Marzą o nim nie tylko fani offroadu. Jest uniwersalny i może mieć pod maską silnik 3.0 V6
Wildtrak był do tej pory najczęściej wybieranym Rangerem w Polsce. Pikap Forda idealnie sprawdzał się zarówno w codziennych zadaniach, jak i w wyprawach w teren. Wszystko na to wskazuje, że najnowsza generacja Rangera Wildtraka będzie podobnie jak poprzednik, synonimem mocy, wszechstronności i awangardowego designu.
Charakterystyczny wygląd
Wersję Wildtrak rozpoznamy za sprawą agresywnej przedniej krata wlotu powietrza oraz kontrastowych akcentów kolorystycznych. Ranger w tej wersji posiada relingi dachowe oraz aerodynamiczną nakładkę skrzyni ładunkowej w kolorze Boulder Grey. Tylna klapa wyposażona jest w mechanizm łatwego podnoszenia/opuszczania, a dodatkowo model wyposażono w standardzie w szyny mocowania ładunku z regulowanymi uchwytami i uchwyty mocowania ładunku wewnątrz skrzyni ładunkowej.
Luksusowe wnętrze
We wnętrzu odmiany Wildtrak znajdziemy 12-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 4A z systemem nawigacji satelitarnej oraz bezprzewodową obsługą Apple CarPlay, oraz Android Auto, a także skórzaną tapicerkę Soho. Standardem jest również 8-calowy konfigurowalny wyświetlacz na tablicy zegarów, wykończona skórą kierownica z kontrastowymi szwami oraz automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja.
O komfort kierowcy i pasażerów dbają przednie i tylne czujniki parkowania, kamera ułatwiająca parkowanie tyłem, podgrzewane: kierownica, przednie fotele, dysze spryskiwaczy przedniej szyby oraz Quickclear – system podgrzewania przedniej szyby. Fotel kierowcy jest regulowany elektrycznie w ośmiu kierunkach.
Oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne w technologii LED
Ranger w wersji Wildtrak wyposażony jest w standardzie w przednie reflektory ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED, przednie światła przeciwmgielne w technologii LED, system oświetlenia zewnętrznego 360 stopni oraz oświetlenie skrzyni ładunkowej. Pozytywnej atmosfery wnętrzu dodaje nastrojowe oświetlenie wnętrza Ambient LED.
Dobrze przygotowany do jazdy trudnym terenie
Ranger Wildtrak to nie tylko estetyka, ale również wyjątkowe możliwości terenowe i użytkowe. Wyposażony w zaawansowany system napędu na cztery koła e-4WD pickap ma możliwość manualnego oraz automatycznego sterowania napędami. Samochód posiada także elektroniczną blokadę tylnego mechanizmu różnicowego oraz dodatkowe ustawienia związane z jazdą terenową. W terenie przyda się także metalowa osłona pod silnikiem i skrzynią rozdzielczą, będąca w Wildtraku standardem, podobnie jak osłona zbiornika paliwa z tworzywa.
Imponująca lista systemów asystujących w standardzie
W wersji Wildtrak w standardzie znajdziemy rozbudowaną gamę systemów wspomagających kierowcę. Obejmuje ona m.in. system zapobiegania kolizjom z funkcją automatycznego hamowania i wspomagania ominięcia przeszkody Pre Collision Assist, system rozpoznawania znaków drogowych Traffic Sign Recoginition, inteligentny ogranicznik prędkości działający w oparciu o odczytane znaki drogowe, system kontroli pasa ruchu czy adaptacyjny tempomat.
Wersja z silnikiem 3.0 V6 w standardzie ma inteligentny tempomat Adaptive Cruise Control z funkcją Stop & Go oraz funkcją utrzymania samochodu pośrodku pasa ruchu Lane Centering, a także Blind Spot Information (BLIS) – system monitorowania martwego pola w lusterkach z ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym Cross Traffic Alert (CTA), rozbudowany dodatkowo o system automatycznego hamowania podczas cofania.
Bogata lista wyposażenia opcjonalnego
Opcjonalnie dostępne są także inne zaawansowane systemy takie jak system wspomagający parkowanie Active Park Assist czy kamera 360 stopni. Jako opcja dostępna jest także dodatkowa nagrzewnica zasilana paliwem z funkcją programowania czy system nagłośnienia premium B&O z 10 głośnikami. Przestrzeń ładunkową można dodatkowo wyposażyć w ruchomą przegrodę skrzyni ładunkowej, montowane na górnych krawędziach boków dwie poprzeczki skrzyni ładunkowej czy funkcjonalny system mocowania ładunku Flexible Rock System. Zawiera on dwie poprzeczki bagażnika dachowego, które są zintegrowane i chowane w relingach oraz trzecią poprzeczkę zintegrowaną z przesuwną nakładką skrzyni ładunkowej. Możliwe jest także zamontowanie sztywnego dachu skrzyni ładunkowej. Wildtraka można wyposażyć również w zestaw dodatkowych przełączników zamontowanych pod sufitem (np. dla dodatkowego oświetlenia na samochodzie) oraz przetwornicę napięcia z gniazdami 230V.
Mocny benzniak V6 oraz ekonomiczny diesel R4
Pod maską Rangera Wildtraka można znaleźć jeden z dwóch silników. Dostępny jest turbodiesel 2.0 EcoBlue Bi-Turbo o mocy 205 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego, połączony z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów oraz duży silnik benzynowy 3.0 V6 EcoBlue o mocy 240 KM i 600 Nm – także występujący z automatyczną skrzynią biegów A10.
Cennik Rangera w wersji Wildtrak startuje od 209 600 zł. Taką kwotę trzeba będzie zapłacić za pikapa z silnikiem wysokoprężnym 2.0 EcoBlue Bi-Turbo 205 KM. Niemal 40 tys. zł więcej (248 800 zł) kosztować będzie model z jednostką benzynową 3.0 V6 EcoBlue 240 KM.