Jaką sprawność ma akumulator auta elektrycznego po 100 000 km? Wyniki są zaskakujące

Dodano:
Volkswagen ID.3 Źródło: VW
Inżynierowie z ADAC w ciągu 2,5 roku przejechali Volkswagenem ID.3 ponad 100 000 km. Po tym okresie zbadali sprawność użyteczną akumulatora trakcyjnego.

Specjaliści z Centrum Technicznego ADAC w Landsberg am Lech otrzymali do testu długodystansowego Volkswagena ID.3 w wersji Pro S z akumulatorem o pojemności netto 77 kWh. By jak najszybciej przejechać nim 100 000 kilometrów, wbrew zaleceniom producenta, często ładowali go do 100 procent na stacjach szybkiego ładowania. W trakcie testów analizowali osiem głównych kryteriów i ponad 300 podkryteriów – od technologii i bezpieczeństwa po łatwość obsługi i wpływ na środowisko.

Volkswagen ID.3 po 100 tys. km – ważne aktualizacje

Podczas testu długodystansowego ID.3 w ADAC oprogramowanie w badanym egzemplarzu było aktualizowane kilkakrotnie. Oprócz eliminacji różnych błędów, aktualizacje przyniosły między innymi zwiększenie mocy ładowania do 170 kW. Aktualizacje miały również pozytywny wpływ na zużycie energii, a tym samym na zasięg. Szczególnie widoczne było zwiększenie zasięgu podczas jazdy na krótkich dystansach i w temperaturach w przedziale od 0 do 5 stopni Celsjusza.

Volkswagen ID.3 po 100 tys. km – przydatny planer podróży

Kierowcy testowi z ADAC pozytywnie ocenili także planer trasy dla samochodów elektrycznych, który w testowym ID.3 pojawił się podczas jednej z aktualizacji systemu. Przypomnijmy, że podczas pokonywania dłuższych tras planuje on postoje na ładowanie w taki sposób, aby jak najszybciej dotrzeć do celu. Oprócz stanu naładowania akumulatora system bierze również pod uwagę aktualną sytuację na drodze i prognozę pogody. Przystanki na ładowanie są wyznaczane na bieżąco i biorą pod uwagę moc ładowarek na drodze. W praktyce system może zaproponować dwa krótkie przystanki ładowania na stacji o dużej mocy zamiast jednego długiego postoju przy ładowarce o niskiej mocy, co pozwoli skrócić czas podróży.

Po przejechaniu 100 000 kilometrów w ciągu 2,5 roku akumulator trakcyjny w Volkswagena ID.3 został poddany testowi sprawności. Okazało się, że po tym dystansie zachował pojemność użyteczną na poziomie 93 procent.

Źródło: Volkswagen
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...