Marka Volkswagen Samochody Dostawcze chwali się, że oba samochody, w porównaniu do poprzedniej generacji, zostały całkowicie odmienione. Udoskonalono każdą część z każdej dziedziny. Mamy więc do czynienia z nowymi funkcjonalnościami, designem, systemami i napędami. Nowy Transporter (i nowa Caravelle) ma więcej miejsca, jest potężniejszy i bardziej większą ładowny i może uciągnąć przyczepę o wyższej maksymalnej masie. Auto dostało, co oczywiste, wszystkie obowiązkowe systemy wsparcia kierowcy, ale też kilka nowych, dostępnych w standardzie. W opcji samochód ma przydatne systemy znane z SUV-ów Volkswagena.
Nie tylko diesle
Zmienił się też napęd. Po raz pierwszy w historii oba auta, Transporter i Caravelle, będą dostępne także z napędem hybrydowym typu plug-in i z napędem elektrycznym. Będą one alternatywą dla bogatej gamy turbodoładowanych silników Diesla.
Od momentu debiutu Volkswagen Samochody Dostawcze chce zapewnić rynkom pełną gamę samochodów Bulli. Teraz gama Bulli 2024 składa się z nowego Transportera, Multivana i z ID. Buzza. Sama gamą Transportera dzieli się na dostawczaki i duże vany, czyli Caravelle. Z kolei Multivan jest większym rodzinnym vanem, samochodem biznesowym lub camperem, jako California. Tymczasem ID. Buzz i ID. Buzz Cargo przenoszą markę do świata elektromobilności.
Różne wersje nadwozi
Nowy Transporter będzie dostępny na rynku jako Furgon (do przewożenia towarów), Furgon „Plus” (z przestrzenią ładunkową, ale dwoma rzędami siedzeń), Kombi (przeznaczonym do transportu pracowników) oraz z podwójną kabiną i nadwoziem skrzyniowym lub platformowym i długim rozstawem osi. Wersje mikrobus i furgon będą w opcji dostępne z podwyższonym dachem i wydłużonym rozstawem osi. Z kolei dziewięciomiejscowy Caravelle ma pełnić rolę komercyjnego vana i funkcjonować jako shuttle bus. Caravelle będzie dostępny w wersji podstawowej, w wersji Life (z lepszą specyfikacją wyposażenia) oraz w topowej wersję Style. Caravelle będzie również dostępny z wydłużonym rozstawem osi oraz w wersji terenowej PanAmericana (tak samo, jak Transporter Furgon).
Transporter ma 1,33 tony ładowności, pojemność przestrzeni ładunkowej auta w wersji Furgon z normalnym rozstawem osi i standardowym dachem jest o 10 procent większa (5,8 m3). W wersji z długim rozstawem osi i wysokim dachem pojemność przestrzeni ładunkowej wzrosła do 9,0 m3. Dostawczy Volkswagen ma również zwiększoną o 0,3 tony maksymalną masę przyczepy, którą może pociągnąć.
Rodzaje napędów
W momencie wejścia na rynek auto pojawi się w sześciu wersjach napędowych. Gama obejmie dwa turbodoładowane silniki wysokoprężne (TDI), napęd hybrydowy typu plug-in (eHybrid) i trzy wersje napędu elektrycznego (e-Transporter i e-Caravelle). Silniki TDI osiągają moc 110 kW (150 KM) i 125 kW (170 KM). Mocniejszy TDI będzie zawsze połączony z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, która jest opcją dla TDI o mocy 110 kW. Modele TDI można zamówić z napędem na cztery koła 4MOTION. Napęd hybrydowy plug-in ma moc systemową 171 kW (232 KM). Z kolei e-Transporter i e-Caravelle wejdą na rynek z mocami 100 kW (136 KM), 160 kW (218 KM) i 210 kW (286 KM). Pojemność ich akumulatorów wynosi 64 kWh (netto).
Czytaj też:
Nowy Volkswagen Transporter i Caravelle. Są pierwsze zdjęcia i dużo wiadomościCzytaj też:
Nowy Volkswagen Transporter. Design siódmej generacji modeluCzytaj też:
Dostawczaki Volkswagena podnoszą poprzeczkę. Takiej gwarancji nie było
Volkswagen Transporter