Panoramic i-Cockpit. Wiemy, jak wygląda wnętrze nowego 3008
Peugeot i-Cockpit pojawił się w 2012 roku w modelu Peugeot 208. Wyróżniał się kompaktową kierownicą zapewniającą większą zwrotność, wyświetlaczem będącym w polu widzenia drogi pokazującym kierowcy najważniejsze informacje związane z prowadzeniem samochodu oraz dużym dotykowym ekranem multimediów, za pośrednictwem którego steruję się radiem i klimatyzacją. To innowacyjne na tamte czasy rozwiązanie na przestrzeni ponad 10 lat znalazło zastosowanie w ponad 2,2 mln aut, m.in. w modelach 208, 2008, 308 i 3008. Przez jednych zachwalane pod względem funkcjonalności, przez innych krytykowane za słabą czytelność.
Wyrafinowany element wnętrza
Peugeot w najnowszym 3008 zaprezentuje jego kolejne wcielenie – Panoramic i-Cockpit. Francuski producent twierdzi, że nowe rozwiązanie wnętrza zrobi wrażenie swym niespotykanym, zakrzywionym panoramicznym ekranem wysokiej rozdzielczości o przekątnej 21 cali, a także nową, kompaktową kierownicą i przełącznikami i-Toggles. Panoramiczny ekran wysokiej rozdzielczości, umieszczony na linii wzroku kierowcy, wg Peugeota będzie efektownym, wyrafinowanym elementem wyposażenia kabiny.
Potężny, 21-calowy monitor
Projektanci nowego kokpitu zdecydowali się połączyć dwa z trzech głównych elementów systemu i-Cockpit – wyświetlacz kierowcy i duży, centralny ekran dotykowy. Zawierają się one teraz w zakrzywionym ekranie panoramicznym z jednolitym 21-calowym monitorem wysokiej rozdzielczości, biegnącym od lewego skraju deski rozdzielczej aż do zwieńczenia centralnej konsoli. Ekran panoramiczny – zamocowany na podstawie umieszczonej z tyłu ekranu, która jest niewidoczna z kabiny – zdaje się unosić nad deską rozdzielczą. Efekt „zawieszenia” jest wzmocniony ledowym oświetleniem ambientowym umieszczonym za ekranem.
Zakrzywiony panoramiczny ekran
Dla uzyskania optymalnej ergonomii ekran panoramiczny jest lekko zakrzywiony w stronę kierowcy, lecz pozostaje w pełni dostępny dla pasażera w swej prawej części. Wysokiej jakości, duży cyfrowy monitor łączy w sobie dwie, kluczowe funkcje systemu Peugeot i-Cockpit. Z lewej strony ekranu panoramicznego panel wskaźników, usytuowany nad kompaktową kierownicą, gromadzi wszystkie informacje dotyczące prowadzenia samochodu (prędkość, wskaźnik poboru mocy, systemy wspomagające w prowadzeniu, kierunki przepływu poboru energii. Z kolei z prawej strony ekranu panoramicznego, w środkowej części deski rozdzielczej, znajduje się strefa dotykowa dostępna zarówno dla kierowcy jak i pasażera. Umożliwia ona sterowanie ogrzewaniem i klimatyzacją, nawigacją, multimediami/usługami skomunikowanymi itp.
Przełącznik biegów teraz w innym miejscu
Od nowa zaprojektowano konsolę centralną tak, by powiększyć przestrzeń na schowki i uzyskać wygodne miejsce na bezprzewodowe ładowanie smartfona. Było to możliwe dzięki przeniesieniu przełącznika zmiany biegów skrzyni automatycznej na deskę rozdzielczą. Przełącznik ten jest teraz umieszczony z prawej strony kierownicy, tuż przy klawiszu rozruchu silnika stop/start.
Nadal pozostała mała kierownica
Niewielka kierownica zachowała swą kompaktową budowę, lecz zyskała zmodernizowany design. Usytuowane na niej przełączniki są teraz dotykowe. Wyczuwają one automatycznie dotknięcie palców kierowcy, lecz uruchamiają się dopiero po ich naciśnięciu, by zapobiec niezamierzonym działaniom. W nowym Panoramic i-Cockpit wprowadzono dwa nowe zespoły włączników o smukłej i eleganckiej formie i umieszczono je pod kierownicą.