Posiadacze Nissanów mają powody do zadowolenia. Firma zbuduje im ładowarki
Dzięki współpracy z czołowymi dostawcami systemów ładowania pojazdów elektrycznych, firmami Allego i E.ON, Nissan zapewni swoim klientom kompleksową ofertę szybkich ładowarek. W salonach Nissana w 18 krajach Europy na szeroką skalę uruchamiane będą stacje szybkiego ładowania CCS i CHAdeMO DC (prądem stałym) o mocy 24 kW i 50 kW. Z infrastruktury do ładowania samochodów będą mogli korzystać użytkownicy usług ładowania Nissan Charge i Plugsurfing na wielu rynkach europejskich.
Współpraca nawiązana z wiodącymi dostawcami systemów do ładowania pojazdów elektrycznych, firmami Allego i E.ON ma na celu modernizację i zwiększenie dostępności punktów szybkiego ładowania oferowanych przez rozbudowaną sieć dealerów Nissana w Europie.
Nowe ładowarki w 18 krajach
We współdziałaniu z europejską siecią dealerów, marka chce rozbudować dostępną dla właścicieli pojazdów elektrycznych infrastrukturę do szybkiego ładowania na 18 rynkach regionu. Program ma objąć 70 proc. sieci dealerskiej do 2024 roku.
Dzięki zastosowaniu infrastruktury dostarczonej przez Allego i E.ON, w ramach nowej inicjatywy, w salonach Nissana zostaną zainstalowane punkty szybkiego ładowania CCS i CHAdeMO DC o mocy 24 kW i 50 kW, z których skorzystają tysiące europejskich klientów.
Użytkownicy aplikacji Nissan Charge lub usługi ładowania Plugsurfing będą mogli korzystać z dostępnej w wielu krajach, rozbudowanej sieci punktów ładowania w salonach dealerów Nissana, którzy uczestniczą w programie.
Nissan się elektryfikuje
Zgodnie z programem Nissan Ambition 2030 – nową, długofalową wizją firmy, która zakłada przede wszystkim zwiększanie możliwości w zakresie mobilności – w ciągu najbliższych 10 lat Nissan przyspieszy swoje działania na rzecz elektryfikacji wprowadzając na rynek 23 nowe modele z napędem zelektryfikowanym, w tym 15 pojazdów całkowicie elektrycznych, dążąc do osiągnięcia poziomu elektryfikacji przekraczającego 50 proc. w skali globalnej do roku obrotowego 2030.
Nissan zamierza wprowadzić na rynek akumulatory ze stałym elektrolitem (ASSB – all-solid-state batteries) do roku obrotowego 2028, aby osiągnąć równowagę kosztową pomiędzy samochodami elektrycznymi i benzynowymi.
Nissan ogłosił również wartą miliard funtów inwestycję w hub pojazdów elektrycznych w zakładzie produkcyjnym w Sunderland w Wielkiej Brytanii. To pierwszy na świecie ekosystem produkcji EV, łączący pojazdy elektryczne, energetykę odnawialną i wytwarzanie akumulatorów.