10 najtańszych nowych samochodów na polskim rynku. Trzeba na nie pracować rok
Według badań średnia krajowa w sektorze przedsiębiorstw w całym 2021 roku wyniosła 5888,80 złotych, co daje 4240 zł netto (czyli na rękę) przy zatrudnieniu na umowę o pracę. Według danych dealerów najtańsze samochody nowe na polskim rynku to wydatek rzędu ok. 50 tys. złotych. Oznacza to, że statystyczny Polak będzie pracował na najtańsze modele około roku. Pod warunkiem, że wszystkie zarobione pieniądze przeznaczy na auto.
Zakup samochodu za niewielkie pieniądze przy obecnych cenach wcale nie jest sprawą prostą. Nie ma się co oszukiwać, ale galopująca inflacja oraz coraz słabszy złoty na światowych rynkach nie sprzyjają „tanim” zakupom. Sprawdziliśmy ceny dealerów oferujących na polskich rynkach swoje produkty i wybraliśmy dla was top 10 najtańszych samochodów w Polsce.
Top 10 najtańszych aut w Polsce:
-
Dacia Sandero – silnik 1.0 SCe 65 KM: od 45 000 zł
-
Hyundai i10 – rocznik modelowy 2022, silnik 1.0 MPI, 67 KM: 46 800 zł (wersja PURE)
-
Kia Picanto – silnik 1.0 DPI, 67 KM: 47 900 zł (wersja M)
-
Fiat Panda – rocznik modelowy 2021, silnik 1.0 Hybrid, 70 KM: 49 700 zł (wersja PANDA)
-
Mitsubishi Space Star – silnik 1.2 71KM, od 52 490 zł (wersja INVITE) – Tańsze wersje są obecnie wyprzedane.
-
Fiat 500 – rocznik modelowy 2022, silnik 1.0 Hybrid, 70 KM: 53 600 zł (wersja CULT)
-
Fiat Tipo Sedan – rocznik modelowy 2022, silnik 1.4 Fire 95 KM: od 54 400 zł (wersja TIPO CLASSIC)
-
Opel Corsa – silnik 1.2 55, 75 KM – od 57 200
-
Dacia Logan – silnik 1.0 TCe LPG, 100 KM: od 57 900
-
Dacia Duster – silnik 1.0 TCe, 90 KM: od 61 200 zł