Żeglarska Klasa S Maybacha. Tak wygląda samochód majestatyczny

Żeglarska Klasa S Maybacha. Tak wygląda samochód majestatyczny

Mercedes-Maybach Klasy S na 150-lecie Robbe & Berking
Mercedes-Maybach Klasy S na 150-lecie Robbe & Berking Źródło: Mercedes-Benz
Powstała wyjątkowa Klasa S Mercedesa-Maybach na 150-lecie Robbe & Berking. Limuzyna została zainspirowana projektem legendarnego jachtu Sphinx 12mR, Mercedes-Maybach S 680

Zamiłowanie do wyjątkowego rzemiosła, szlachetnej estetyki i ponadczasowej elegancji połączyło Mercedesa-Maybacha i firmę Robbe & Berking, producenta wyrobów ze srebra oraz jachtów. Obie marki projektują ekskluzywne produkty dla koneserów.

Aby uczcić 150. rocznicę powstania fabryki sreber we Flensburgu, Mercedes-Maybach stworzył wyrafinowany model Klasy S. Jego wygląd wzorowany jest na legendarnym jachcie żaglowym Sphinx 12mR, który powstał w 1939 roku i zyskał miano „granatowej piękności”. Był to pierwszy klasyczny drewniany jacht odrestaurowany przez Robbe & Berking, co przyczyniło się do powstania w 2008 roku stoczni jachtowej Robbe & Berking Classics.

Mercedes-Maybach Klasy S na 150-lecie Robbe & Berking

Jubileuszowy Mercedes-Maybach S 680 ma tę samą dwubarwną kolorystykę co Sphinx: niebieski nautic metalik w górnej części i jasna czerwień patagonii Manufaktur w dolnej części nadwozia. Są one oddzielone delikatnym prążkiem w kolorze bieli opalitu manufaktur, nawiązującym do białej linii wodnej jachtu.

– Podobnie jak jacht Sphinx, nasz ekskluzywny samochód Mercedes-Maybach Klasy S uosabia kunszt, elegancję i dbałość o detale. Gratulujemy Robbe & Berking jubileuszu i nie możemy się doczekać dalszej udanej współpracy – powiedział Daniel Lescow, szef Mercedes-Maybach (Mercedes-Benz Group AG).

Nie tylko kolor

Mercedes-Maybach Klasy S na 150-lecie Robbe & Berking

Wnętrze wyjątkowego Mercedesa-Maybacha Klasy S zostało wykończone skórą nappa Maybach Manufaktur Exclusive w kolorze kryształowej bieli z diamentowym pikowaniem. Tym szlachetnym materiałem pokryte są fotele, podsufitka, środkowe panele drzwi i schowek pod centralnym wyświetlaczem. Ozdobne przeszycia w kolorze Orion Grey wyróżniają się w wybranych miejscach na tle białej skóry – to nawiązanie do żagla. Kolejny elegancki kontrast tworzą panele z drewna orzechowego poprzecinane cienkimi paskami z jasnego aluminium – wzór z pokładu jachtu. Całości dopełniają lamówki ze skóry nappa w kolorze perłowej szarości.

Inne elementy wyposażenia zapewniające komfort obejmują elektryczne drzwi tylne, listwy progowe Manufaktur z podświetlanym na czerwono napisem Maybach oraz system dźwięku przestrzennego 4D Burmester. Na pokładzie znajduje się również system rozrywki MBUX dla tylnych siedzeń oraz schowek chłodzący z dwoma posrebrzanymi kieliszkami do szampana firmy Robbe & Berking. Od 2002 roku kieliszki manufaktury srebra założonej w 1874 roku dostępne są w modelach Mercedes-Maybach na zamówienie i cieszą się coraz większą popularnością wśród klientów. Jubileuszowa, ekskluzywna Klasa S Mercedes-Maybach została już zarezerwowana dla klienta i dlatego nie jest już dostępna w sprzedaży.

Zabytek jak nowy

Mercedes-Maybach Klasy S na 150-lecie Robbe & Berking

Legendarny jacht regatowy Sphinx odrestaurowany według oryginalnych planów Sphinx należy do słynnej Klasy 12mR (R-12). Duże i eleganckie jachty tej klasy były budowane w latach 1907-1987 i w latach 1958-1987 brały udział w Pucharze Ameryki. Są uosobieniem klasyki i marzeniem każdego miłośnika żeglarstwa. Mierzą jednak znacznie więcej niż 12 metrów. Oznaczenie „12” jest wynikiem tzw. International Rule, wzoru, który europejskie kraje żeglarskie uzgodniły w 1906 roku w celu obliczania wartości regatowej jachtów (ratingu).

Od odbudowy do stoczni

Mercedes-Maybach Klasy S na 150-lecie Robbe & Berking

Sphinx, jacht o długości 21,48 m, został zbudowany w 1939 roku w stoczni Abeking & Rasmussen jako statek klubowy Północnoniemieckiego Stowarzyszenia Regatowego (NRV) w Hamburgu. Był ostatnią z serii dziesięciu „12”, które zostały zwodowane. Później kilkakrotnie przechodził z rąk do rąk i pływał pod różnymi nazwami. Na przykład od 1958 do 2004 roku służył w niemieckiej marynarce wojennej pod nazwą „Ostwind” jako okręt szkolny dla kandydatów na oficerów. Jednostka zdobyła wiele laurów, między innymi dziewięciokrotnie Błękitną Wstęgę dla najszybszego jachtu na fiordzie Flensburg. W 2005 roku kupił go zapalony żeglarz Oliver Berking wraz z dwoma przyjaciółmi. Z dbałością o detale i wielką pasją odrestaurowali klasyczny drewniany jacht regatowy według pierwotnych planów. Pod swoją oryginalną nazwą Sphinx ponownie zaistniał w żeglarskim świecie. W 2008 roku Oliver Berking założył w porcie miejskim we Flensburgu stocznię jachtową Robbe & Berking Classics, aby rozwijać i nadal wykorzystywać zdobytą wiedzę. Stocznia ta stała się cenionym na całym świecie specjalistą w zakresie renowacji klasycznych jachtów żaglowych oraz budowy wiernych replik zaginionych klasycznych łodzi.

Czytaj też:
Auto za milion. Mercedes-Maybach EQS SUV już w sprzedaży w Polsce
Czytaj też:
Mercedes-Benz zaprasza na spotkania z topowymi autami z gwiazdą w polskich miastach

Opracował:
Źródło: Mercedes-Benz