Odświeżony Qashqai wyjeżdża na polski rynek. Żaden inny wóz nie ma tego systemu

Dodano:
Nissan Qashqai po faceliftingu Źródło: Nissan
Nowy Nissan Qashqai po raz pierwszy pojawił się na drogach (na razie w Algarve w południowej Portugalii). Wóz przeszedł gruntowne zmiany w zakresie stylistyki, technologii pokładowych i wystroju wnętrza. W sprzedaży w Polsce auto pojawi się w najbliższych tygodniach.

Osłona chłodnicy została gruntownie zmodyfikowana. Składa się ona teraz z dziesiątek trójwymiarowych elementów w kształcie przecinków, wykończonych na wysoki połysk czarnym lakierem. Detale te mają sprawiać wrażenie unoszących się w przestrzeni między krawędzią maski a górną krawędzią tablicy rejestracyjnej. W najwyższej wersji wyposażenia „przecinki” w bocznych sekcjach wykończone są w kolorze satynowego chromu techniką hot-stampingu.

Nowe reflektory

Nissan Qashqai po faceliftingu

Poniżej głównego klosza znajdują się światła do jazdy dziennej składające się z pięciu małych soczewek, które mają taki sam kształt jak „przecinki” na osłonie chłodnicy. Światła do jazdy dziennej otaczają główną soczewkę reflektora i łączą się z wąskim paskiem świateł powyżej reflektora, który przypomina jednostkę znaną z poprzedniej wersji Nissana Qashqai. Górny element świateł do jazdy dziennej zmienia się w kierunkowskaz, który po raz pierwszy w tym modelu jest kierunkowskazem sekwencyjnym (w zależności od poziomu wyposażenia).

Kształt tylnych lamp nie zmienił się, ale ich układ pod kloszami został przeprojektowany. Czerwone elementy oświetleniowe składają się teraz z czterech pojedynczych części nawiązujących kształtem do „przecinków” na osłonie chłodnicy. Mają charakterystyczny odcień czerwieni, tzw. super red. Ich klosze są teraz przezroczyste, aby uzyskać lepszą widoczność poszczególnych elementów wewnątrz.

Obręcze kół

Nissan Qashqai po faceliftingu

Nowe 18-calowe obręcze kół o diamentowym szlifie, ze stopów lekkich, są teraz standardem w średniej wersji wyposażenia. Na wyższych poziomach dostępne są nowe 19‑ i 20‑calowe obręcze kół z lekkich stopów, również o diamentowym szlifie. Gama obręczy zalicza się do najszerszych w tej klasie aut opcji wyboru kół.

Do palety Nissana Qashqai dodano trzy nowe kolory. Nowością jest perłowa biel, która w porównaniu do poprzednio stosowanej charakteryzuje się czystszym odcieniem i w niektórych warunkach oświetleniowych wydaje się lśnić. Z kolei perłowa czerń zastępuje dotychczasową wersję czerni, ma od niej głębszy odcień, dzięki czemu wizualnie wyostrza sylwetkę modelu Qashqai.

Trzecią nowością jest lakier Deep Ocean. W zależności od natężenia światła jego kolor wydaje się wpadać w odcień pomiędzy ciemnoniebieskim, a metalicznym turkusowym.

Nowością w gamie Qashqai jest wersja N-Design, w której dolna część nadwozia pod drzwiami oraz nadkola są w kolorze nadwozia. Tę wersję wyposażenia wyróżniają także nowe, 20-calowe obręcze kół z lekkich stopów.

Udoskonalone wykończenie wnętrza

Nissan Qashqai po faceliftingu

W wyższych wersjach we wnętrzu zastosowano materiał Alcantara na desce rozdzielczej, wstawkach w drzwiach, podłokietnikach, pokrywie schowka, a także na konsoli środkowej na wysokości kolan. Nowe materiały z drobną fakturą zdobią konsolę środkową wokół dźwigni zmiany biegów i wstawkę pomiędzy górną częścią deski rozdzielczej a schowkiem.

W wyższych wersjach modelu wprowadzono nowe wykończenia foteli. W wersji wyposażenia Tekna zastosowano pikowaną syntetyczną skórę z przebłyskami „umbry palonej” na siedziskach i na bokach oparć foteli. Jest też czarna, częściowo pikowana skóra w najbogatszej wersji wyposażenia Tekna+.

Kolejną nowością zwiększającą komfort podróżowania jest nastrojowe oświetlenie kabiny, oferujące 64 różne opcje kolorystyczne w wersjach od N-Connecta wzwyż.

