Nowy Hyundai i30 dostępny będzie w trzech wersjach nadwozia: Hatchback, Fastback i Wagon, trzech wersjach wyposażenia oraz z siedmioma układami napędowymi. Samochód wyposażony został w bogaty pakiet systemów z zakresu bezpieczeństwa. Wszystkie wersje i30 wyposażono w asystenta utrzymywania pasa ruchu (LKA), asystenta świateł drogowych (HBA) i asystenta zapobiegania kolizjom czołowym (FCA), który wykrywa samochody i pieszych. W standardzie jest system monitorowania poziomu uwagi kierowcy (DAW) i 6 poduszek bezpieczeństwa w w tym przednie, boczne i kurtynowe. Wszystkie wersje wyposażono także w system łączności Bluetooth.
Podstawowa wersja Classic Plus oferowana jest z nowym silnikiem benzynowym 1.5 DPI i sześciobiegową manualną skrzynią biegów od 69 900 zł. W porównaniu do poprzednika w standardzie oferowane są światła do jazdy dziennej LED, przednie światła przeciwmgielne, doświetlanie zakrętów oraz wspomniany już system Bluetooth. Na wyposażeniu wersji Classic Plus znajduje się klimatyzacja, radio z wyświetlaczem 3,8”, zdalne sterowanie radiem z kierownicy, komputer pokładowy, centralny zamek z alarmem oraz tempomat. Bazowa wersja ma regulację wysokości fotela kierowcy, przedni podłokietnik, schowek na okulary, złącza AUX i USB, gniazda 12 V w kabinie i bagażniku, w którym zastosowano podwójną podłogę. Szyby przednie i tylne są sterowane elektrycznie, podobnie jak lusterka, które wraz z klamkami zostały wykończone w kolorze nadwozia, są elektrycznie sterowane oraz podgrzewane. Odmiana Wagon w wersji Classic Plus jest droższa o 3 tys. zł. Natomiast i30 Fastback w podstawowej wersji kosztuje 78 400 zł jednak ma mocniejszy silnik benzynowy 1.0 T-GDI oraz 16-calowe felgi aluminiowe. Do wersji Classic Plus możliwe jest dokupienie wycenionego na 1 200 zł pakietu Drive zawierającego tylne czujniki parkowania oraz skórzane wykończenie kierowcy i gałki zmiany biegów.
Bogatsza odmiana Comfort zawiera elementy wersji Classic Plus i pakietu Drive, a ponadto klimatyzację automatyczną, system multimedialny z kolorowym 8-calowym ekranem umożliwiający korzystanie z Android Auto i Apple Car Play, 16-calowe felgi aluminiowe, zaciemnione tylne szyby, satynową listwę wokół bocznych szyb, elektrycznie składane lusterka ze zintegrowanymi kierunkowskazami oraz tylny podłokietnik z uchwytami na napoje.
Wersja Premium posiada system bezkluczykowego dostępu z oświetleniem powitalnym, tylne światła LED, przednie czujniki parkowania, czujnik deszczu, fotochromatyczne lusterko wsteczne, elektryczny hamulec postojowy, ładowarkę bezprzewodową do telefonów, 17-calowe felgi aluminiowe oraz materiałowo-skórzaną tapicerkę. Dla wersji Premium przewidziano bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, które zawiera asystenta podążania na pasie ruchu (LFA), system monitorowania martwego pola (BCW), asystenta ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA), inteligentne ostrzeganie o ograniczeniach prędkości (ISLW) oraz poduszkę kolanową kierowcy.
Nowy Hyundai i30 oferowany będzie z siedmioma różnymi układami napędowymi. Do wyboru będzie nowy silnik benzynowy 1.5 DPI oraz znana już jednostka 1.0 T-GDI. Nowością będzie także napęd hybrydowy 48V, którego częścią jest benzynowy silnik 1.5 T-GDI. Bazowy 4-cylindrowy wolnossący silnik benzynowy 1.5 DPI zastąpił jednostkę 1.4 MPI. Nowa jednostka jest łączona z 6-biegową skrzynią manualną (6MT) i osiąga 110 koni mechanicznych. Kolejny silnik to znana z miejskich modeli marki Hyundai 3-cylindrowa jednostka 1.0 T-GDI, która oferowana będzie z 6-biegową skrzynią manualną (6MT) lub z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną (7DCT). Podobnie jak poprzedniku dostępny będzie także silnik diesla 1.6 CRDI o mocy 115 koni mechanicznych.
Topowy model gamy napędzany jest przez układ hybrydowy 48V, który wykorzystuje 4-cylindrowy silnik 1.5 T-GDI o mocy 160 koni mechanicznych i momencie maksymalnym 253 Nm. Nowy napęd dostępny będzie z nową 6-biegową inteligentną skrzynią biegów (6iMT) lub 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną (7DCT).
Czytaj też:
Koronawirus potężnie uderza w motoryzacjęCzytaj też:
Najpopularniejsze marki i modele samochodów w Europie