Ulubieniec Polaków po faceliftingu. Nowy Nissan Qashqai

Ulubieniec Polaków po faceliftingu. Nowy Nissan Qashqai

Nissan Qashqai po faceliftingu
Nissan Qashqai po faceliftingu Źródło:Nissan
Poważne zmiany w Nissanie Qashqaiu. Gruntownie zmieniono stylistykę nadwozia, dodano przyjemniejsze nowe materiały i opcjom wykończenia oraz wprowadzono nowy poziom wyposażenia N-Design.

W ciągu nieco ponad trzech lat od wprowadzenia na rynek trzeciej generacji Qashqai sprzedał się w Europie w liczbie ponad 350 000 egzemplarzy. Aby utrzymać tę pozycję, Qashqai został gruntownie odświeżony pod względem estetycznym, a także otrzymał szereg udoskonaleń technologicznych.

Spore zmiany nadwozia

Osłona chłodnicy została gruntownie zmodyfikowana w celu uzyskania mocniejszego pierwszego wrażenia, a inspirację do stworzeniu tego elementu projektanci czerpali z dawnych japońskich zbroi. Ta część nadwozia składa się z dziesiątek trójwymiarowych elementów w kształcie przecinków, wykończonych na wysoki połysk czarnym lakierem. Po bokach centralnej części „przecinki” układają się w trójkąty. W najwyższej wersji wyposażenia wykończone są one w kolorze satynowego chromu.

Boki zderzaka są w kolorze nadwozia, a poniżej tablicy rejestracyjnej do dolnych rogów zderzaka przebiega czarny pas o wysokim połysku. Poniżej wlotu powietrza znalazł się cienki pasek w kolorze nadwozia.

Są nowe reflektory. Po zmianach model został wyposażony w adaptacyjny moduł świateł drogowych, uzupełniony o mniejszą jednostkę zapewniającą szerszy rozsył wiązki światła, przydatny w celu zwiększenia widoczności w warunkach słabego oświetlenia czy mgły.

Poniżej głównego klosza znajdują się światła do jazdy dziennej składające się z pięciu małych soczewek, które mają taki sam kształt jak „przecinki” na osłonie chłodnicy. Światła do jazdy dziennej otaczają teraz główną soczewkę reflektora i łączą się z wąskim paskiem świateł powyżej reflektora.

Zmiany w tylnej części auta

Kształt tylnych lamp nie zmienił się, ale ich układ pod kloszami został przeprojektowany. Czerwone elementy oświetleniowe składają się teraz z czterech pojedynczych części nawiązujących kształtem do „przecinków” na osłonie chłodnicy.

Kształt zderzaka został zmieniony i obecnie jest on utrzymany w jednolitej kolorystyce – czarnej z połyskiem w wyższych wersjach wyposażenia lub w kolorze nadwozia w nowej wersji N-Design. Odświeżony Qashqai w wyższych wersjach wyposażenia wyróżnia się także nowym, błyszczącym, czarnym wykończeniem nadwozia pod drzwiami i przy nadkolach.

Są nowe 18-calowe obręcze kół o diamentowym szlifie, ze stopów lekkich. Teraz są standardem w średniej wersji wyposażenia. Na wyższych poziomach dostępne są nowe 19‑ i 20‑calowe obręcze kół z lekkich stopów, również o diamentowym szlifie.

Do palety Nissana Qashqai dodano trzy nowe kolory. Nowością jest perłowa biel, która w porównaniu do poprzednio stosowanej charakteryzuje się czystszym odcieniem i w niektórych warunkach oświetleniowych wydaje się lśnić. Z kolei perłowa czerń zastępuje dotychczasową wersję czerni, ma od niej głębszy odcień.

Trzecią nowością jest szczególnie lakier Deep Ocean. W zależności od natężenia światła jego kolor wydaje się wpadać w odcień pomiędzy ciemnoniebieskim a metalicznym turkusowym.

Pięć kolorów crossovera Qashqai – perłowa biel, Deep Ocean, czerwień Fuji, magnetyczny niebieski i szary Ceramic – jest także dostępnych w dwukolorowej kombinacji, z czarnym dachem.

Nowością w gamie Qashqaia jest wersja N-Design z akcentami stylistycznymi. To propozycja dla klientów, którzy chcieliby, aby ich samochód był bardziej wyrazisty. Dolna część nadwozia pod drzwiami i nadkola w wersji N-Design są w kolorze nadwozia. W tej wersji wyposażenia wyróżniają się także nowe, 20-calowe obręcze kół z lekkich stopów.