Nowocześniejsza technologia na pokładzie

Nissan Qashqai po faceliftingu

Udoskonalony system kamer 360° (AVM – Around View Monitor) posiada teraz funkcję 3D, która pozwala kierowcy widzieć samochód nie tylko z góry, ale także wybrać jeden z ośmiu różnych punktów widzenia. Kierowca może zobaczyć otoczenie pojazdu z przodu, z tyłu, po bokach lub od strony narożników, co na przykład może pomóc zidentyfikować niewidoczne z kabiny zagrożenie.

Dodatkowo, funkcja znana jako „widok niewidocznej maski” pozwala kierowcy zobaczyć pozycję przednich kół tak, jakby patrzył na nie od tyłu, co umożliwia precyzyjne manewrowanie w ciasnych miejscach, takich jak wielopiętrowe parkingi, gdzie znajdują się betonowe krawężniki, które mogą uszkodzić koło.

Technologia AVM może ułatwić kierowcy bezpieczne włączenie się do ruchu, gdy widoczność na wjeździe jest ograniczona. System wykorzystuje szerokokątną przednią kamerę do wyświetlania widoku z przodu maski, rzutowanego na centralny ekran. Podobnie jak w przypadku funkcji pamięci lokalizacji miejsca parkingowego, lokalizacje o ograniczonej widoczności mogą być przechowywane w pamięci GPS systemu kamer 360°, co umożliwia ich automatyczną aktywację.

Wbudowane usługi łączności Google

Odświeżony Qashqai jest pierwszym pojazdem w europejskiej gamie Nissana z wbudowanym pakietem usług Google (w ramach systemu informacyjno-rozrywkowego NissanConnect). Qashqai jest dostępny z Mapami Google, a po zalogowaniu się na swoje konto Google kierowcy mogą uzyskać dostęp do ulubionych lokalizacji i punktów POI. Zmniejsza to zależność od telefonu komórkowego i dostępności sieci komórkowej. Bezprzewodowe aktualizacje gwarantują, że informacje przedstawione na mapie będą zawsze aktualne.

Asystent Google umożliwia kierowcy korzystanie z pomocy głosowej w trybie głośnomówiącym. Wypowiedzenie formuły „Hej Google” pozwala kierującym między innymi sterować systemem wentylacji w pojeździe, podgrzewaniem siedzeń i przedniej szyby czy wyborem trasy do kolejnego miejsca docelowego. Ponadto kierowcy mogą prowadzić rozmowy telefoniczne i słuchać instrukcji głosowych bez odrywania wzroku od drogi.

Zyskują oni również dostęp do ekosystemu aplikacji dostępnych do pobrania w Google Play. Mogą słuchać ulubionej muzyki, podcastów, audiobooków itp. – wszystko z poziomu systemu pokładowego.

e-Power: unikalny napęd Nissana

Od wprowadzenia na rynek w 2022 roku Nissan sprzedał ponad 140 000 egzemplarzy modelu Qashqai z napędem e-Power. Istotą tego układu napędowego jest to, że koła napędzane są w nim wyłącznie przez silnik elektryczny, w przeciwieństwie do tradycyjnych hybryd.

Bezpośrednie przeniesienie napędu z silnika elektrycznego na koła oznacza brak skrzyni biegów, natychmiastowy, wysoki moment obrotowy oraz szybkie i płynne reakcje. Efektem są wrażenia jak podczas jazdy samochodem w pełni elektrycznym bez konieczności myślenia o ładowaniu – jest to swego rodzaju etap pośredni dla klientów, którzy nie są jeszcze gotowi na przejście na samochód w 100 proc. elektryczny.

Jedyną rolą 3-cylindrowego silnika z turbodoładowaniem – z technologią zmiennego stopnia sprężania – jest generowanie energii elektrycznej, która jest przekazywana przez falownik do silnika elektrycznego o mocy 140 kW lub akumulatora o pojemności 1,8 kWh (lub obu, w zależności od sytuacji na drodze). Silnik pracuje w tle, aby zapewnić niezbędne ładowanie akumulatora oraz silnika elektrycznego. Został zaprogramowany tak, aby dostarczać energię elektryczną w zależności od prędkości pojazdu, co pozwala uniknąć niepokojącego rozdźwięku między dźwiękiem z otoczenia a prędkością pojazdu.

Sprzedaż odświeżonego Nissana Qashqai rozpocznie się w najbliższych tygodniach.

Źródło: Nissan
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...