Volkswagen chwali się wielofunkcyjnością ID. Buzza

Dodano:
Volkswagen ID. Buzz
Volkswagen ID. Buzz Źródło: Volkswagen
Targi IAA Transportation 2022 w Hanowerze zmieniły się w prawdziwe show modelu ID. Buzz: obok nowych ID. Buzz i ID. Buzz Cargo, Volkswagen Samochody Dostawcze pokazał cztery przedprodukcyjne warianty koncepcyjne.

Te koncepcyjne auta ID. Buzz’a przygotowane zostały przez producentów nadwozi i zabudów. Pierwszy to pojazd ratownictwa medycznego, stworzony przez firmę Bösenberg, udowadniający, że motoryzacja elektryczna dotarła także do sektora pojazdów ratunkowych.

Volkswagen ID. Buzz
Volkswagen ID. Buzz

Firma Snoeks prezentuje koncepcyjnego ID. Buzz Flex-Cab przeznaczonego do przewozu osób - coś w rodzaju elektrycznej wersji modelu Caravelle. ID. Buzz w wersji chłodnia, zbudowany został natomiast przez specjalistów z Wükaro. Przestronny furgon o pojemności przedziału towarowego 6 m3 pokazuje z kolei firma Veth. To pierwszy ID. Buzz z nadwoziem skrzyniowym3. We współpracy z firmą CS/Würth powstał też ID. Buzz Cargo z systemem regałów, prezentowany tu jako samochód serwisowy marki Miele.

Volkswagen ID. Buzz
Volkswagen ID. Buzz

Koncepcyjny ID. Buzz Flex-Cab: Holenderska firma Snoeks specjalizująca się w produkcji zabudów, przystosowała ID. Buzz Cargo do użytku w transporcie pasażerskim. Pięciomiejscowy ID. Buzz Flex-Cab staje się w ten sposób elektrycznie napędzanym samochodem z zastosowaniem podobnym do modelu Caravelle. W tyle jest wyposażony w trzyosobową kanapę, którą można ustawić w dwóch pozycjach - standardowo lub z dodatkową przestrzenią na nogi lub całkowicie złożyć, łącznie z siedziskiem. Regulacja i składanie kanapy odbywa się elektrycznie, za pomocą przełącznika na słupkach B lub D.

Volkswagen ID. Buzz

ID. Buzz jako pojazd ratownictwa medycznego

ID. Buzz został zaprojektowany w taki sposób, by zarówno w wersji MPV, jak i w wersji dostawczej, mógł spełniać zadania specjalne - na przykład jako pojazd ratownictwa medycznego. Elektryczna motoryzacja dotarła więc także do tego sektora. Niemiecki producent nadwozi, firma Bösenberg, pokazuje na IAA jak taki samochód może wyglądać i co może zrobić. Prezentowane auto przygotowane jest w wersji niemal produkcyjnej. Na pokładzie wersji medycznej ID. Buzza znajduje się miejsce dla maksymalnie trzech osób. Przestrzeń ładunkowa została przekształcona w miejsce pracy dla lekarza i jego sprzętu medycznego. W tym celu Bösenberg opracował koncepcję modułową, dzięki czemu całkowita integracja wyposażenia i wszystkich specjalnych komponentów wymaga jedynie minimalnych zmian w pojeździe bazowym. Zamontowano również specjalny system sygnalizacji zasilany z oddzielnego systemu akumulatorów.

Volkswagen ID. Buzz

ID. Buzz Cargo chłodnia

Niemiecki producent zabudów firma Wükaro, prezentuje na targach IAA ID. Buzza Cargo po raz pierwszy w postaci pojazdu - chłodni. Został on zaprojektowany specjalnie z myślą o dostawach w centrum miasta, a więc dla tzw. ostatniej mili. Innowacją jest tu połączenie elektrycznego układu napędowego i systemu chłodzenia, który również jest elektryczny. System chłodzenia składa się z płaskiej jednostki chłodzącej 230V na dachu (płaski parownik sufitowy), czterech akumulatorów litowo-jonowych (każdy o nominalnym naładowaniu 100 amperogodzin) oraz inwertera (przekształcającego prąd stały w zmienny) ze zintegrowaną ładowarką akumulatorów. Cztery akumulatory – umieszczone by zaoszczędzić miejsce, w nadkolach - umożliwiają niezależną pracę systemu przez sześć do ośmiu godzin.

Volkswagen ID. Buzz

Źródło: VSD
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...