 (np. Audi A3) oferuje nowe możliwości, które wykraczają poza to, co było dotychczas możliwe dzięki sterowaniu głosowemu. Kierowcy Audi mogą korzystać z ulepszonego sterowania głosowego do obsługi systemów informacyjno-rozrywkowych, nawigacji i klimatyzacji lub – od teraz – do zadawania pytań z zakresu wiedzy ogólnej.

Jak podkreśla Audi, możliwość zadawania pytań za pomocą języka ojczystego zwiększa bezpieczeństwo jazdy, ponieważ kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi. ChatGPT jest udostępniany za pośrednictwem usługi Azure OpenAI. Podstawą tej nowej funkcji dla klientów Audi jest rozwiązanie Chat Pro firmy Cerence Inc, które oferuje integrację ChatGPT na poziomie motoryzacyjnym.

– Dzięki płynnej integracji ChatGPT z naszym sterowaniem głosowym, łączymy mocne strony obu aplikacji – mówi Marcus Keith, wiceprezes ds. rozwoju wnętrz, infotainment i connectivity w Audi. – Oprócz szeregu funkcji sterowanych głosem, nasi klienci będą teraz korzystać z prostego i bezpiecznego dostępu do wiedzy opartej na sztucznej inteligencji. To kolejny krok w kierunku najlepszego w swojej klasie doświadczenia we wnętrzu samochodów Audi.

Samochody odpowiadają na codzienne pytania

Marka udoskonaliła swojego istniejącego samouczącego się asystenta głosowego, Audi Assistant, w modelach z nową architekturą elektroniki E3 1.2, która miała swoją premierę w nowym Audi Q6 e-tron. Pasażerowie mogą aktywować asystenta jak zwykle, mówiąc „Hej Audi” lub używając przycisku push-to-talk na kierownicy, aby zadać pytanie. Asystent Audi automatycznie rozpoznaje, czy należy wykonać funkcję pojazdu, wyszukać miejsce docelowe, czy na przykład podać prognozę pogody. System Audi przekazuje zapytania do ChatGPT tylko wtedy, gdy nie może odpowiedzieć na pytania z zakresu wiedzy ogólnej. Wszystkie funkcje są zintegrowane z asystentem Audi. Aby zapewnić optymalną prywatność, wszystkie pytania i odpowiedzi są usuwane po przetworzeniu. Co więcej, ChatGPT nigdy nie ma dostępu do danych pojazdu.

W przyszłości możliwe będzie również zadawanie pytań dotyczących pojazdu, na przykład o prawidłowe ciśnienie w oponach. Wykorzystanie dużych modeli językowych, na przykład firmy Cerence, umożliwia to i wiele innych zastosowań.

Czytaj też:
Samochody skomunikowane: 6 rzeczy, o których warto wiedzieć
Czytaj też:
Najmocniejsze SUV-y Audi Sport: nowe RS Q8 performance i RS Q8

Opracował:
Źródło: Audi