Toyota GR Yaris uważana jest za jeden z najbardziej udanych sportowych modeli w historii marki. Hot-hatch, który pracuje na status kultowego, przeszedł szereg modyfikacji, które pozwoliły na zwiększenie osiągów oraz poprawę właściwości jezdnych auta o rajdowym rodowodzie i napędzie na cztery koła GR Four. GR Yaris z 2024 roku produkcji zyskał nową wersję turbodoładowanego, trzycylindrowego silnika, który teraz ma większą moc (280 KM) i wyższy moment obrotowy (390 Nm), a także otrzymał nową, ośmiobiegową skrzynię automatyczną. Do lepszych osiągów silnika dostosowano też skrzynię manualną o sześciu biegach.
Wielkie małe zmiany
Nowy GR Yaris ma udoskonalone podwozie, a zawieszenie dostrojono, by zapewniało stosowną przyczepność pracując w ekstremalnych warunkach. Dostosowano też ustawienia sprężyn oraz wzmocniono przednie amortyzatory. Do podstawowego wyposażenia zostały włączone najważniejsze elementy pakietu Sport – dodatkowa chłodnica, intercooler z instalacją natrysku wody oraz zmodyfikowany wlot powietrza.
Zmiany we wnętrzu
Wyraźne zmiany przeszło wnętrze. W kabinie zmodyfikowano pozycję za kierownicą, by była bardziej sportowa, a przed kierowcą jest zaprojektowany od nowa kokpit, który przypomina wyczynowe auta z rajdów czy wyścigów. Standardem w GR Yarisie są cyfrowe zegary. Sportowy charakter GR Yarisa to także 18-calowe felgi aluminiowe, sportowe fotele GR, dach wykonany z kompozytów z włóknem węglowym (CFRP), aluminiowe nakładki na pedały i nakładki progowe, bezramkowe drzwi czy czerwone zaciski hamulców.
Pierwsze egzemplarze nowej odsłony hot-hatcha dotarły już do Polski i wkrótce GR Yarisy trafią do swoich właścicieli. U dealerów wciąż można zamawiać nową Toyotę GR Yaris. Samochód ze skrzynią manualną kosztuje od 214 900 zł, a ze skrzynią automatyczną Gazoo Racing Direct od 225 900 zł. Liczba wciąż dostępnych egzemplarzy jest ograniczona.
Czytaj też:
Nowa Toyota GR Yaris z ulepszoną skrzynią manualną i szybszym automatemCzytaj też:
Toyota na Goodwood Festival of Speed 2024 z GR Yarisem w roli głównej