Polacy chcą, żeby podróże służbowe były przyjaźniejsze środowisku

Aż 3/4 Polaków bierze pod uwagę zrównoważony transport podczas podróży służbowych — tak wynika z raportu „Transport naziemny w Europie” Freenow For Business we współpracy z Global Business Travel Association. Choć znaczenie kwestii zrównoważonego rozwoju stale rośnie, to niemal połowa firm w Polsce ma trudności z monitorowaniem śladu węglowego generowanego przez środki transportu naziemnego, a 1/4 nie robi tego wcale.
Brak danych jako wymówka
Trzech na czterech travel managerów w Europie śledzi emisje dwutlenku węgla z transportu naziemnego podczas podróży służbowych pracowników, niemniej jednak monitorowane dane są szacunkowe i mogą okazać się mało precyzyjne. Zaledwie jedna czwarta (27 proc.) przedsiębiorstw ma pewność, że ich wyliczenia są dokładne i wyczerpujące. Większa liczba firm (48 proc.) monitoruje emisje z transportu naziemnego, przyznając, że ich wyniki są jedynie przybliżone. Dodatkowo, połowa firm w Europie podkreśla, że śledzenie emisji z transportu naziemnego jest dla nich trudne.
Pracownicy chcą być eko
Z raportu „Transport naziemny w Europie” wynika, że aspekt ekologicznego podróżowania jest istotny również dla pracowników. Badanie wykazało, że biorąc pod uwagę aspekt zrównoważonego rozwoju, większość Polaków jest skłonna do zmiany nawyków związanych z wyborem środków transportu. A co za tym idzie, 6 na 10 respondentów chętniej skorzysta z transportu publicznego, ponad połowa postawi na hulajnogę elektryczną, a blisko połowa poczeka dłużej na taksówkę elektryczną i jest skora zapłacić za nią więcej. Jasno więc widać, że rosną potrzeby firm i pracowników, by podróże służbowe były bardziej zrównoważone.
Apki do przekazdów są powszechne
Dodajmy, że badanie pokazuje, że osoby podróżujące służbowo powszechnie korzystają z aplikacji do zamawiania przejazdów. We wszystkich europejskich krajach, w których przeprowadzono ankietę, co najmniej trzech na pięciu pracowników zamawia przejazdy, używając takich platform „czasami” lub „często”. Korzystając z aplikacji mobilnych, użytkownicy cenią sobie trzy główne aspekty: łatwość zamawiania (93 proc. ankietowanych), krótszy czas oczekiwania i dostępność przejazdów (88 proc.) oraz koszt przejazdów, co podkreśliło 83 proc.