Lider globalnego rynku motoryzacyjnego jest jeden. Zajmuje dwa pierwsze miejsca na podium

Dodano:
Toyota Corolla Cross Źródło: Toyota
Wyniki globalnej sprzedaży samochodów osobowych w pierwszej połowie 2022 roku opublikował ceniony portal analityczny Focus2Move.com. Toyota Motor Corporation znalazła się na pierwszym miejscu wśród producentów z wynikiem 4,77 mln pojazdów.

Toyota Motor Corporation zamknęła pierwszą połowę 2022 roku jako najpopularniejszy producent samochodów osobowych na świecie, powtarzając swój sukces z roku 2021. Jak podaje portal analityczny Focus2Move.com, od stycznia do czerwca koncern sprzedał 4,77 mln samochodów. Zapewniło mu to jeszcze większą przewagę nad pozostałymi producentami na podium niż w pierwszej połowie 2021 roku. Udział grupy Toyoty w światowym rynku wyniósł w tym roku 11,9 proc.

Marka Toyota utrzymuje pozycję lidera globalnej sprzedaży samochodów osobowych od ponad dekady. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku na drogi wyjechało 4,25 mln aut ze znaczkiem Toyoty, co przełożyło się na 10,7-procentowy udział w rynku.

Kierowcy najczęściej wybierają Corollę i RAV4

Toyota Corolla już tradycyjnie zakończyła półrocze jako najczęściej kupowany samochód na świecie ze sprzedażą 553 tys. egzemplarzy. Na drugim miejscu figuruje RAV4 z wynikiem 459 tys. aut. Łączna sprzedaż tylko tych dwóch modeli przekracza milion samochodów. Obie Toyoty powtórzyły swój sukces z całego 2021 roku, kiedy również zajęły dwa pierwsze miejsca.

W pierwszej dziesiątce samochodów, które od stycznia do czerwca tego roku najczęściej opuszczały salony, znalazły się jeszcze dwa modele Toyoty. Camry zajęła piąte miejsce z wynikiem 328 tys. egzemplarzy, zaś na dziesiątej pozycje znalazł się Hilux po awansie o 3 pozycje. Jego sprzedaż zamknęła się w liczbie 296 tys. aut.

Yaris na szczycie segmentu B

Toyota Yaris powtórzyła sukces z 2021 roku i zajęła pierwsze miejsce wśród aut miejskich. 274 tys. sprzedanych egzemplarzy przełożyło się na 7,5-procentowy udział w segmencie. Corolla i RAV4 jako dwa najpopularniejsze samochody na rynku zajmują topowe miejsca w swoich segmentach z udziałem odpowiednio 12,1 proc. i 2,8 proc.

Miejsca na podium zajęły także inne modele Toyoty. Camry to drugi najczęściej wybierany samochód średniej wielkości. Jej udział w segmencie wynosi 8,5 proc. Hilux w zestawieniu pick-upów zajął trzecią lokatę i odpowiada za 10 proc. tej części rynku. Znana najbardziej z amerykańskiego rynku Sienna jest trzecim najpopularniejszym minivanem na świecie i odpowiada za 3,4 proc. sprzedaży samochodów tego typu.

Źródło: Focus2Move.com, Toyota
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...