Pierwszy polski supersamochód zadebiutował na... Goodwood Festival of Speed

Dodano:
Debiut AGTZ Twin Tail
Debiut AGTZ Twin Tail Źródło: La Squadra
Jednym z głównych (z naszej perspektywy) wydarzeń tegorocznej edycji Goodwood Festival of Speed był występ Polaków: pierwszy oficjalny przejazd współopracowanego przez grupę dealerską La Squadra z Katowic i studio projektowe Zagato z Mediolanu modelu AGTZ Twin Tail.

Drugi weekend lipca 2024 roku był areną Goodwood Festival of Speed – jednego z najważniejszych wydarzeń motoryzacyjnych na świecie, na którym rokrocznie celebrowana jest prędkość i elegancja w najwyższej formie. Jednym z głównych wydarzeń tegorocznej edycji Goodwood Festival of Speed był występ Polaków: pierwszy oficjalny przejazd współopracowanego przez grupę dealerską La Squadra z Katowic i studio projektowe Zagato z Mediolanu modelu AGTZ Twin Tail, poprowadzonego przez polskich zawodników.

Kultowy Goodwood Festival of Speed

Debiut AGTZ Twin Tail
Debiut AGTZ Twin Tail

Organizowany dorocznie Goodwood Festival of Speed od pierwszej edycji w 1993 r. wyrósł na jedno
z najważniejszych wydarzeń branży motoryzacyjnej na świecie. Z nieformalnego pikniku dla sympatyków samochodów stał się areną globalnych premier nowych modeli i występu najcenniejszych eksponatów historycznych.

Debiut AGTZ Twin Tail

To, co wyróżnia festiwal, to że wszystkie z obecnych tu maszyn prezentowane są w formie dynamicznej: na liczącej 1,9 km trasie wyścigu górskiego prowadzącej przez należącą do inicjatora wydarzenia, Lorda Marcha, posiadłość Goodwood House. Co roku Festival of Speed, łączący najwykwintniejsze oblicze samochodów, koktajlowy styl brytyjskiej elity i sztukę reprezentowaną przez przygotowywaną specjalnie na ten jeden weekend co roku nową, majestatyczną rzeźbę artysty Gerry’ego Judaha, przyciąga 150 tys. widzów,
a uwiecznione tu wydarzenia przechodzą do historii motoryzacji.

Debiut AGTZ Twin Tail

W tym roku jednym z głównych wydarzeń była dynamiczna premiera AGTZ Twin Tail: wspólnego dzieła grupy dealerskiej La Squadra z Katowic oraz najstarszego funkcjonującego włoskiego producenta nadwozi na indywidualne zamówienie, założonego w 1919 r. Atelier Zagato z Mediolanu.

Nowa filozofia supersamochodu

Debiut AGTZ Twin Tail

Projekt ma ambicję wyznaczyć nowy model tworzenia samochodów kolekcjonerskich, w ramach którego to dealer jest inicjatorem i nadzorcą procesu kreatywnego. Rewolucyjna jest również sama forma projektu, wyposażona w dwa alternatywne tyły nadwozia, długi i krótki, zależnie od potrzeb danej trasy i preferencji właściciela. Ten może samodzielnie montować i demontować przedłużony tył podczas trwającej zaledwie kilka minut operacji
z pomocą dostarczonych wraz z samochodem narzędzi.

Debiut AGTZ Twin Tail

Rozwiązanie opowiada historię bohatera motorsportu stanowiącego inspirację dla polsko-włoskiego przedsięwzięcia: Alpine A220 z 1968 r. – które największe sukcesy odniosło po radykalnej decyzji skrócenia jego aerodynamicznego tyłu o 30 cm. Wtedy też zaczął on odnosić sukcesy w rajdach i wyścigach górskich. Właśnie ten oryginalny, blisko sześćdziesięcioletni egzemplarz towarzyszył AGTZ Twin Tail podczas jego premierowych przejazdów.

Wreszcie w ruchu

Debiut AGTZ Twin Tail

Premiera dynamiczna AGTZ Twin Tail to kontynuacja europejskiego touru modelu, który zaczął się w tym sezonie od zamkniętej premiery statycznej w Atelier Zagato w Mediolanie oraz publicznej na Fuoriconcorso nad jeziorem Como. Następnie kontynuowany był na brytyjskim spotkaniu właścicieli supersamochodów Supercar Driver Secret Meet oraz konkursie elegancji Heveningham Hall.

Debiut AGTZ Twin Tail

O ile dotychczas projekt ten dał się poznać od swojej statycznej strony, w Goodwood House AGTZ Twin Tail pokazał, jak jeździ, z wyczynowej konstrukcji z nadwoziem z włókna węglowego oraz centralnie umieszczonym silnikiem o mocy 300 KM. Na przestrzeni trwającego cztery dni festiwalu w hrabstwie Sussex samochód poprowadzili polscy zawodnicy motorsportowi, wśród nich Gosia Rdest, zawodniczka Alpine Cup Series.

Debiut AGTZ Twin Tail

Źródło: La Squadra
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...