Najpierw Opel pokazał pierwsze zdjęcia nowej generacji Zafiry, teraz właściciel marki – koncern Stellantis – otwiera zamówienia na to auto do przewozu osób. Nowa Zafira Electric zmieniła się, ma charakterystyczny przedni pas Opel Vizor. Z kolei wewnątrz elektryczny van oferuje dużo miejsca zarówno jako pojazd do transportu wahadłowego, jak i do codziennego użytku. W zależności od wariantu nowa Zafira ma miejsce do transportowania do 9 osób. Jako dostawczak pomieści 4 900 litrów bagażu w przeznaczonej do niego przestrzeni.
W kolejnej generacji Zafiry w wersji elektrycznej jest dostępnych mnóstwo systemów wspomagania jazdy – większość w standardzie, ale opcjonalnie nawet 18.
Dwie długości nadwozia i dwa rodzaje wyposażenia
Nowa Zafira Electric to zasilany akumulatorem van, który jest dostępny w dwóch długościach (4,98 m i 5,33 m) oraz w dwóch wariantach wyposażenia (Business i Business VIP). Wersja XL jest opcjonalna z przestrzenią dla maksymalnie 9 pasażerów. Można ustawić cztery niezależne fotele, ustawione naprzeciw siebie. Elektrycznie przesuwane drzwi po obu stronach samochodu (standard w wersji Business VIP) są otwierane i zamykane elektronicznie. Jako opcjonalne wyposażenie dostępny jest panoramiczny szyberdach.
1500 litrów to pojemność bagażnika nowej Zafiry Electric w konfiguracji z dziewięcioma fotelami. Z 5 osobami można przewozić bagaż o pojemności do 3000 litrów. 4900 to pojemność bagażnika z 2 lub 3 osobami na pokładzie. Zafira Electric jest autem o wysokości podobnej do swojej poprzedniczki, czyli 1,90 m.
Dwa rodzaje akumulatora
Zafira Electric jest dostępna z akumulatorem o pojemności 50 kWh lub 75 kWh. Zasięg akumulatora 75 kWh wzrósł do 347 km (WLTP). Samochód można naładować, używając ładowarki pokładowej o mocy 11 kW, do 80 procent pojemności akumulatora w około 38 minut w przypadku akumulatora o pojemności 50 kWh i 45 minut w przypadku akumulatora o pojemności 75 kWh.
Nowa Zafira Electric ma 100 kW/136 KM i maksymalny moment obrotowy 260 Nm. Prędkość maksymalna została ograniczona do 130 km/h. Kierowca może wybrać spośród trzech trybów jazdy: Normal, Eco lub Power.
Wspomaganie kierowcy i wnętrze
Samochód ma 18 zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy. Najważniejsze z nich to: tempomat z funkcją Stop & Go, panoramiczna kamera cofania 180° o wysokiej rozdzielczości, czujniki z przodu i z tyłu, system wspomagający parkowanie „flank guard” i asystent martwego pola. W opcji dostępne są systemy takie jak Intelli-Grip z kontrolą zjazdu ze wzniesienia. W standardzie oferowane są reflektory full-LED.
W środku dominuje w pełni cyfrowy 10-calowy wyświetlacz z Wi-Fi, Bluetooth i 4G. Auto rozpoznaje mowę naturalną przez system aktywowany hasłem „Hej Opel”. Bezprzewodowo można podłączyć kompatybilne smartfony i używać Apple CarPlay i Android Auto oraz ładować je indukcyjnie.
Czytaj też:
Nowy Opel Combo już w salonach. Znamy ceny 7-osobowego minivanaCzytaj też:
Nowe samochody dostawcze Opla. Komfort na poziomie osobówek