Co już wiemy o sportowym Hyundai’u i20 N?

Dodano:
Prototyp Hyundai'a i20 N Źródło: Hyundai
Hyundai jest konsekwentny. Po sukcesie usportowionego i30 przyszedł czas na „eNkę” o rozmiar mniejszą. Poznajcie prototypową wersję i20 N, zapewne bardzo zbliżoną do produkcyjnej.

Prototyp nowego Hyundaia i20 N jest testowany w ekstremalnych warunkach na zamarzniętym jeziorze w północnej Szwecji. Koreańczycy opublikowali dwa nowe filmy pokazujące testy zimowe sportowych modeli marki, w tym prototyp nowego i20 N w kamuflażu. Filmy, które zostały nakręcone w Arjeplog w Szwecji, pokazują kierowcę Hyundai Motorsport Thierry’ego Neuville’a, prowadzącego i20 WRC, RM19 i i20 N w śnieżnym krajobrazie. Są to premierowe zdjęcia nowego i20 N.

O prototypie całkowicie nowego i20 N Neuville powiedział: „Bardzo interesujący samochód. Niezwykle dokładny i łatwy w obsłudze. Silnik ładnie się kręci, a jego dźwięk jest bardzo interesujący. Nie mogę się doczekać, aby nim pojeździć!”.

Testy odbyły się na początku tego roku na zamarzniętym jeziorze w szwedzkim Arjeplog, popularnym wśród producentów samochodów zimowym poligonie. Całoroczne niskie temperatury sprawiają, że jest to idealne miejsce do testowania pojazdów w ekstremalnych warunkach pogodowych. W niektóre dni temperatura spada do -30 stopni Celsjusza.

Po sukcesach modeli i30 N i i30 Fastback N, Hyundai opracowuje sportową wersję swojego najnowszego europejskiego modelu – całkowicie nowego i20 N. Podobnie jak w przypadku innych modeli N, i20 N będzie mógł jeździć po torach wyścigowym i drogach publicznych. Więcej szczegółów na temat i20 N zostanie ujawnionych wkrótce.

Prototyp Hyundai'a i20 N

Skąd parcie Koreańczyków na usportowione modele? W 2012 roku powstał zespół Hyundai Motorsport, którego głównym kierowcą został Thierry Neuville. W 2014 roku zespół rozpoczął swój pierwszy sezon w WRC z samochodem i20 WRC. Tego roku Neuville i Hyundai odnieśli swoje pierwsze zwycięstwo w WRC podczas Rajdu Niemiec. Dzisiaj Neuville ma na swoim koncie 9 zwycięstw, 26 podiów i 129 zwycięstw etapowych z HyundaiMotorsport. W 2019 roku Hyundai Motorsport zdobył swój pierwszy tytuł mistrza w klasyfikacji producentów WRC.

Hyundai Motorsport testuje również nowe technologie w sportowych samochodach koncepcyjnych, zwanych w skrócie Racing Midship lub RM. RM są jeżdżącymi laboratoriami i bazą do testowania i opracowywania nowych pomysłów. Najnowszy koncept RM19 posiada 2,0-litrowy turbodoładowany silnik o mocy 390 KM zamontowany centralnie przy tylnej osi oraz duży tylny spojler.

Źródło: Hyundai
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...