Euro NCAP rozbiło 5 aut. Jak wypadła Tesla i chińskie nowości w Europie?
Organizacja Euro NCAP rozbiła modele Ora Funky Cat i Wey Coffee 01, elektryczne auta koncernu Great Wall. Testowane były także Genesis GV60, Tesla Model Y i nowa Kia Niro. Poniżej wyniki.
Kia Niro - 4 gwiazdki
-
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91 proc.
-
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 84 proc.
-
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 75 proc.
-
Systemy wsparcia: 60 proc.
Genesis GV60 - 5 gwiazdek
-
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 89 proc.
-
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87 proc.
-
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 63 proc.
-
Systemy wsparcia: 88 proc.
WEY Coffee 01 - 5 gwiazdek
-
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91 proc.
-
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87 proc.
-
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 79 proc.
-
Systemy wsparcia: 94 proc.
ORA Funky Cat - 5 gwiazdek
-
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 92 proc.
-
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 83 proc.
-
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 74 proc.
-
Systemy wsparcia: 93 proc.
Tesla Model Y - 5 gwiazdek
-
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 97 proc.
-
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87 proc.
-
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 82 proc.
-
Systemy wsparcia: 98 proc.
25 lat testowania
Testy zderzeniowe Euro NCAP są od 1997 roku wyznacznikiem poziomu bezpieczeństwa, zapewnianego przez nowe samochody w Europie. Organizacja dostarcza potencjalnym klientom informacji nt. bezpieczeństwa popularnych nowych samochodów. W minionych latach procedury testowe, a także wymagania dotyczące systemów asystujących i bezpieczeństwa biernego zostały znacząco zaostrzone.