Szybsza jazda autonomiczna. Mercedes-Benz udoskonalił swój pionierski system

Szybsza jazda autonomiczna. Mercedes-Benz udoskonalił swój pionierski system

System Drive Pilot
System Drive Pilot Źródło: Mercedes-Benz
Flagowy system Mercedesa-Benza – Drive Pilot – służy do jazdy autonomicznej poziomu 3. Teraz niemiecka marka zwiększa maksymalną prędkość do 95 km/h.

Drive Pilot to duma Mercedesa-Benza. Pozwala na zautomatyzowaną jazdę na poziomie 3 (SAE) autostradami. Teraz jego zaktualizowana wersja pozwoli podążać za innym pojazdem na autostradzie z prędkością do 95 km/h. Od początku 2025 roku system Drive Pilot będzie zatem „najszybszym” na świecie systemem 3 poziomu SAE w seryjnie produkowanym samochodzie. Na razie system jest w certyfikacji niemieckiego Federalnego Urzędu ds. Transportu Drogowego, ale uzyskanie pozwolenia planowane jest do końca 2024 roku.

Cena systemu Drive Pilot w Niemczech nie zmieni się i będzie wynosiła 5950 euro. Będą ją także mieli kierowcy, którzy już kupili samochody wyposażone w poprzednią wersję Drive Pilot (bezprzewodowo lub w ramach wizyty w serwisie).

Mercedes-Benz chce być pierwszy

– Wprowadzając udoskonaloną wersję systemu Drive Pilot, Mercedes-Benz ponownie akcentuje swoją pionierską rolę na polu automatyzacji jazdy. Już wkrótce jazdę warunkowo zautomatyzowaną – w określonych warunkach płynnego ruchu na niemieckiej autostradzie – będzie można aktywować do 95 km/h. Pozwoli to naszym klientom jeszcze efektywniej zarządzać swoim czasem. Tym samym Mercedes-Benz po raz kolejny wyznacza branżowe standardy i konsekwentnie toruje drogę do autonomicznej jazdy – powiedział Markus Schäfer, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG, szef ds. technologii, rozwoju oraz zakupów.

Jazda bez rąk na kierownicy

Drive Pilot do prędkości 95 km/h będzie można aktywować w określonych warunkach, w płynnym ruchu drogowym na prawym pasie autostrady, podczas podążania za innym pojazdem. Systemu nadal będzie można używać również tak jak wcześniej, czyli w warunkach dużego natężenia ruchu i w korkach na odpowiednich odcinkach autostrad. W trakcie warunkowo zautomatyzowanej jazdy system przejmuje zadanie prowadzenia samochodu. Kierowca może wykonywać pewne drugorzędne czynności, takie jak surfowanie po internecie, czy oglądanie telewizji.

Czytaj też:
Mercedes-Maybach to za drogi zakup? To może chociaż perfumy
Czytaj też:
Powstanie tylko 200 egzemplarzy dla fanów F1. Specjalna edycja Mercedesa-AMG

Opracował:
Źródło: Mercedes-Benz