Ponad 11 tys. aut do naprawy. Usterki wykryto w Oplach, Peugeotach, Citroenach i DS-ach
Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów informuje, że właściciele niemal 15 tys. aut zarejestrowanych w Polsce muszą zgłosić się do serwisów. Usterki w wyprodukowanych przez siebie samochodach wykryło 5 producentów z koncernu Stellatnis.
Zła kalibracja diagnostyki pompy roztworu mocznika
Problem dotyczy samochodów wyposażonych w oprogramowanie centralki sterowania silnika z nieprawidłową kalibracją diagnostyki pompy wodnego roztworu mocznika. Wadliwa kalibracja może powodować brak sygnalizacji (zaświecania się lampki sygnalizacyjnej) w zestawie wskaźników w przypadku nadciśnienia wodnego roztworu mocznika i dezaktywację systemu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). W konsekwencji usterka może prowadzić do niezgodności z przepisami dotyczącymi emisji.
Wadliwie skalibrowana jednostka sterująca silnikiem
Również niewłaściwa emisja spalin może występować w samochodach mających wadliwie skalibrowaną jednostki sterująca silnikiem (Engine Control Unit). Najwięcej wadliwych modeli do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgłosił Peugeot (5912 aut). Usterki wykryto w modelach: 208, 2008, 301, 308, 3008, 508, 5008, Boxer, Rifter, Partner, Traveller i Expert. Kolejną marką z koncernu Stellantis pod względem liczby modeli z usterką jest Citroen (2437 szt.). Tu problem może wystąpić w modelach: C3, C4, C4 picasso, C5 aircross, C Elysee, Jumper, Spacetourer, Jumpy, Berlingo. Wady związane z niewłaściwą emisją spalin mogą wystąpić także w 2781 Oplach. Problem dotyczy modeli: Astra (L), Combo, Corsa, Grandland X, Mokka i Movano, Zafira, Vivaro. Do UOKiK-u zgłoszono także ten sam problem dotyczący 11 samochodów marki DS, a konkretnie DS3 Crossback, DS4 i DS7 Crossback. Właściciele samochodów, w których istnieje możliwość wystąpienia usterki, zostaną zaproszeni listownie do ASO z grupy Stellantis w celu aktualizacji oprogramowania kalibracji jednostki sterującej silnika (Engine Control Unit).