Astara – dystrybutor Nissana w Polsce – dostarczyła pierwsze egzemplarze do dealerów Nissana w naszym kraju, a cennik odświeżonego modelu otwiera kwota 107 900 zł za wersję Acenta 1.0 DIG-T 114 KM.
W ramach odświeżenia modelu w połowie cyklu jego życia Nissan ponownie wprowadził modny żółty kolor nadwozia do swojego miejskiego crossovera. Oprócz wprowadzenia nowego żółtego koloru, projektanci i inżynierowie Nissana zaproponowali znaczące zmiany we wnętrzu. Metamorfozie uległy między innymi konsola środkowa oraz panel wskaźników.
Kabina zyskała także dzięki nowym materiałom oraz ulepszonemu wyposażeniu i wykończeniu. Z kolei system multimedialny zyskał większy ekran dotykowy oraz dodatkowe funkcje.
W ramach modernizacji modelu wprowadzono również dodatkową wersję o nazwie N-Sport. W nowej wersji wyposażeniowej N-Sport dostępny jest kontrast żółtego koloru z czarnym wykończeniem dachu, kół, bocznych lusterek, nadkoli, osłony chłodnicy oraz słupków A i B.
Wyższy poziom we wnętrzu
Pierwszą zmianą, którą zauważą dotychczasowi użytkownicy, gdy zasiądą za kierownicą wersji wyższych niż Acenta, jest powiększenie centralnego ekranu systemu informacyjno-rozrywkowego. Ma on teraz przekątną 12,3 cala i został pochylony w kierunku kierowcy o 8 stopni.
Jest nowy, gładszy materiał przypominający skórę, który wygląda bardziej elegancko i jest przyjemniejszy w dotyku. Za kierownicą znajduje się teraz 12,3-calowy cyfrowy ekran TFT, na którym wyświetlane są wskazania prędkości i inne kluczowe informacje. Ekran o wysokiej rozdzielczości (1920 x 720 pikseli) pozwala kierowcy skonfigurować wyświetlacz, tak aby pojawiały się na nim informacje dostosowane do jego preferencji.
Dostępne są dwa różne podstawowe układy wyglądu zestawu wskaźników, przy czym podstawowy obejmuje dwie klasyczne tarcze i centralną przestrzeń między nimi wyświetlającą wybrane dane. W drugiej wersji zegary są częściowo obrócone, co daje wrażenie trójwymiarowości, a dodatkowo dzięki temu uzyskuje się większą powierzchnię centralną, na której można wyświetlać dodatkowe informacje.
W centralnej sekcji między zegarami kierowca może wyświetlać wskazówki z nawigacji, w tym mapę, a także zużycie paliwa, informacje dotyczące systemu audio, parametry ekologicznej jazdy, ciśnienie w oponach oraz inne kluczowe dane. Elementy sterujące wyświetlaczem są umieszczone na kierownicy.
Odświeżony system informacyjno-rozrywkowy jest wyposażony w bardziej intuicyjny ekran główny, który pozwala użytkownikowi umieścić na nim widżety najczęściej używanych funkcji, podobnie jak na ekranie smartfona.
Ponadto system informacyjno-rozrywkowy oferuje ulepszone funkcje rozpoznawania głosu i „rozumienia języka naturalnego”. Oznacza to, że dysponuje szerszym zakresem zwrotów i wyrażeń, które może zrozumieć jako polecenie, a ponadto radzi sobie z zawahaniami lub pauzami mówiącej osoby. Ponadto odświeżony Juke oferuje bezprzewodową łączność z Apple CarPlay i Android Auto.
Inne nowe funkcje to informacje o fotoradarach i cenach paliwa, które można teraz wyświetlać na mapie nawigacyjnej. Ponadto system informacyjno-rozrywkowy może teraz – podczas postoju pojazdu – odtwarzać treści wideo z urządzeń podłączonych przez USB.
Dopasowane żółte wykończenie wnętrza
W nawiązaniu do żółtego koloru nadwozia wnętrze wersji N-Sport wyróżnia się żółtym akcentem w kształcie bumerangu, który biegnie przez górną część deski rozdzielczej, a następnie kieruje się w dół i otacza podstawę nowego centralnego ekranu systemu informacyjno-rozrywkowego, kończąc się przy nawiewach powietrza.
Ten charakterystyczny motyw zobaczymy także na fotelach w wersji N-Sport, które mają żółte wstawki z materiału Alcantara poddanego recyklingowi, pasujące do nowego lakieru nadwozia. Znajdują się one w górnej, zewnętrznej części fotela i wcinają się w jego środek przy bocznych podłokietnikach. Siedzisko i oparcie fotela są pikowane w charakterystyczny wzór, a na wysokości ramion na oparciu fotela wytłoczony jest napis „Juke”.
W wersjach N-Connecta, N-Design oraz Tekna dostępne są również nowe fotele o podwyższonym komforcie. W N-Connecta pokryte są imitującym skórę materiałem Kira Melange połączonym z tekstylnymi wstawkami. Tekna oferuje nowy materiał – czarną ekologiczną skórę z pikowanymi wstawkami na siedzisku i oparciu fotela. Otwór w oparciu, który nadaje wnętrzu sportowy charakter, znajduje się za głowami pasażerów i jest wykończony fortepianową czernią.
