Volvo opuszcza „klub motoryzacyjnych lobbystów”. Powodem niezgodność charakterów
Jak pisze Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar, na podstawie doniesień Reutersa, szwedzki producent samochodów zobowiązał się do posiadania w ofercie w pełni elektrycznych samochodów już w 2030 r., a więc na pięć lat przed rozpoczęciem obowiązywania zakazu sprzedaży samochodów spalinowych w Unii Europejskiej.
Volvo jest zwolennikiem szybszego przejścia na transport bezemisyjny, ale po tym, gdy Parlament Europejski zagłosował w czerwcu za 2035 rokiem, jako terminem odejścia Europejczyków od aut spalinowych, ACEA stwierdziła, że „wszelkie długoterminowe regulacje wykraczające poza tę dekadę są przedwczesne". W związku z tym Volvo uznało, że strategia „zrównoważonego rozwoju i ambicje Volvo Cars nie są w pełni zgodne” z obecną strategią działania Stowarzyszenia. – Dlatego uważamy, że na razie lepiej jest obrać inną ścieżkę – stwierdziło Volvo w upublicznionym 8 lipca oświadczeniu.
Volvo nie jest pierwsze
Niecały miesiąc temu decyzję o opuszczeniu ACEA do końca 2022 r. podjął koncern Stellantis. Ma to nastąpić „w ramach nowego podejścia do rozwiązywania problemów i wyzwań związanych z przyszłą mobilnością, w tym odejścia od tradycyjnej działalności lobbingowej”.
Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów, powszechnie znane pod francuskim akronimem ACEA, jest główną grupą lobbingową w branży motoryzacyjnej od momentu powstania w 1991 r., Jednocząc 16 głównych producentów samochodów osobowych, ciężarowych, dostawczych i autobusów w Europie.