Urus i Huracán napędzają Lamborghini. Firma ma rekordowe zyski
W pierwszym półroczu 2023 roku Automobili Lamborghini ponownie odnotowało rekordowe wyniki pod względem sprzedaży, obrotów i rentowności, głównie dzięki sukcesowi komercyjnemu modeli Urus i Huracán, które odegrały kluczową rolę w osiągnięciu światowych dostaw na poziomie 5 341 egzemplarzy, co stanowi o 4,9 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Sukces marki spod znaku byka jest również wynikiem udanego debiutu modelu Lamborghini Revuelto.
Wzrost przychodów i zysków
Firma odnotowała również wzrost przychodów, które wyniosły do 1 421 mln euro, co stanowi poprawę o 6,7 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2022 roku. Zysk operacyjny zwiększył się z kolei o 7,2 proc. do rekordowych 456 mln euro w stosunku do 425 mln euro w 2022 roku. W rezultacie wskaźnik zysku ze sprzedaży (RoS) wzrósł do 32,1 proc.
– Wszystko to miało miejsce w roku, który możemy uznać za wyjątkowy dla Lamborghini. Oprócz obchodów 60 rocznicy założenia firmy mieliśmy także debiut Lamborghini Revuelto, pierwszego hybrydowego samochodu w naszej historii oraz prezentację modelu SC63, najbardziej zaawansowanego samochodu wyścigowego marki, który jest wynikiem wdrażania strategii „Direzione Cor Tauri”, dążącej do pełnej elektryfikacji naszej gamy – komentuje Stephan Winkelmann, przewodniczący i dyrektor generalny Automobili Lamborghini.
Cały świat kupował
W pierwszej połowie 2023 roku rozkład sprzedaży samochodów Lamborghini odzwierciedlał wyniki. Regiony EMEA, obie Ameryki oraz obszary Azji i Pacyfiku odebrały odpowiednio 2285, 1857 i 1199 luksusowych pojazdów marki. Pod względem poszczególnych rynków, najwięcej samochodów dostarczono do Stanów Zjednoczonych (1625), a następnie do Wielkiej Brytanii (514), Niemiec (511), Chin kontynentalnych, Hongkongu i Makau (450), Japonii (280) oraz Włoch (270).
Najważniejsze wydarzenia pierwszej połowy 2023 roku dla Automobili Lamborghini to wprowadzenie na rynek nowego modelu Lamborghini Revuelto, który został zaprezentowany w marcu (już obecne zamówienia obejmują ponad 2 lata produkcji) oraz debiut modelu SC63, hybrydowego prototypu LMDh zaprojektowanego do rywalizacji na najwyższym poziomie wyścigów wytrzymałościowych.