Czy Polacy przekonali się do wynajmu własnych samochodów?
Swój debiut na polskim rynku firma ogłosiła w połowie marca. Do dziś w HoppyGo zarejestrowało się ponad 8 000 użytkowników w Polsce, którzy wypożyczonymi samochodami przejechali już łącznie przeszło 47 000 kilometrów. Aktywni są także właściciele aut, którzy na platformie wynajmują i dzięki temu monetyzują swoje pojazdy. Średni zarobek per wynajem w ciągu ostatnich trzech miesięcy wyniósł 420 zł.
Rezerwacje z wyprzedzeniem
Wraz z rozpoczęciem sezonu wakacyjnego znacząco wzrosła liczba osób zainteresowanych wynajmem aut. Tylko w czerwcu użytkownicy HoppyGo przejechali dwa razy tyle kilometrów co w kwietniu czy w maju tego roku. Już ponad 30 proc. rezerwacji robionych jest z wyprzedzeniem, czyli przynajmniej na kolejny miesiąc.
Platforma się podoba, widać to także w systemie ocen użytkowników w aplikacji HoppyGo. Po zakończonym wynajmie wypożyczający ocenia auto i właściciela, a właściciel auta ocenia wypożyczającego. Dzięki temu wokół platformy buduje się zaufana społeczność jej użytkowników.
Spory wybór na start
Użytkownicy platformy w Polsce mają już ponad 600 modeli aut do wyboru, a liczba ta rośnie z każdym dniem. Obecnie najczęściej wypożyczane auta mają średnią cenę wynajmu na poziomie ok. 80 zł za dzień.
Dzięki współpracy z jedną z największych marek ubezpieczeniowych w Polsce, każdy wynajem jest ubezpieczony. UNIQA zapewnia bowiem ubezpieczenie AC na czas trwania wynajmów oraz wsparcie assistance w podróży. Firma w Polsce jest wspierana przez Škoda Auto DigiLab, międzynarodowe centrum innowacji Škoda Auto, której celem jest zdobycie pozycji lidera jako dostawcy rozwiązań mobilnych, koncentrującym się na nowych trendach i platformach cyfrowych, głównie w obszarze Mobility as a Service.