Limuzyna Lexusa w nowej wersji będzie nie tylko ładniejsza. Inżynierowie zrobili niespodziankę oszczędnym
Lexus ES na rok modelowy 2023 przeszedł szereg modyfikacji, które wpływają nie tylko na komfort podróżowania, ale też poprawiają wydajność napędu hybrydowego czwartej generacji z silnikiem o pojemności 2,5 litra. Łączna moc układu nadal wynosi 218 KM, a auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy, ale za sprawą ulepszonego katalizatora oraz zmienionych opon nowy Lexus ES będzie autem oszczędniejszym.
Dzięki zmianom udało się obniżyć średnie zużycie paliwa oraz średnie emisje CO2. W cyklu mieszanym WLTP ES z 2023 roku ma zużywać średnio 5,1-5,4 l/100 km paliwa oraz emitować 115-123 g/100 km CO2. Takie wartości dla blisko 5-metrowej limuzyny z klasy premium to duża przewaga.
Nowy system multimedialny w Lexusie ES
Lexus ES na 2023 rok ma też odmienione wnętrze, w którym przeprojektowano konsolę środkową. Auto ma zupełnie nowy system multimedialny, który zadebiutował wraz z drugą generacją modelu NX. Jego działanie jest o wiele szybsze, sterowanie bardziej intuicyjne, a liczba funkcji znacznie większa niż do tej pory. Samochód łączy się bezprzewodowo ze smartfonem przy pomocy Apple CarPlay oraz przewodowo za pośrednictwem Android Auto.
Standardem w Lexusie ES będzie nawigacja w chmurze, która na bieżąco przekazuje informacje o natężeniu ruchu drogowego. Wbudowany moduł nawigacji w razie przerwania łączności internetowej będzie nadal pokazywał trasę, korzystając z pobranych wcześniej danych. ES będzie też wyposażony w aystenta głosowego Lexus Concierge, wywoływanego komendą „Hey Lexus”, a ulepszenie modułu DCM pozwoliło także na obsługę wybranych funkcji auta przy pomocy aplikacji Lexus Link. Kierowca może zdalnie zamknąć lub otworzyć drzwi, włączyć światła awaryjne, a także uruchomić klimatyzację lub ogrzewanie przed rozpoczęciem podróży.
Lexus ES w standardzie ma także pełen pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System +2.5, aktywny tempomat, przednie i tylne czujniki parkowania oraz kamerę cofania, system monitorowania martwego pola, elektryczny szyberdach z zasuwaną roletą, podgrzewane i elektrycznie regulowane fotele przednie, elektrycznie regulowaną kolumnę kierownicy.
Usportowiona wersja po raz pierwszy
Nowością w gamie modelu ES jest wersja wyposażenia F Sport Design. Charakteryzuje się czarnymi, 19-calowymi felgami, możliwością wyboru jednego z 9 lakierów oraz jednej z czterech kolorystyk wnętrza, a także emblematami F Sport Design na przednich błotnikach. Ceny tej wersji rozpoczynają się od 282 000 zł.