Nowy Mercedes-Benz GLC. Popularny SUV tylko jako hybryda

Dodano:
Mercedes-Benz GLC Źródło: Mercedes-Benz
Nowy GLC to najbardziej dynamiczny model w rodzinie SUV-ów z gwiazdą. Model będzie dostępny tylko z napędami hybrydowymi: jako hybryda plug-in lub tzw. miękka hybryda z instalacją 48 V oraz zintegrowanym rozrusznikoalternatorem.

Nowy GLC jest standardowo dostępny w linii zewnętrznej Avantgarde z pakietem chromowanych dodatków, obejmującym chromowane obramowania szyb oraz nową osłonę podwozia, także z wykończeniem o wyglądzie chromu. Grill montowany w ramach standardowej linii nadwozia ma teraz chromowane obramowanie i sportowe, szare wypełnienie o matowej fakturze. Z kolei linia AMG otrzymuje osłonę chłodnicy ze wzorem Mercedes-Benz.

Od linii AMG po raz pierwszy dostępne są nakładki nadkoli w kolorze nadwozia, podkreślające sportowy charakter linii jako opcjonalne wyposażenie w połączeniu z ogumieniem w mieszanych rozmiarach. Na życzenie oferowane są także stopnie ułatwiające wsiadanie oraz, od linii AMG wzwyż, pakiet Night.

Sportowy design kompletuje szeroki rozstaw kół, z czołową płaszczyzną umieszczoną na równi z nadkolami. Gama obręczy obejmuje felgi o średnicy od 18 do 20 cali. Nowe, dwuczęściowe tylne lampy mają trójwymiarowe wypełnienie i akcentują optyczną szerokość tylnego pasa. I tu znalazła się chromowana osłona podwozia, sąsiadująca z chromowanymi końcówkami układu wydechowego.

Sportowy luksus wnętrza

Górna część deski rozdzielczej przypomina skrzydło, a nowe, spłaszczone dysze nawiewów nawiązują kształtem do gondoli silnika samolotu. Wykończenie dolnej części przechodzi w zakrzywioną konsolę środkową. Zarówno 12,3-calowy (31,2 cm) ekran LCD o wysokiej rozdzielczości przed oczami kierowcy, jak i centralny wyświetlacz o przekątnej 11,9 cala (30,2 cm) zdają się unosić nad deską rozdzielczą. Powierzchnia centralnego ekranu, podobnie jak kokpit, jest lekko pochylona w kierunku kierowcy.

Większa bryła i bagażnik

Nadwozie mierzy 4716 mm długości, o 60 mm więcej niż poprzednik, a jednocześnie jest o 4 mm niższe (obecnie: 1640 mm). Rozstaw kół z przodu wzrósł o 6 mm (obecnie: 1627 mm), a z tyłu – o 23 mm (obecnie: 1640 mm). Szerokość pojazdu pozostała taka sama i wynosi 1890 mm.

Pojemność bagażnika zwiększono do 600 l (+50 l względem poprzednika). GLC jest standardowo wyposażony w tylną pokrywę Easy-pack, otwieraną i zamykaną za naciśnięciem przycisku na kluczyku, przełącznika w drzwiach kierowcy lub klamki w pokrywie.

W najbardziej korzystnej aerodynamicznie konfiguracji minimalny współczynnik oporu powietrza nowego GLC wynosi Cd = 0,29. To wynik o 0,02 lepszy od poprzednika (Cd = 0,31).

Znacznie bogatsze wyposażenie standardowe

Zgodnie ze strategią Mercedes-Benz w zakresie luksusu standardowe wyposażenie nowego GLC zostało znacznie wzbogacone. Standardowa linia Avantgarde obejmuje kluczowe elementy, takie jak duże wyświetlacze, integracja ze smartfonem, jego bezprzewodowe ładowanie oraz podgrzewane przednie fotele.

Silniki: tylko hybrydy

Nowy GLC jest dostępny tylko jako hybryda: plug-in lub tzw. miękka hybryda z instalacją 48 V i zintegrowanym rozrusznikoalternatorem. Gama silnikowa obejmuje 4-cylindrowe jednostki z obecnej rodziny silników. Cztery z tych silników to jednostki z instalacją miękkiej hybrydy, które otrzymują inteligentne wsparcie w zakresie niskich obrotów od strony zintegrowanego rozrusznikoalternatora (ISG) drugiej generacji. Trzy kolejne warianty to pełne hybrydy, z silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW (136 KM), dysponujące ponad 100-kilometrowym zasięgiem w trybie elektrycznym.

Wysokonapięciowy akumulator to autorska konstrukcja Mercedes-Benz. Bateria ma łączną pojemność 31,2 kWh. Nawet jeśli zostanie całkowicie rozładowana, jej pełne naładowanie DC z mocą 60 kW (opcja) jest możliwe w ciągu około 30 minut. Standardowa trójfazowa ładowarka AC 11 kW (w zależności od rynku) pozwala ładować GLC ze stacji typu wallbox podłączonej do domowej instalacji.

Źródło: Mercedes-Benz
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...