Nowy Hyundai Inster. Tani, dobry i wpadający w oko

Nowy Hyundai Inster. Tani, dobry i wpadający w oko

Hyundai Inster
Hyundai Inster Źródło: Hyundai
Koncern Hyundai Motor przedstawił całkowicie elektryczny model Inster, nowy subkompaktowy miejski pojazd o docelowym zasięgu do 355 km. Producent obiecuje, że będzie to w Polsce model niedrogi, wręcz tani.

Hyundai Motor Company zaprezentował – podczas Międzynarodowych Targów Mobilności w Busan – w pełni elektryczny model Inster, nowy subkompaktowy pojazd elektryczny segmentu A oferujący wiodące w segmencie zasięg i wszechstronność.

To co wyróżnia Instera to odważny design. Miał być futurystyczny i jest. Na dodatek w nadwoziu małego SUV-a. W bonusie Hyundai zaaplikował maluchowi pakiet technologii. Inster oferuje funkcję szybkiego ładowania i najlepszy w swoim segmencie zasięg w trybie całkowicie elektrycznym (AER) do 355 km.

Odważny wygląd zewnętrzny i unikalne funkcje

Hyundai Inster

Inster opiera się na wzorze projektowym dostępnego wyłącznie w Korei, napędzanego benzyną Caspera, wprowadzonego na rynek w 2021 roku. Ewolucja stylistyki Instera opiera się na zwiększonym nadwoziu i rozstawie osi. Dzięki powiększonym wymiarom Inster plasuje się pomiędzy tradycyjnymi subkompaktowymi samochodami segmentu A, a większymi kompaktowymi modelami segmentu B. Dodaje to praktyczności i wszechstronności. W porównaniu z większymi modelami z tego segmentu, kompaktowe wymiary Instera sprawiają, że idealnie nadaje się on do parkowania w mieście.

– Dzięki modelowi Inster przenieśliśmy wizerunek małego SUV-a na nowy poziom, dla globalnej publiczności – powiedział Simon Loasby, starszy wiceprezes i dyrektor Centrum Projektowego Hyundai. – Inster znacznie przewyższa swoją klasę charakterystycznym designem i wnętrzem.

W Insterze wyróżniają się mocno zaznaczone błotniki, zderzaki przypominające płytkę drukowaną i odważne ich osłony zderzaków. Wygląd Hyundaia Instera podkreśla sygnatura świateł do jazdy dziennej LED oraz kierunkowskazy, tylne lampy i zderzaki z pikselową grafiką. Klienci mogą bardziej zróżnicować wygląd samochodu dzięki reflektorom projekcyjnym LED i dwukolorowemu nadwoziu z kontrastującym czarnym dachem. W zależności od specyfikacji, oferowane będą 15-calowe felgi stalowe z kołpakami, 15-calowe lub 17-calowe felgi aluminiowe.

Nowe materiały we wnętrzu

Hyundai Inster

Wewnątrz Instera jest cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 10,25 cala, 10,25-calowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego z nawigacją oraz bezprzewodowa stacja dokująca do ładowania, która stanowi część kompaktowej konsoli środkowej.

Motyw pikseli powtarza się również tu, jest też grafika na zgrubieniu kierownicy Hyundaia. Wystrój wnętrza obejmuje również konfigurowalne wykończenia górnej części drzwi. Fotele w pierwszym rzędzie zapewniają łatwy dostęp. Wszystkie siedzenia można złożyć na płasko – łącznie z siedzeniem kierowcy. Dostępna jest również opcja przedniej kanapy oraz podgrzewane przednie fotele i kierownica. Siedzenia drugiego rzędu są dzielone w proporcji 50/50 i można je przesuwać oraz odchylać.

Paleta kolorów nadwozia Instera obejmuje Atlas White, Tomboy Khaki, Bijarim Khaki Matte i Unbleached Ivory, a także kilka nowych odcieni, takich jak Sienna Orange Metallic, Aero Silver Matte, Dusk Blue Matte, Buttercream Yellow Pearl i Abyss Black Pearl. Niektóre kolory nadwozia będą dostępne w dwukolorowych kombinacjach z kontrastującym czarnym dachem.

