Połowa sprzedawanych Toyot to hybrydy. Po raz pierwszy
Udział TME w europejskim rynku wzrósł do 5,2 proc. – Pomimo słabszej sprzedaży samochodów w Europie, Toyota i Lexus wzmocniły swoją pozycję dzięki ogromnej popularności hybrydowych modeli – powiedział Matt Harrison, wiceprezydent Toyota Motor Europe.
Jak wynika z raportu Toyoty Europejczycy dobrze przyjęli nową Corollę Hatchback i TS Kombi. W obu modelach napędy hybrydowe były często wybierane. Udział wersji hybrydowych w całkowitej sprzedaży Corolli Hatchback i TS Kombi wyniósł 95 proc. Europejscy nabywcy mają do wyboru układ 122 KM z silnikiem 1,8 lub 180 KM z silnikiem 2,0.
Także hybrydowa Corolla Sedan cieszyła się popularnością. Zwłaszcza w Europie Wschodniej, Turcji i Izraelu. Wersja po raz pierwszy dostępna z napędem hybrydowym stanowiła 60 proc. całkowitej sprzedaży auta. 89 proc. nowych Toyot RAV4 trafiło do europejskich klientów z napędem hybrydowym. Nieco mniej modeli C-HR Hybrid i Yaris Hybrid.
Łączny udział hybryd w całkowitej sprzedaży TME wyniósł 51 proc.