Pozostałe zmiany we wnętrzu
Pozostałe zmiany we wnętrzu wszystkich wersji modelu Juke obejmują między innymi powiększenie schowka w desce rozdzielczej do 7,8 litra. Podłokietnik został przeprojektowany tak, aby zapewniać lepsze wsparcie. Asymetryczna konstrukcja zwiększa jego wymiary o 25 mm, ale nie narusza funkcjonalności uchwytów na kubki. Podłokietnik można podnieść, aby uzyskać dostęp do środkowego schowka, podobnie jak u poprzednika, ale pokrywa jest teraz wyposażona w klips, który może pomieścić trzy karty kredytowe.
Wszystkie wersje modelu Juke są teraz wyposażone w elektryczny hamulec ręczny. W wersji hybrydowej przyciski e-Pedal oraz EV Mode zostały przeniesione z myślą o większej wygodzie.
Z kolei wszystkie wersje od N-Connecta wzwyż są wyposażone w bezprzewodową ładowarkę, która może pomieścić smartfon o rozmiarze iPhone’a 12 Pro Max. Ponadto z przodu pojazdu dostępne są gniazda USB-A i C.
W palecie kolorów nadwozia zaszły również inne zmiany, poza dołożeniem żółtego koloru. Oferowana dotychczas perłowa biel została zastąpiona nowym odcieniem. Zmienił się także odcień metalicznej czerni. Nowy lakier jest teraz ciemniejszy i intensywniejszy. Efekt ten uzyskano dzięki zastosowaniu większej ilości pigmentu w kolorze sadzy i zastąpieniu pigmentów metalicznych szklanymi, co pozwoliło uzyskać lepszy połysk.
W trzech najwyższych wersjach modelu Juke dostępne są teraz nowe opcje wykończenia kół. Standardowe obręcze kół w N-Connecta i N-Design zyskały całkowicie nowy wygląd i choć obie są pięcioramienne, to każda z nich ma swój własny styl, a wspólnym mianownikiem są tu techniczne i kanciaste detale. Opcjonalne obręcze kół dla wersji N-Connecta i N-Design to 19-calowe felgi. Dla 17-calowych kół w hybrydowych wersjach Acenta i N-Connecta dostępna jest nowa opcja opon o niskim oporze toczenia.
Niezmieniona oferta układów napędowych
Juke jest oferowany w dwóch wersjach napędowych. Opcją zelektryfikowaną jest Juke Hybrid, w którym zastosowano silnik spalinowy Nissana opracowany specjalnie do pracy w układzie hybrydowym. Rozwija on moc 69 kW (94 KM) i moment obrotowy 148 Nm.
Za napęd elektryczny odpowiada główny silnik elektryczny o mocy 36 kW (49 KM) i momencie obrotowym 205 Nm, wspierany przez rozrusznik/generator wysokiego napięcia o mocy 15 kW. Elementem układu jest także falownik oraz chłodzony cieczą akumulator o pojemności 1,2 kWh.
Z kolei pod maską Nissana Juke z konwencjonalnym napędem pracuje trzycylindrowy silnik benzynowy DIG-T o pojemności 1,0 litra z turbodoładowaniem. Silnik generuje moc 117 KM i moment obrotowy 180 Nm (200 Nm z funkcją overboost). Dzięki dwóm wariantom przekładni: 6-biegowej manualnej skrzyni biegów lub sportowej 7-biegowej dwusprzęgłowej przekładni automatycznej (DCT) z łopatkami, oraz dzięki przełącznikowi trybów jazdy (Eco, Standard, Sport) kierowcy mogą dopasować swój styl jazdy do każdych warunków.
Odświeżony Nissan Juke w Polsce
W naszym kraju Juke jest drugim najchętniej kupowanym modelem w ofercie Nissana, po crossoverze Qashqai. Najpopularniejszą wersją wyposażenia modelu drugiej generacji jest N-Connecta, a najczęściej wybieranym napędem benzynowy silnik 1.0 DIG-T o mocy 114 KM.
Ceny odświeżonego modelu rozpoczynają się od 107 900 zł za wersję Acenta 1.0 DIG-T 114 KM. Acenta zyskała między innymi większe ekrany – zarówno ten za kierownicą, który ma teraz przekątną 7 cali oraz zintegrowane zegary, jak i 12,3-calowy ekran systemu multimedialnego NissanConnect, który oferuje między innymi bezprzewodowe połączenie z Android Auto i Apple CarPlay.
Pierwsze egzemplarze nowego Nissana Juke trafiły właśnie do sieci dealerskiej Nissana w Polsce, a zamówienia można składać od 25 kwietnia.
Czytaj też:
Ceny odświeżonego Nissana Juke'a w Polsce. Wraca też wyjątkowy kolorCzytaj też:
Ulubieniec Polaków po faceliftingu. Nowy Nissan Qashqai
Nissan Juke