Mercedes-AMG zaprezentował na Festiwalu Prędkości w Goodwood najnowszego członka rodziny AMG GT – nowego Mercedesa-AMG GT 63 PRO 4MATIC+. To propozycja skierowana jest do pasjonatów motoryzacji, którzy poszukują większej dynamiki jazdy. Ogólne osiągi auta dają jeszcze bardziej sportowe wrażenia z jazdy, co jest szczególnie widoczne na torze wyścigowym.
AMG GT drugiej generacji w tej wersji także ma dużo przestrzeni i lepszą od poprzednika widoczność we wszystkich kierunkach. Opcjonalnie dostępny jest również z miejscami 2+2. Wyróżnia go zawieszenie AMG Active Ride Control z aktywną stabilizacją przechyłów, skrętna tylna oś w standardzie i aktywna aerodynamika. Sportowe coupé przenosi moc na drogę dzięki w pełni zmiennemu napędowi na cztery koła AMG Performance 4MATIC+.
Lepsze osiągi i właściwości jezdne na tor wyścigowy
4,0-litrowy silnik V8 biturbo AMG w konfiguracji 450 kW (612 KM) zapewnia napęd. Dostarcza o 20 kW (27 KM) więcej niż w AMG GT 63, a eksperci od silników z Affalterbach zwiększyli maksymalny moment obrotowy o 50 Nm do 850 Nm, aby uzyskać mocniejsze przyspieszenie. Ten wzrost osiągów został osiągnięty dzięki dostosowaniu jednostki sterującej silnika. AMG GT 63 PRO przyspiesza od zera do 200 km/h w 10,9 sekundy (o 0,5 sekundy szybciej niż AMG GT 63). Prędkość maksymalna osiągana jest przy 317 km/h.
Znacznie rozszerzony pakiet chłodzenia
Inżynierowie AMG GT popracowali nad obwodami chłodzenia wysokotemperaturowego i niskotemperaturowego, aby układ napędowy nie nagrzewał się zbytnio nawet przy zwiększonym obciążeniu. Dwie chłodnice są teraz umieszczone w lewym i prawym przednim nadkolu. Zwiększa to wydajność chłodzenia układu napędowego, a tym samym ogólne osiągi pojazdu na torze wyścigowym.
Zamontowane od góry chłodnice dyferencjałów na przedniej i tylnej osi oraz skrzynia rozdzielcza w pełni zmiennego napędu na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ są teraz aktywnie chłodzone. Za pomocą elektrycznie sterowanych pomp wodnych płyn chłodzący krąży w odpowiednich obiegach chłodzących i dzięki temu może lepiej i bardziej równomiernie odprowadzać ciepło za pośrednictwem grzejników zamontowanych od góry.
Nowa geometria łopatek kierujących powietrzem w podwoziu i zmienione osłony hamulców również kierują więcej powietrza do hamulców. Zwiększa to ich trwałość i zapobiega nagrzewaniu.
Zwiększona aerodynamika
Jeśli chodzi o aerodynamikę, to przeprojektowany został przedni pas. Integruje dodatkowe deflektory powietrza wykonane z widocznego włókna węglowego wokół powiększonych bocznych wlotów powietrza. Do wyposażenia standardowego należą teraz aktywny profil aerodynamiczny w podwoziu, aktywny system sterowania powietrzem Airpanel w pasie przednim oraz pakiet aerodynamiczny ze stałym tylnym błotnikiem na klapie bagażnika. Aerodynamiczna siła nośna na przedniej osi została zmniejszona o ponad 30 kilogramów. Skutkuje to bardziej precyzyjnym kierowaniem. AMG GT 63 PRO posiada również dodatkowe owiewki na podwoziu – podobne do tych w Mercedesie-AMG One. Te żebra, które znajdują się na wysokości przedniej i tylnej osi, przyspieszają przepływ powietrza w podwoziu. Tylne skrzydło zwiększa siłę docisku na tylnej osi o około 15 kilogramów.
Hamulce ceramiczne i 21-calowe kute koła
Standardowy ceramiczny kompozytowy układ hamulcowy AMG z sześciotłoczkowymi zaciskami stałymi z przodu i jednotłoczkowymi zaciskami ruchomymi z tyłu jest wyposażony w 420-milimetrowe tarcze hamulcowe na przedniej osi. Są to obecnie największe standardowe ceramiczne tarcze hamulcowe dostępne w ofercie Mercedes-AMG. Ten układ hamulcowy zmniejsza masę, szczególnie masy nieresorowane oraz jest bardziej trwały.
Lekkie, 21-calowe, kute obręcze kół AMG Performance ze skrzyżowanymi szprychami są lakierowane wyłącznie w kolorze Himalaya grey matt. Są one standardowo wyposażone w opony Michelin Pilot Sport 5. Opony Michelin Pilot Sport Cup 2R Cup są dostępne jako opcja bez dodatkowych opłat. Wymiary opon to 295/30 ZR 21 z przodu i 305/30 ZR 21 z tyłu.
Czytaj też:
SUV Mercedesa o mocy 544 KM. Nowe AMG wjeżdża z rozmachemCzytaj też:
Bolid F1 na drogi. Nowy Mercedes-AMG PureSpeed Concept
Nowy Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+