Najmocniejsza limuzyna Bentleya. Oto Flying Spur Hybrid nowych czasów

Najmocniejsza limuzyna Bentleya. Oto Flying Spur Hybrid nowych czasów

Bentley Flying Spur
Bentley Flying Spur Źródło: Bentley
Najnowszy Bentley Flying Spur Hybrid zostanie wyposażony w nowy układ napędowy marki Ultra Perfomance Hybrid. To oznacza 782 KM i 1000 Nm momentu obrotowego.

Dzięki połączeniu 4-litrowego, podwójnie turbodoładowanego silnika V8 z silnikiem elektrycznym, samochód osiąga moc 782 KM i 1000 Nm momentu obrotowego.

Zasięg elektryczny pojazdu wynosi ponad 72 km

Brytyjski producent samochodów luksusowych Bentley Motors dopiero zapowiada nową wersję modelu Flying Spur. Luksusowy, czterodrzwiowy Grand Tourer zyska zupełnie nowe możliwości dzięki hybrydowemu układowi napędowemu Ultra Performance Hybrid o łącznej mocy 782 KM. Premiera auta jeszcze w tym roku.

Całkowicie skoncentrowany na osiągach hybrydowy układ napędowy został zaprezentowany po raz pierwszy w modelu Bentley Continental GT Speed. Dzięki tej jednostce nowy Flying Spur będzie najmocniejszym i najbardziej dynamicznym czterodrzwiowym samochodem w 105-letniej historii marki Bentley.

Nowy Flying Spur zastąpi obecny model, który został wprowadzony na rynek w 2019 roku.

Hybryda zamiast turbosprężarek

Nowy układ napędowy nawiązuje do wieloletniej tradycji brytyjskiego producenta polegającej na uzupełnianiu wiodących w swojej klasie silników spalinowych technologią zwiększającą wydajność, czyli turbo. Bentley idzie teraz o krok dalej – wykorzystując mocny układ hybrydowy, stworzył najmocniejszą jednostkę w historii firmy.

Dźwięk bez sztucznego wzmocnienia

Dzięki połączeniu silnika V8 i zasilania elektrycznego inżynierom firmy Bentley udało się zapewnić większą moc i maksymalny moment obrotowy. Istotne wzmocnienie silnika elektrycznego zapewnia mocne przyspieszenie już przy niskich i średnich prędkościach, podczas gdy zoptymalizowana jednostka V8 dostarcza więcej mocy przy wyższych prędkościach. Inżynierowie marki Bentley położyli duży nacisk na dopracowanie brzmienia układu wydechowego. Rezultatem jest wielowymiarowy dźwięk, który podkreśla charakter pojazdu bez stosowania sztucznych, elektronicznych wzmocnień.

Czytaj też:
Nowy Bentley Continental GT Speed. Najmocniejszy w historii
Czytaj też:
Nowy Bentley Batur z otwartym dachem. Pożegnanie z silnikiem V12

Opracował:
Źródło: Bentley