Rynek flotowy. Firmy wybierają głównie tę markę
Jak podsumowuje rok Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, udział klientów firmowych w 2023 roku wyniósł 72,50 proc. Klienci indywidualni zarejestrowali 28,5 proc. aut. Instytut dodaje, że statystyka ta nie uwzględnia osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą oraz spółek cywilnych, które w CEPiK-u klasyfikowane są w grupie „osób fizycznych”. Ponieważ w grupie osób fizycznych mogą również znaleźć się firmy, rzeczywisty rozkład rejestracji pomiędzy obiema grupami klientów może się jeszcze bardziej zwiększyć (co zostanie dokładnie policzone). JUż jednak znane liczby pokazują, jak ogromną przewagę na rynku mają firmy nad „zwykłymi Kowalskimi”.
Flotowy rok wygrała w cuglach Toyota. Polskie firmy zarejestrowały w 2023 roku 69 859 samochodów osobowych i dostawczych Toyoty, czyli więcej niż dwie kolejne marki w zestawieniu razem wzięte. Toyota poprawiła swój wynik o 29 proc., umocniła się na pozycji lidera i osiągnęła 17,5 proc. udziału w rynku flotowym, co jest rezultatem lepszym o 2 punkty proc. od uzyskanego w 2022 roku.
Corolla najpopularniejszym autem firmowym
Pięć modeli Toyoty znalazło się w czołowej dziesiątce aut flotowych w 2023 roku. 23 054 egzemplarze modelu Corolla trafiło do polskich firm, a kompakt Toyoty był niekwestionowanym liderem rynku. To wynik o 24 proc. lepszy niż rok wcześniej. O skali dominacji tego modelu na rynku flotowym najlepiej świadczy fakt, że gdyby Corolla była oddzielną marką, uplasowałaby się na piątej pozycji.
W Top 10 najpopularniejszych aut flotowych znalazły się jeszcze cztery inne modele Toyoty. Na trzeciej pozycji, za Skodą Octavią, sklasyfikowano Yarisa. Na siódmym miejscu zestawienia sklasyfikowano Yarisa Cross. Ósmą lokatę zajęła Toyota C-HR, a dziesiątkę najpopularniejszych aut flotowych zamyka RAV4.