Wreszcie! Jest bazowa, najtańsza wersja nowego Porsche 911

Te „zwykłe” modele ósmej generacji Porsche 911 nie są oczywiście tak zwykłe. Ale za to najtańsze. Zanim zaczniemy rozmawiać o cenach, przyjrzyjmy im się jednak wnikliwiej.
Nowy samochód w bazowej wersji trafia na rynek z nadwoziami Coupé i Cabriolet, a jego trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik typu bokser z doładowaniem biturbo generuje moc 385 KM. To o 65 KM mniej od aut oznaczonych jako S.

Carrera to podstawowy wariant 911, o 15 KM mocniejszy od poprzednika. Jak twierdzi Porsche, jego standardowe cechy i funkcje nie różnią się od tych w 911 Carrera S. A należą do nich: doskonale wykończone wnętrze z ekranem dotykowym o przekątnej 10,9 cala, łączność, systemy wspomagające, takie jak tryb Porsche Wet, który zapewnia bezpieczniejsze prowadzenie na mokrej nawierzchni. 911 Carrera ma za to mniejsze koła i hamulce o mniejszej średnicy oraz inne końcówki układu wydechowego.
Silnik, podwozie i hamulce podstawowej 911 zostały zaprojektowane z myślą o sportowej jeździe. Za przeniesienie mocy na tylną oś odpowiada nowa ośmiobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa (PDK). 911 Carrera Coupé przyspiesza od 0-100 km/h w 4,2 s, osiągając prędkość maksymalną 293 km/h. Opcjonalny pakiet Sport Chrono pozwala „urwać” z czasu sprintu dodatkowe 0,2 s.
Zaletą bazowych wersji Porsche 911 Carrera są ceny. Coupé w Polsce startuje od 520 tys. zł, a Cabriolet od 589 tys. zł. Dla porównania 911 Carrera S Coupé kosztuje od 595 tys. zł, a 911 Carrera S Cabriolet od 664 tys. zł. Oszczędność za silnik o 65 KM słabszy wynosi zatem 75 tys. zł.