Francuskie auta w nowych wersjach. Będzie dużo bardziej prestiżowo

Francuskie auta w nowych wersjach. Będzie dużo bardziej prestiżowo

Model DS 7
Model DS 7 Źródło: Stellantis
Pallas i Étoile to nowe wersje DS-ów 3 i 7, które wprowadziło na rynek DS Automobiles.

DS to francuska marka z segmentu premium wydzielona kilka lat temu z Citroena. Należy do koncernu Stellantis, który wyznaczył jej rolę bycia przedstawicielem wyższej półki w motoryzacji. W związku z tym DS buduje swój unikalny charakter kolejnymi wersjami limitowanymi i prestiżowymi wersjami wyposażenia. Do tych ostatnich należą właśnie wersje Pallas i Étoile, które zostały najpierw wprowadzone do modelu DS 4.

Teraz obie wersje wchodzą także do modeli DS 3 i DS 7. Pallas jest wersją niższą, a Étoile znajduje się na szczycie gamy wyposażeniowej. Wprowadzenie wersji Pallas i Étoile ma też za zadanie zapewnić większą przejrzystość i spójność.

Modele w wersjach Pallas i Étoile mają swoje historyczne odniesienia. Citroen DS Pallas z legendarnym wyposażeniem został wprowadzony na rynek w 1964 roku. Także współczesna wersja Pallas, już nie Citroena, ale DS-a, ma spełniać to samo zadanie.

Model DS 7

Z kolei najwyższa w gamie wersja Étoile nawiązuje nazwą do miejsca znanego dziś jako Place Charles-de-Gaulle (dawniej Place de l’Étoile – Plac Gwiazdy). Plac kończy (lub rozpoczyna) słynną Avenue des Champs-Élysées (Pola Elizejskie). Na środku placu znajduje się Łuk Triumfalny.

Nowe DS 3 Pallas i Étoile

Modele DS 3 z przodu charakteryzują się czarną błyszczącą osłoną chłodnicy DS Wings. Ma ona chromowane akcenty, chromowane znaczki i logo oraz czarne kołpakami kół. Wersje wyposażenia różnią się felgami: wersja Pallas jest wyposażona w 17-calowe felgi aluminiowe Dublin (lub 18-calowe Nice w opcji), a wersja Étoile jest wyposażona w 18-calowe felgi aluminiowe Nice (18-calowe felgi Toulouse w opcja dla w 100 proc. elektrycznej wersji E-Tense).

DS 3 Pallas ma we wnętrzu materiałową tapicerkę Perruzi Silicon Fabric i DS Basalt Black Canvas oraz opcjonalnie tapicerkę ze skóry licowej Basalt Black. DS 3 Étoile ma materiałową tapicerkę Basalt Woven Fabric połączoną z alcantarą (lub w opcji tapicerkę ze skóry Nappa w kolorze Criollo Brown).

Dla każdej wersji wyposażenia dostępnych jest kilka opcjonalnych pakietów, w tym pakiet Komfort (podgrzewane przednie fotele, dywaniki z przodu i z tyłu, oraz system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu) i pakiet Tech (DS Iris System z ChatGPT, system Vision 360 z przednimi i tylnymi kamerami cyfrowymi do wspomagania kierowcy przy niskich prędkościach, bezprzewodowe ładowanie smartfonów i dodatkowe gniazdo USB).

DS 3 Étoile oferuje również Focal Electra Sound System, pakiet Total Tech (DS Drive Assist, wyświetlacz head-up, reflektory DS Matrix LED Vision i bezprzewodowe ładowanie smartfonów), a także pakiet Range dla w 100 proc. elektrycznej wersji E-Tense (pompa ciepła i trójfazowa ładowarka pokładowa 11 kW).

Nowe DS 7 Pallas i Étoile

Model DS 7

Jeśli chodzi o DS 7, to hybrydowe plug-iny zmieniają swoje nazwy. E-Tense 225, E-Tense 4x4 300 i E-Tense 4x4 360 stają się Plug-In Hybrid 225, Plug-In Hybrid AWD 300 i Plug-In Hybrid AWD 360. Wszystkie modele DS 7 są teraz standardowo wyposażane w pakiet Black i klamki drzwi w kolorze nadwozia.

W modelu DS 7 Pallas została wprowadzona tapicerka Deep Black Alcantara i opcja DS Basalt Black Canvas. Wnętrze DS 7 Étoile jest wykończone skórą Nappa w kolorze Basalt Black lub Pearl Grey. Dla każdego wykończenia oferowane są różne pakiety: elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika z pełnym dostępem przez podłokietnik, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, system HiFi Focal Electra i zegarek BRM R180 w pakiecie Komfort oraz alarm, DS Drive Assist, inteligentne zawieszenie DS Active Scan Suspension z kamerą monitorującą nierówności, kamera 360 VISION, bezprzewodowe ładowanie smartfonów i dwa dodatkowe gniazda USB z przodu w pakiecie Tech w wersji Pallas.

W wersji Étoile jest pakiet Absolute Comfort, który obejmuje wentylowane fotele przednie z funkcją masażu, dwustrefową automatyczną klimatyzację oraz system HiFi Focal Electra. Pakiet Absolute Tech to bezprzewodowe ładowanie smartfonów, dwa dodatkowe gniazda USB-C z przodu, kamera DS Night Vision, inteligentne zawieszenie DS Active Scan Suspension z kamerą monitorującą nierówności, kamera 360 Vision i alarm.

Do gamy dodano wersję Performance, przeznaczoną wyłącznie dla układu napędowego Plug-In Hybrid AWD 360 i opartą na specyfikacji Étoile.

Czytaj też:
Spotkanie fanów retro motoryzacji. To już za tydzień w Poznaniu
Czytaj też:
Hołd dla eleganckiej ikony. Takie auta powinny powstawać

Opracował:
Źródło: Stellantis