Jest nowy Mitsubishi Outlander PHEV 2020. Ile kosztuje rata leasingu?

Pojazd może być napędzany wyłącznie silnikami elektrycznymi – np. w strefie bezemisyjnej – natomiast napęd hybrydowy umożliwia dłuższą podróż. Nowy model Mitsubishi to jedyny pojazd PHEV w klasie SUV, który może być ładowany ze stacji szybkiego ładowania.
W najnowszej hybrydzie plug-in znajdziemy zmodernizowany układ napędowy i system operacyjny OS, udoskonalony układ jezdny, bogatsze wyposażenie oraz zmiany stylistyczne. Miesięczne raty przy zakupie Mitsubishi Outlandera PHEV 2020 startują od 1 908 zł netto w przypadku leasingu i 1 996 zł brutto dla kredytu.

Mitsubishi Motors zrezygnowało z prostego montażu napędów elektrycznych w tradycyjnych modelach spalinowych i zdecydowało się na opracowanie własnych pojazdów hybrydowych typu plug-in. Mitsubishi Outlander PHEV, będąc konstrukcyjnie samochodem elektrycznym, poruszany jest głównie przez dwa silniki elektryczne pracujące w układzie stałego napędu 4WD. Silnik spalinowy pełni rolę wspomagającą. Albo napędzając generator zasilający akumulator trakcyjny, bądź też napędzając bezpośrednio przednie koła samochodu, ale zawsze przy pracujących silnikach elektrycznych z przodu i z tyłu.
Cały 224-konny zespół napędowy Outlandera PHEV przeszedł aktualizację. Najważniejszą zmianą jest zastosowanie nowego silnika benzynowego o pojemności 2,4-litra, pracującego w obiegu Atkinsona. Efektem wyższej pojemności skokowej silnika benzynowego 2,4 jest wyższy moment obrotowy, niższe parametry drgań i hałasu, lepsze przyspieszenie (szczególnie przy niskich i średnich prędkościach) oraz ogólnie niższe zużycie paliwa i niższa emisja CO2.
Auto oferuje trzy tryby jazdy, wszystkie automatycznie aktywowane przez system operacyjny i wszystkie oferujące stały elektryczny napęd na 4 koła:
-
EV - tryb całkowicie elektryczny (do 135 km/h) - samochód jest wtedy napędzany przednim i tylnym silnikiem elektrycznym a energia pozyskiwana z akumulatora napędowego.
-
Szeregowy tryb hybrydowy - samochód napędzany nadal przednim i tylnym silnikiem elektrycznym, silnik spalinowy napędza generator, aby ładować akumulator napędowy podczas jazdy. To tryb aktywowany automatycznie – podczas nagłego przyspieszenia lub jazdy pod górę.
-
Równoległy tryb hybrydowy – w tym trybie silnik napędza przednie koła, przedni silnik elektryczny wspomaga pracę silnika spalinowego, a tylny silnik elektryczny napędza tylne koła. To tryb aktywowany automatycznie przy dużej prędkości.
SUV ma system napędu na 4 koła Super-All Wheel Control (S-AWC), który zwiększa osiągi i zapewnia wszechstronność napędu na 4 koła. Nowy tryb „Sport” umożliwia lepszą reakcję na pedał przyspieszenia i poprawia trakcję Z kolei nowy tryb „Śnieg” poprawia trakcję podczas ruszania z miejsca i pokonywania zakrętów na śliskich nawierzchniach.