Toyota wchodzi na rynek domowych magazynów energii
Domowy magazyn energii Toyoty o nazwie O-Uchi Kyuden System został tak zaprojektowany, aby wyróżniał się na rynku jakością, wydajnością, bezpieczeństwem, trwałością i dobrą relacją wartości do ceny. Toyota zastosowała w nim baterie, system sterowania i inne komponenty, które doskonaliła przez 25 lat produkcji zelektryfikowanych samochodów. Magazyn korzysta z baterii o pojemności znamionowej 8,7 kWh i mocy znamionowej 5,5 kWh. Takie parametry zapewniają zaopatrzenie w energię elektryczną całego domu nie tylko w codziennym użytkowaniu, ale także podczas przerw w dostawie prądu, a nawet katastrof naturalnych. Urządzenie zostało zaprojektowane do montażu na zewnątrz i może pracować w temperaturach od -20 do +45ºC.
Jeśli magazyn energii Toyoty zostanie połączony w jedną instalację z panelami fotowoltaicznymi, może zapewnić zasilanie przeciętnego gospodarstwa domowego przez całą dobę. Toyota liczy na to, że instalacja systemu zachęci do korzystania z paneli słonecznych, czyli bezemisyjnego, odnawialnego źródła energii.
Samochód jako źródło prądu i sterowanie smartfonem
Wyróżnikiem urządzenia Toyoty jest możliwość uzupełnienia w nim energii prosto ze zelektryfikowanego auta. Można do niego podłączyć samochód hybrydowy, hybrydę plug-in, elektryczny pojazd bateryjny lub auto elektryczne na wodór i uzupełnić zapas energii potrzebnej do zasilania domu.
Do monitorowania i zarządzania magazynem energii służy specjalna aplikacja na telefon. Daje ona wgląd do takich informacji jak ilość energii wytworzonej przez panele słoneczne, pobranej z sieci i z samochodu, a także zużycie energii i poziom naładowania baterii w urządzeniu. Aplikacja pozwala także przeanalizować stopień samowystarczalności energetycznej domu oraz ilość energii kupionej i sprzedanej do sieci w wybranym okresie, a także porównać wyniki z danego roku z rokiem poprzednim.
Sprzedaż magazynu energii Toyoty w Japonii ruszy w sierpniu tego roku za pośrednictwem firm budowlanych oraz deweloperów.