Honda pokaże model koncepcyjny, którego zdjęcia właśnie opublikowała. Jednocześnie japońska marka obiecuje, że seryjny egzemplarz modelu zapewni przyjemność z jazdy dzięki równowadze między dynamiką prowadzenia i oszczędnością paliwa. Hybrydowa Prelude dołączy do gamy zelektryfikowanych pojazdów Hondy przeznaczonych na rynek europejski.
Zaprezentowany podczas ubiegłorocznej wystawy Japan Mobility Show koncepcyjny Prelude ma zapewnić równowagę między emocjami podczas prowadzenia i oszczędnością.
Oryginalny Prelude zadebiutował w Europie 45 lat temu i do 2001 roku — przez pięć generacji — był wizytówką Hondy. Nowy model to obietnica powrotu słynnego samochodu z hybrydowym układem napędowym.
Nazwa „Prelude” (czyli „preludium”) nawiązuje do formy stanowiącej wstęp do większego dzieła muzycznego i odpowiednio pozycjonuje samochód jako prekursora przyszłych modeli.
– Chcemy zapewnić, że model zachowa swoje sportowe DNA, doskonale łącząc wydajność i korzyści dla środowiska naturalnego, charakterystyczne dla samochodów zelektryfikowanych, z dużymi emocjami za kierownicą. Ponadto Prelude demonstruje, jak ważne są dla nas hybrydowe układy napędowe w perspektywie stałej strategii elektryfikacji samochodów firmy Honda. Samochód ten stanowi kluczowy etap w naszych dążeniach, aby do 2040 roku 100 proc. sprzedawanych przez nas nowych pojazdów było zasilanych ogniwami elektrycznymi lub wodorowymi – mówi Tomoyuki Yamagami, główny inżynier i kierownik projektu w Honda Motor.
25 lat technologii hybrydowej
Prelude to auto na 25-lecie pracy nad hybrydami w Hondzie. W 1999 roku wprowadzono rewolucyjne coupé Insight, pierwszy w Europie model hybrydowy produkowany seryjnie. Po debiucie modelu Insight w 2003 roku Honda wprowadziła na rynek model Civic IMA, w którym połączyła 4-cylindrowy silnik i-VTEC o pojemności 1,3 litra z silnikiem elektrycznym o mocy 20 KM. Siedem lat później pojawił się model CR-Z łączący równoległy układ hybrydowy IMA Hondy z silnikiem benzynowym o pojemności 1,5 litra i manualną skrzynią biegów.
Z kolei debiutujący w 2011 roku Jazz Hybrid oferował praktyczne walory, z których zasłynął jego pierwowzór — w tym fotele Magic Seats i 300 litrów przestrzeni bagażowej. Pięć lat później, wraz z pojawieniem się modelu NSX, wprowadzono najbardziej zaawansowany technologicznie w historii hybrydowy układ napędu na wszystkie koła do segmentu supersamochodów. Obecnie gama popularnych samochodów marki Honda została w pełni zelektryfikowana, a modele Jazz, Civic, HR-V, ZR-V i CR-V są standardowo wyposażane w układy napędowe e:HEV.