Pierwsze Mini Aceman z całkowicie elektrycznym napędem

Pierwsze Mini Aceman z całkowicie elektrycznym napędem

Mini Aceman SE
Mini Aceman SE Źródło: Mini
Pierwsze Mini Aceman z całkowicie elektrycznym napędem, proporcjami crossovera i nowymi funkcjami cyfrowymi chce odmienić segment małych samochodów premium.

Mini Aceman SE o mocy 160 kW/218 KM oferuje moment obrotowy 330 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,1 s. Ma zasięg wynoszący 405 km w cyklu testowym WLTP, dlatego nadaje się do miasta i na dłuższe wypady.

Układ kierowniczy auta jest typowy dla Mini, nastawiony na dynamikę jazdy. Auto ma innowacyjne systemy wspomagające kierowcę, w tym asystenta parkowania Professional, który rozpoznaje miejsca parkingowe i na życzenie kierowcy automatycznie przejmuje cały proces parkowania.

Mini Aceman SE

Akumulator wysokonapięciowy o pojemności 54,2 kWh zasila silnik elektryczny i może być ładowany prądem stałym o mocy do 95 kW na stacjach szybkiego ładowania. W ten sposób do zwiększenia poziom naładowania akumulatora z 10 do 80 proc. wystarczy 30 minut. Przy ładowaniu prądem przemiennym moc wynosi 11 kW.

Różne wersje crossovera

Mini Aceman SE

Crossover jest dostępny w czterech różnych liniach stylistycznych. Charakterystyczny dla tego modelu kolor Rebel Red uwydatnia stylistykę linii Favoured. Dach i lusterka w kolorze Jet Black tworzą kontrastujące akcenty. To wszystko w połączeniu z wyraźnymi konturami i atletyczną sylwetką.

Wyróżnikiem numer 1 Mini Acemana jest charakterystyczny kształt nadkoli z przesuniętymi do tyłu i stromo opadającymi konturami. Są relingi dachowe i wysuwany hak holowniczy w standardzie, wyraziste obręcze kół w rozmiarach od 17 do 19 cali oraz atrapy osłon podwozia z przodu, z tyłu i po bokach.

Purystyczny design we wnętrzu

Mini Aceman SE

Minimalistyczna stylistyka kokpitu Mini Acemana nawiązuje do klasycznych Mini autorstwa wynalazcy tego samochodu, Sir Aleca Issigonisa. Są umieszczony pośrodku wyświetlacz OLED o wysokiej rozdzielczości oraz znajdujący się pod nim charakterystyczny panel przełączników dźwigienkowych. Nowoczesny język stylistyczny widać również w wypukłych, obitych dzianiną powierzchniach deski rozdzielczej.

W linii stylistycznej Favoured tkanina w kolorze benzyny z pomarańczowym gradientem rozciąga się na boczne drzwi. Do tego można wybrać fotele sportowe, które obite są skórą syntetyczną Vescin w kolorze ciemnej benzyny z kontrastującymi szwami.

Efekt jasnego wnętrza wzmacnia otwarty szklany dach panoramiczny. Na kanapie tylnej mieszczą się trzy osoby. Oparcia składane w proporcji 60:40 pozwalają zwiększyć przestrzeń bagażową z 300 do 1005 l.

Mini Aceman SE

Tryby Mini Experience to dwa projektory, które wyświetlają na desce rozdzielczej różne grafiki w zależności od wybranego trybu. Oświetlenie ambientowe w całym wnętrzu odpowiednio się dostosowuje. Nowe brzmienia Mini Driving Sounds potęgują wrażenia jazdy z całkowicie elektrycznym napędem.

Zaawansowane systemy wspomagające kierowcę

Mini Aceman SE

System Driving Assistant Plus rozszerza możliwości Mini Acemana o asystenta wspomagania kierowania oraz utrzymywania pasa ruchu. Wspomaganie układu kierowniczego pomaga kierowcy utrzymać się na właściwym torze jazdy. System zapewnia kontrolę nad pojazdem, a jednocześnie odciąża kierowcę od monotonnych i mniej wymagających aspektów prowadzenia. Standardowy Trailer Assistant ułatwia parkowanie z przyczepą, sugerując wymagany kąt skrętu kierownicy podczas cofania.

Dwanaście czujników ultradźwiękowych i cztery kamery Surround View zapewniają widok dookoła wspomagając kierowcę Acemana podczas automatycznych manewrów parkowania. Nowa funkcja zdalnego parkowania w opcjonalnym Parking Assistant Professional umożliwia parkowanie pojazdu za pomocą smartfona.

Czytaj też:
Elektryczne kombi z wyższej półki debiutuje w Polsce. BMW wyprzedziło konkurencję
Czytaj też:
Mini Track Days. Za kierownicą Mini sprawdzisz się na torze

Opracował:
Źródło: Mini