Udoskonalone wykończenie wnętrza

Zmiany zostały także zastosowane we wnętrzu popularnego crossovera. W wyższych wersjach wyposażenia zastosowano Alcantarę na desce rozdzielczej, wstawkach w drzwiach, podłokietnikach, pokrywie schowka i na konsoli środkowej na wysokości kolan.

Nowe materiały z drobną fakturą pokrywają konsolę środkową wokół dźwigni zmiany biegów i wstawkę pomiędzy górną częścią deski rozdzielczej a schowkiem.

W wyższych wersjach modelu wprowadzono nowe wykończenia foteli. W wersji wyposażenia Tekna zastosowano pikowaną syntetyczną skórę z przebłyskami „umbry palonej” na siedziskach i na bokach oparć foteli. Jest też czarna, częściowo pikowana skóra w najbogatszej wersji wyposażenia Tekna+.

Fotele w Nissanie Qashqaiu N-Design pokryte są czarną skórą z przeszyciami, połączoną z Alcantarą. Tym, co dodatkowo wyróżnia tę wersję, jest specjalne przetłoczenie tworzące napis „Qashqai”, którym ozdobiono element tuż pod zagłówkami przednich foteli.

Kolejną nowością jest nastrojowe oświetlenie kabiny w wersjach od N-Connecta wzwyż. Czerwone/zielone/niebieskie diody LED pozwalają kierowcy (lub pasażerowi) spersonalizować oświetlenie wnętrza w zależności od nastroju. W najwyższych wersjach diody LED znajdują się również z tyłu kabiny.

Nowocześniejsza technologia na pokładzie

W nowym aucie unowocześniono system kamer 360° (AVM, Around View Monitor) – flagową technologię Nissana, której początki sięgają 2007 roku.

Po włączeniu biegu wstecznego obraz z czterech zewnętrznych kamer daje widok pojazdu z lotu ptaka, co pozwala bezpiecznie wykonywać manewry parkowania. Nowa, ulepszona technologia wykorzystuje wszystkie te kamery, aby zapewnić niezwykle wyraźny obraz w każdych warunkach oświetleniowych.

AVM posiada teraz funkcję 3D, która pozwala kierowcy widzieć samochód nie tylko z góry, ale także wybrać jeden z ośmiu różnych punktów widzenia. Kierowca może zobaczyć otoczenie pojazdu z przodu, z tyłu, po bokach lub od strony narożników, co może na przykład pomóc zidentyfikować niewidoczne z kabiny zagrożenie. Kamery 360° współpracują z opracowanym przez Nissana systemem wykrywania poruszających się obiektów, który emituje sygnał dźwiękowy, gdy wykryje ruchomą przeszkodę w pobliżu samochodu.

Kolejną nową inteligentną funkcją AVM jest pamięć lokalizacji miejsca parkingowego, która umożliwia kierowcy zapisywanie często odwiedzanych miejsc parkingowych, dzięki czemu samochód automatycznie rozpozna lokalizację za pomocą GPS. Gdy tak się stanie, pojazd zapamięta dokładną pozycję, aby umożliwić idealne parkowanie za każdym razem – jest to szczególnie przydatne w przypadku niewielkich przestrzeni.

Technologia AVM może ponadto ułatwić kierowcy bezpieczne włączenie się do ruchu, gdy widoczność na wjeździe jest ograniczona. System wykorzystuje szerokokątną przednią kamerę do wyświetlania widoku z przodu maski, rzutowanego na centralny ekran. Podobnie jak w przypadku funkcji pamięci lokalizacji miejsca parkingowego, lokalizacje o ograniczonej widoczności mogą być przechowywane w pamięci GPS systemu kamer 360°, co umożliwia ich automatyczną aktywację.

Udoskonalone systemy wspomagania kierowcy

Pakiet systemów wspomagania kierowcy został udoskonalony. Po pierwsze, funkcje automatycznego hamowania awaryjnego zostały skalibrowane w celu skuteczniejszego wykrywania zagrożeń i szybszej reakcji w przypadku ryzyka kolizji.

Udoskonalony został także inteligentny system utrzymywania prędkości, który pomaga kierowcy dostosować jazdę do obowiązującego ograniczenia prędkości z wykorzystaniem zarówno kamery odczytującej znaki drogowe z ograniczeniem prędkości, jak i danych GPS. Do istniejącej już migającej ikony, która zwraca uwagę kierowcy na przekroczenie dozwolonej prędkości, dochodzi teraz sygnał dźwiękowy, który włącza się, gdy prędkość nie zostanie zmniejszona.

Galeria:
Nissan Qashqai
Opracował:
Źródło: Nissan