Hyundai Inster

Do wyboru są wykończenia wnętrza w kolorze czarnym oraz w dwukolorowych odcieniach: brąz Khaki Brown i beż Newtro Beige z pełnymi wykończeniem z tkaniny.

Zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz zastosowano zrównoważone materiały. Nadwozie Instera zostało pokryte czarnym lakierem pochodzącym z recyklingu o wysokim połysku, który zastępuje pigment sadzy tradycyjnie stosowany w czarnym lakierze, barwnikiem uzyskanym ze zużytych opon pochodzących z recyklingu. Wewnątrz zastosowano przetworzony politereftalan etylenu (PET) z butelek oraz materiał biopolipropylenowy ekstrahowany z trzciny cukrowej.

Możliwość szybkiego ładowania

Hyundai Inster

Wyposażony standardowo w akumulator o pojemności 42 kWh Inster jest również dostępny opcjonalnie w wersji Long-Range z akumulatorem o pojemności 49 kWh. Obydwa modele napędzane są pojedynczym silnikiem o mocy 71,1 kW (97 KM) w wariancie podstawowym i 84,5 kW (115 KM) w wersji Long-Range. Obie wersje oferują moment obrotowy 147 Nm.

Zasięg to 355 km (WLTP) na jednym ładowaniu w modelu Long-Range. Szacowane zużycie energii to 15,3 kWh/100 km (WLTP).

Korzystając ze stacji ładowania dysponującej prądem stałym (DC) o mocy 120 kW, Inster może uzupełnić energię od 10 do 80 procent w około 30 minut. Inster jest również standardowo wyposażony w ładowarkę pokładową o mocy 11 kW, dostępny jest też system podgrzewania akumulatora i wysokowydajna pompa ciepła.

Zewnętrzna i wewnętrzna funkcja Vehicle-to-Load (V2L) pozwala na zasilanie urządzeń zewnętrznych (110 V/220 V), umożliwia ładowanie dwukierunkowe bez konieczności stosowania dodatkowego osprzętu.

Inster jest wyposażony w 64-kolorowe oświetlenie nastrojowe LED, cyfrowy zestaw wskaźników, otwierany za jednym dotknięciem szyberdach i dostępność funkcji Hyundai Digital Key 2 Touch (NFC).

Hyundai Inster

Nowy subkompaktowy miejski pojazd elektryczny Hyundaia ma funkcje systemu wspomagania kierowcy (ADAS): system kamer 360 stopni (SVM), asystenta parkowania tyłem (PCA-R), system wyświetlający widok z martwego pola ((BVM) i asystenta zapobiegania kolizjom czołowym 1.5 (FCA 1.5).

Dodatkowo oferowany jest asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA) i podążanie na pasie ruchu (LFA), a także aktywny system monitorowania martwego pola (BCA), asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA), asystent bezpiecznego wysiadania (SEW), inteligentny tempomat (SCC) z funkcją Stop&Go, asystent jazdy autostradowej 1.5 (HDA 1.5), inteligentny asystent ograniczenia prędkości (ISLA), monitorowanie poziomu uwagi kierowcy (DAW), asystent świateł drogowych (HBA), informacja o odjechaniu poprzedającego pojazdu (LVDA) i system monitorowania tylnej kanapy (ROA). Do tego czujniki parkowania (PDW) z przodu i z tyłu oraz kamera cofania (RVM).

Hyundai Inster

Inster zadebiutuje latem tego roku, w pierwszej kolejności w Korei, a następnie w odpowiednim czasie w Europie, na Bliskim Wschodzie i w regionie Azji i Pacyfiku. Większość wyposażenia i technologii będzie dostępna w samochodzie standardowo, a opcjonalnie dostępne będą udoskonalone funkcje zwiększające wygodę i stylistykę. Dane techniczne zostaną potwierdzone bliżej terminu premiery.

W przyszłości do rodziny Inster dołączy dodatkowy wariant o nazwie Inster Cross, stylizowany na terenówkę.

Czytaj też:
Zupełnie nowy miejski SUV Hyundaia. Mały Inster będzie miał duży zasięg
Czytaj też:
Rekordowy czerwiec. Tak dobrze w salonach nie było od... ćwierćwiecza

Galeria:
Hyundai Inster
Opracował:
Źródło: Hyundai