Mercedes-Benz pokaże w Warszawie swoje SUV-y

Mercedes-Benz pokaże w Warszawie swoje SUV-y

Dodano:   /  Zmieniono: 
Fot. Mercedes 
Gratka dla fanów niemieckiej motoryzacji, którzy nie mogą pojechać na salon samochodowy we Frankfurcie. W najbliższy weekend Mercedes-Benz Warszawa pokaże wszystkim chętnym w ramach dnia otwartego swoją cała gamę SUV-ów. Inne auta oczywiście też będą w salonie.
Gwoździem programu będą naturalnie nowe SUV-y w gamie modeli producenta ze Stuttgartu: GLE i GLC.

GLC to następca popularnego GLK. Średniej wielkości SUV rywalizuje na rynku z Audi Q3 oraz BMW X3. Niemcy przy okazji premiery przed trzema miesiącami wyliczali zalety nowego auta jednym tchem. W porównaniu z poprzednikiem jego zużycie paliwa spadło do 19 proc. Do tego wielokomorowe zawieszenie pneumatyczne AIR BODY CONTROL, program trybów jazdy DYNAMIC SELECT i stały napęd na obie osie 4MATIC nie tylko zwiększają komfort kierowcy, ale również zwinność prowadzenia.

W Polsce auto jest oferowane z czterema silnikami:

  • GLC 220 d 4MATIC, diesel, 125 kW (170 KM)  
  • GLC 250 d 4MATIC, diesel, 150 kW (204 KM)
  • GLC 250 4MATIC, benzynowy, 155 kW (211 KM)
  • GLC 350 e 4MATIC, hybryda plug-in, 155+85 kW (211+116 KM)
Wszystkie odmiany spełniają normę emisji spalin Euro 6 i są wyposażone w funkcję start/stop. Zwraca uwagę zwłaszcza hybryda. GLC z tym silnikiem przejedzie na samych bateriach przejedzie 34 kilometry i rozpędzi się nawet do 140 km/h.

9-biegowa skrzynia i potężne silniki

Dla tych, dla których GLC jest za mały, Niemcy przygotowali model GLE. Następca ML-a wyróżnia się bardziej dynamiczną stylizacją i technologiami, które wyznaczają nowe wzorce w zakresie wydajności. W efekcie także w tym modelu rzadziej odwiedzimy stacje benzynową - średnie zużycie paliwa w całej gamie silników względem poprzednika spadło o 17 proc.

Za przeniesienie napędu odpowiada…  9-biegowa skrzynia automatyczna 9G-TRONIC. Szeroka jest gama silnikowa Do wyboru jest pięć mocnych, a jednocześnie oszczędnych odmian o 4, 6 lub 8 cylindrach, w tym:

  • 4-cylindrowy turbodiesel o mocy 150 kW (204 KM)
  • wariant plug-in GLE 500 e 4MATIC o mocy systemowej 325 kW (442 KM), zużywający średnio zaledwie 3,3 l/100 km. W trybie całkowicie elektrycznym może on pokonać dystans do 30 km
  • 3-litrowy turbodiesel V6, generujący moc 190 KW (258 KM) i 620 Nm maksymalnego momentu obrotowego
Dla tradycjonalistów przygotowano jednostki benzynowe. Model GLE 500 4MATIC napędza silnik V8 biturbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny o mocy 320 kW (435 KM) i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pod maską GLE 400 4MATIC pracuje jednostka V6 biturbo. Rozwija ona moc 245 kW (333 KM) oraz 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego już od 1400 obr./min.

W wersji AMG 5,5-litrowa jednostka V8 biturbo jest teraz dostępna w dwóch wersjach mocy: 410 kW (557 KM) lub, w przypadku wariantu S, 430 kW (585 KM).

Nic tylko jeździć. Auta będzie można w sobotę 12.09 przez cały dzień w warszawskim salonie Mercedes-Benz przy ul. Gottlieba Daimlera.
Galeria:
Nowe SUV-y Mercedesa